Roerbedienings onderdelen

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door zeilgekje, 2 jun 2013.

1. zeilgekje

zeilgekje

Lid geworden:
    28 mei 2013
    Hallo allemaal,

ik ben opzoek naar een onderdeel voor mijn roer. Op onderstaande foto's staat een zwart "servo-roer". (Ik weet niet of dat ik dat zo mag noemen) Hierin zit een imbus bout in die dol is gedraaid. Dit was al na 1x aandraaien. Maar ik krijg die met geen mogelijkheid meer los.

Mijn vraag is waar kan ik zn onderdeel vinden? Ik heb al een beetje op internet gezocht, maar ik weet ook niet echt de juiste benaming van het onderdeel.

Groet Joost

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. rc cas

rc cas

Lid geworden:
    13 mrt 2011
    servo hevel.

3. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Roerhevel, stuurhevel of hoornje... als we het over juiste benamingen hebben... ;)

Komen in geuren en kleuren, gedaantes per fabrikant, as-diameters, gelijke functie.
    Een voorbeeld bij... Robbe, Graupner e.a. Of... als origineel onderdeel na te bestellen?

De ingebouwde kan je voorzichtig met een draadkniptang kraken... of uitdremelen met een snijplaatje.
    Heb je dat niet? Dan met een heet gestookt puntje aan een oud aardappelmesje lossnijden, kunststof zo inkerven dat het heveltje loskomt.

'Micro Magic' modelletje?

Gr Bas

4. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Ziet er inderdaad uit als een MM Classic.

5. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Ik denk trouwens niet dat het een MM is, de kuip is wel erg ondiep.

6. zeilgekje

zeilgekje

Lid geworden:
    28 mei 2013
    Goedemorge,

Het is geen Micro Magic. Het is een Sea-cret van T2M. Het is op zich wel een leuk bouwpakketje. Kwalitatief vind ik hem ietsje minder, na 4x varen zie ik al roest in de schroefjes.

Denk inderdaad dat ik hem moet los snijden.

Wat is een goede internet modelbouw winkel?

groet Joost

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Dag Joost,

Mooi scheepje!

Moeilijk te zeggen. Ze doen allemaal vreselijk hun best, is alles altijd snel verzonden.

Eentje is echt gericht op nautische modelbouw... lijkt me op dat vlak behoorlijk gesorteerd. Nooit besteld, maar de site oogt goed gesorteerd is overzichtelijk.
    WELKOM / Welcome | ModelbouwShopFlevoland
    Je zou daar eens navraag kunnen doen?

Modelbouw Krikke in Groningen stad is ook zo slecht nog niet. Behoorlijk goed gesorteerd in beslagdelen. Ik ben altijd blij als ze iets bijzonders weer in een laatje hebben liggen... als ik langs fiets. Gerichter op bootjes en auto's dan modelvliegen.

Verder Quartel in Pijnaker... veelal ook zeer goed gesorteerd in kits, en ditjes en datjes. Breed assortiment.

Andere zaken waar ik goeie ervaringen mee heb zijn iets meer gericht op RC-vliegen... ook leuk.
    Verder kijk ik ook veel over de grens.

Origineel deeltje zal besteld moeten worden, een goede vervanger is vast voorradig, kan je snel verder.
    Gr Bas

Deel Deze Pagina