Rotor van E-sky (of Twister) demonteren

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Marcobello, 3 nov 2004.

  1. Marcobello

    Marcobello Guest

    Kan er iemand mij vertellen hoe je de rotor van een e-sky (Twister ...) moet demonteren. Hoe begin je? Is het bovenste deel met een forse ruk van de as te halen? Bedankt voor alle info.
     
  2. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Nog nooit een E-sky in m'n handen gehad, maar ik gok dat je eerst een stalen spie uit de rotor moet trekken. Zit meestal samen met de antirotatie arm door de hoofdas.

    Niet rukken! met beleid demonteren.
     
  3. Marcobello

    Marcobello Guest

    Ik zie ze niet zitten ...
     
  4. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Kan je anders wat foto's van de kop maken?

    (uploaden kan hier: www.modelbouwupload.tk krijg je meteen de regel die je op het forum moet plakken om de foto op het forum te kunnen zien)
     
  5. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Is dit hem?
    [​IMG]

    Dan zie ik duidelijk de stalen pen door de antirotatie arm (onder de flybar en boven de swashplate)
     
  6. Marcobello

    Marcobello Guest

    Bedankt voor de tips, en ...

    ja, ik denk dat 'm dat is, maar ik zocht de pin te hoog. Ik heb een foto van mijn toestel geupload:

    [​IMG]

    Daar is die pin ook te zien. Dus als die pin eruit gaat, kan je wat erboven zit erafnemen??

    En hoe krijg je die pin daar in godsnaam terug in? Dat lijkt me een hele klus. Ik dacht dat even snel te doen, maar dat ziet er niet eenvoudig uit.
     
  7. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Dat is hem idd.

    Ja het is even pierken maar het lukt wel hoor. Ik trek ze er altijd uit met een dikke nijptang.
    Zo pers ik hem ook terug. (eerst even tegen het licht kijken of het gat open is)

    Je moet wel de linkjes tussen de swashplate en de flybar los maken.
     
  8. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    gelukt?
     
  9. Marcobello

    Marcobello Guest

    Dat gedeelte heb ik nog niet aangedurfd, maar ik heb de rotor bovenaan wel losgekregen, omdat het bovenste stuk vastgedrukt zit (met een soort van drukknoppen) op het centrale gedeelte (eerst zijbalkjes nog wel losmaken). Nu de volgende stap. Toch bedankt voor de uitleg.
     
  10. Humor

    Humor Guest

  11. Marcobello

    Marcobello Guest

    Bedankt, nu heb ik ze ook elektronisch, maar in die handleiding vind je niet steeds de 'sleutel' tot het uit elkaar halen van de onderdelen, dus dat was even zoeken (voor een beginner als ik).
     

Deel Deze Pagina