RS232 level converter

Discussie in 'Model elektronica' gestart door allebei, 2 mrt 2010.

1. allebei

allebei

Lid geworden:
    27 aug 2008
    Weet niet precies wat dit is, maar ik schijn het nodig te hebben voor communicatie tussen een PC (HP-IPAQ) en een GPS.

Iemand in dit forum die hier verstand van heeft en mij eventueel kan helpen? Stuur dan even een PM.

vast bedankt

2. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Dat zou kunnen. Makkelijk is een Bluetooth gps als je Ipaq Bluetooth heeft.

GPS heeft vaak ook al een rs232 level als hij voor pc connecties bedoeld is. Zoniet moet je inderdaad een level converter gebruiken. Je kan ook complete usb kabels naar rs232 ttl krijgen, wellicht ook handig.

Als je zoekt op een max232 zie je veel oplossingen voor een dergelijke converter, als je het zelf wil maken dan....

3. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Ik heb nog wel kant en klare TTL naar RS232 converter printjes over uit productie.

PB me maar ff.

4. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    De MAX232 is een IC die dat voor je oplost, de PDF met voorbeeldschema's is met google zo te vinden.

5. allebei

allebei

Lid geworden:
    27 aug 2008
    Max232

allemaal bedankt voor de antwoorden, ik stuur enkelen nog wel even een PB'tje en dan kom ik er wel uit.

Punt is dat het dus absoluut mijn kennisgebied niet is. Mechanisch kan ik wel wat dingen aan elkaar solderen en een schematje kan ik ook nog wel lezen, maar ik snap dus niet wat het doet (of wat het zou moeten doen).
    Zou het wel willen begrijpen, maar jJe staat dus eigenlijk een Neanderthaler uit te leggen hoe windows werkt.

Deel Deze Pagina