Robbe Eolo Spirit in AFPD

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Rule, 21 dec 2005.

1. Rule

Rule

Lid geworden:
    8 sep 2005
    Kan iemand mij deze files bezorgen?

Eveneens zit ik met een probleempje.
    Mijn zender staat perfect ingesteld voor mijn echte heli.
    Als ik echter de heli's wil besturen in AFPD dan lukt dit mij totaal niet...
    Rechterkant is voor-achter-links-echts maar de linkerkant doet vrij vreemd. Daar doet de boven-onder mijn heli harder naar link draaien en links-rechts boort hem links of rechts de grond in...
    Heb totaal geen idee hoe hem in te stellen.
    Iemand die hierop een antwoord kent?

Mvg, Roel

2. slomo

slomo

Lid geworden:
    7 dec 2005
    Rule, sorry , de Robbe Eolo Spirit voor in AFPD ben ik nog nergens tegengekomen.
    Wat betreft je probleem in AFPD:
    In het hoofdmenu klik je op CONTROLS. Nu verschijnt 'n venster en nu ligt 't eraan of je je zender aan de originele meegeleverde usbinterface hebt hangen of dat je een ander merk (niet officiele) usbkabel gebruikt. Je ziet in ieder geval iets staan als: Transmitter Usbinterface/Game commander .
    Gebruik je een andere interface bvb de multiplex kabel, dan staat er ook nog een lijn met iets van : analog joystick#1. Klik dan op hetgene wat bij jou van toepassing is. Klik dan op PROPERTIES.
    Beweeg nu je linkerknuppel naar voor en achter en kijk welke rode staaf hierbij meebeweegt. Klik nu (zet een punt) in die kolom op de plaats waar 'Throttle/ Collective Pitch' staat. Beweeg met je linkerknuppel naar links en rechts, kijk welke rode staaf beweegt en zet in die kolom een punt bij 'Rudder /Tailrotor'. Zo kan je alle functies aan een bepaalde knuppelbeweging of schakelaar toewijzen. Let er wel op dat al je functies maar aan één 'rode staaf' zijn toegewezen hé anders krijg je rare dingen...
    Klik dan op OK. Nu zou het moeten werken... Zo niet, vergeet dan deze hele uitleg en wacht tot er iemand reageert die er écht iets van kent..

:wink: :wink:

3. wrobijns

wrobijns

Lid geworden:
    13 apr 2004
    Tips:
    Maak een nieuw programma voor de SIM.
    Hierdoor kun je instellingen wijzigen zonder je echte heli te beinvloeden.

In het nieuwe programma maak je een standaard vliegtuig aan.
    Hierdoor heb je geen last van mixers en 3 punts aansturingen e.d.

Stel dan de kanalen in op de juiste functies in de sim (zie antwoord hierboven).
    Stel (in het zelfde scherm) de gevoeligheid in zoals jouw echte heli vliegt door de ATV minder dan de defalut instelling te zetten (default is 100 per kanaal).

4. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Yep, er mag geen enkele mixer zijn geactiveerd in je zender.
    Dus gewoon een standaard 4 kanaals vliegtuig aanmaken en het zal werken. Het gaat alleen maar om de sticks.

5. Rule

Rule

Lid geworden:
    8 sep 2005
    Ik zal dit allemaal eens uitproberen dit weekend.
    Maar als ik een nieuw programma aanmaak om te simmen, en dit dus zonder alle mixers enz., gaat mijn echte heli dan wel soortgelijk reageren?
    Toevallig niemand in de buurt van Baardegem (tegen Aalst) die eens een kijkje zou kunnen komen nemen?

Mvg, Roel

PS Het vliegen werkt inderdaad wel perfect en het betreft naar mijn weten een originele kabel...
    Heb AFPD gekocht van Pjotrrr...

6. Noah

Noah

Lid geworden:
    8 aug 2005
    En heeft iemand mijn vliegtuig in AFPD m.u.v. de easystar die heb ik al.

7. wrobijns

wrobijns

Lid geworden:
    13 apr 2004
    De vlieg eigenschappen zitten meer in het model dan jouw zender instellingen. Je kunt ook een heli anders laten vliegen door ander paddles bijvoorbeeld.
    Je moet een model kiezen of downloaden bij Http://www.RC-SIM.de wat het meest op jouw model lijkt.
    Dan de uitslagen in de "Control Properties, Travel Adj." verkleinen of vergroten totdat dit een beetje als jouw eigen heli aanvoelt.
    Stel ook een beetje Expo in (20%) op BV de staart, Roll of Elevator als je dit ook hebt op jouw echte Heli.
    Tips voor ATV en Expo vind je hier:
    http://www.jupiter-venlo.nl/Algemeen/Tips/tips.htm

Helemaal hetzelfde lukt nooit, Maar je kunt in de buurt komen :wink:

8. Rule

Rule

Lid geworden:
    8 sep 2005
    Mijn probleem is dat ik een heli heb gekocht, maar er nog niet voldoende verstand van heb. Vandaar dat ik dan ook eerst een sim gekocht heb...
    Niemand in de buurt van Aalst die me een beetje op weg kan helpen?

Mvg, Roel

9. Rule

Rule

Lid geworden:
    8 sep 2005
    Dit is mijn heli (is die van winkje):

Robbe Spirit Pro electro heli met enkele SE upgrades
    Kontronik Brushless setup - Twist 37 & Jazz 40-6-18 regelaar
    3 * HS81 servo op swash
    GY401 + 9254 gyro combo
    R147F ontvanger
    4 weinig gebruikte Accupacks (GP 3300 NiMH met laadhistorie, maandelijks onderhouden)
    CFK Hoofdrotorbladen (MS Composit)
    Heel veel extra onderdelen (70 % van de heli onderdelen) : extra staartrotorbladen, bijna alle lagers, paddles, assen, centraalstuk, heckhuizen, extra tandwielen etc etc

Deze vloog prachtig met mijn zender (trekken voor pitch ingesteld)

10. wrobijns

wrobijns

Lid geworden:
    13 apr 2004
    Een SIM is een hele goede zet :D
    Maar je kunt inderdaad beter een evaren Heli-dude eens naar jouw heli laten kijken. Zelf ben ik een nitro verbrander dus met specifieke electic tips kan ik je niet helpen.
    Post eens de vraag voor een club in de buurt van Aalst of electric hulp op de Brandstof heli pagina.
    Ik weet dat daar enkele elctrische dudes tussen zitten:
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewforum.php?f=18

11. Rule

Rule

Lid geworden:
    8 sep 2005
    Ik ben zelf lid van een club maar niemand daar heeft heli's...
    Dit waarschijnlijk omdat enkel electro is toegelaten.

Mvg, Roel

Deel Deze Pagina