op zoek naar software voor het ontwerpen van raketten kwam ik de bovenstaande programma's tegen... nu is de vraag, welk programma is het handigst om te gebruiken. Ik ken ze beide alleen door wat ik er van gelezen heb op het internet en ben er niet mee bekend. Omdat ik een beginner in de rakethobby ben en op zoek ben naar ontwerpsoftware, heb ik er echter geen zin in een miskoop te maken, door het ene programma te kopen, waarna blijkt dat het andere nodig was.. graag vraag ik of iemand mij kan adviseren over dit onderwerp mvg Ron
Ik zou rocksim kopen. niet het goedkoopste maar wel heeeel erg prettig om mee te werken. Ik heb ook nog wel een gratis legale demo versie voor je dan kun je het een keer proberen. Anders is er ook nog VCP, die is gratis en werkt redelijk. Dan kun je in elk geval je druk punt berekenen.
dankje Janhein, onder het motto "als je het niet weet, vraag het aan de expert".....Is die demo niet ergens te downloaden? ben wel benieuwd hoe het werkt en eruit ziet... dank u Ron
Vroeger kon je een demo down loaden bij Apogee. maar ik weet niet of ze die optie nog hebben. als ik me niet vergis heb ik de nieuwste versie op Cd staan. En als hij naar je zin is dan koop je een licentie en heb alle mogelijk funties. Zo uit mijn hoofd kun je in deze versie je ontwerp niet saven. Maar hij rekent wel netjes je druk punt uit.
werkt rocksim ook in vista, want ik heb de demo gedownload en geinstaleerd maar krijg melding dat hij de juiste user interface dll niet kan vinden Ron
Ik weet dat niet zeker ik werk zelf met xp en heb het nog niet met vista getest. Staat er niks over op de Apogee site ?
jep het werkt ook met vista heb het al gevonden nu nog even uitvogelen hoe het werkt, maar dat komt wel goed. dank u Janhein