Robbe rokraft 100 E handleiding

Discussie in 'Model elektronica' gestart door DutchRC, 25 aug 2012.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Onlangs heb ik een Robbe San Diego overgenomen. Prachtig ding!

    Nou zitten er 2 Robbe rokraft 100 E controllers in, waar ik Geen handleiding voor kan vinden :x
    Wel voor allerlei andere 'rokraft 100' modellen, maar niet die ik heb :S

    En sja.. het instellen gaat bij die andere modellen middels een knopje.. De mijne hebben geen knopje!


    Dusss... als iemand:
    1. toevallig weet hoe je de mijne instelt (ik weet niet wat je er allemaal aan kunt instellen, maar vooral de throttle range)
    of 2. een handleiding heeft
    of 3. een handleiding kan vinden op et interner.. (uiteraard heb ik gezocht)

    I'd be very happy...
     
  2. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Heb je die met de drie potmetertjes voor: vooruit-neutraal-reverse. soms

    [​IMG]

    Dan knuppel in het midden zetten en het potmetertje`neutraal`zo draaien, dat de motoren niet draaien.

    Dan knuppel in volgas en het potmetertje`vooruit`zo draaien, dat de motoren vol draaien.(Vooruit)

    hetzelfde doen voor achteruit met de reverse potmeter.

    mocht het zijn dat de moter de verkeerde kant opdraait, moet je de twee moterdraden verwisselen.

    Mvg. Richard
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.624
    Locatie:
    Maasland
    De rode led licht op tijdens het achteruit rijden. Eventueel op de zender servo reverse toepassen op de gasfunctie als dit bij jou precies andersom is (*).

    De instelpotmeter 'stop' zo draaien, dat de rode led net uit is als de gasknuppel op de zender in de nulpositie staat.

    De sleuf in de 'speed' instelpotmeter van tevoren volledig horizontaal stellen. Het volgas punt staat dan bij benadering correct. Daarna voorzichtig draaien om het volgas punt goed te krijgen.


    * Bij deze regelaar zijn de eindtrappen vooruit en achteruit even zwaar te belasten (in de handleiding staat volgens mij iets anders, maar dat is niet correct). Het enige verschil is, dat de achteruit net niet helemaal vol gas komt. In de praktijk merkt men dit praktisch niet, dus het is niet zo'n heel erg grote ramp als vooruit/achteruit precies verkeerdom werkt (bij zenders zonder servo reverse).
     
  4. DutchRC

    DutchRC Guest

    Aha! Ik had niet eens gezien dat het potmetertjes zijn.. Had ik nog niet eerder meegemaakt op ESC..

    Thanks beide! Nu nog een klein genoeg schroevedraaiertje vinden, maar met deze uitleg zou het moeten lukken :)
     
  5. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Ik zal even moeten zoeken tussen de manuals, want ik heb hem vast nog wel ergens.
    Maar geef me even wat tijd en je kan dan een copy toegestuurd krijgen.

    Mvg. Richard
     
  6. DutchRC

    DutchRC Guest

    Wauw.. Super service Richard! Thanks alvast..

    Wellicht voldoet een leesbare foto ervan ook al.. Dat is wat minder moeite..

    mvg
    Roeland
     
  7. Richardcj

    Richardcj

    Lid geworden:
    18 jul 2004
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    onder de ruik van amsterdam
    Kijk...hier zijn ze...als je ze in pdf wilt, kan ik ze sturen naar je email als je die via pb doorgeeft.

    [​IMG]


    [​IMG]

    Mvg. Richard
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. DutchRC

    DutchRC Guest

    Zooo.. inmiddels doet het geheel het grotendeels.. Wel een vervelend klusje!
    Beide motoren draaien nu vooruit.. 1 doet het Niet achteruit :( .. Kan ik mee leven..
     

Deel Deze Pagina