Rssi aansluiten

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door mcenet, 23 sep 2012.

1. mcenet

mcenet

Lid geworden:
    3 jul 2006

Heb op mijn telefly OSD een rssi aansluiting met normaal 2 draden zwart en rood.
    Vroeg mij af hoe ik deze dan aansluit vermits de frsky een 3-draads aansluiting heeft.(onderaan rechts) Dacht rode in het midden zwart op massa maar waarvoor dient dan de 3de ?

2. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Hoe ziet het RSSI signaal van de ontvanger er uit?

Is dat een analoog signaal 0-..v? of is het een PWM signaal?

De TeleflyOsd kan namelijk alleen een analoog signaal aan.

3. mcenet

mcenet

Lid geworden:
    3 jul 2006
    weet niet of het analoog of digitaal is. Kan hier nergens iets over vinden.
    De manual zegt hier ook niets over.

4. Gagarin737

Gagarin737

Lid geworden:
    28 mei 2008
    Ik heb sinds deze week dezelfde ontvanger en heb dezelfde vraag. De fabrikant antwoordt niet op mijn mail. Ik heb nu alleen de "signaal" draad aangesloten (de meest rechtse pin op de foto) op de OSD. Geeft een max voltage van 3V bij goede ontvangst. Ik gebruik een Cyclops Nova OSD.

5. mcenet

mcenet

Lid geworden:
    3 jul 2006
    Het is idd een digitaal signaal. Gewoon signaaldraad en ground, filtertje ertussen en naar osd. Dit werkt perfect 0-300

6. Gagarin737

Gagarin737

Lid geworden:
    28 mei 2008
    Dank je voor het schemaatje.
    Ga ik dat ook nog proberen.

7. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    Ik werk met de volgende combinatie. DX6i DSMX 6 Channel Full Range MD2 zender en Spektrum AR6210 6-Channel DSMX Receiver
    Ik zoek ook een mogelijkheid om de reciever aan mijn CYCLOPS STORM OSD V1.02 RSSI aansluiting te koppelen.
    Ik weet ondertussen wel al dat dat via de data uitgang van de reciever moet gebeuren maar dat is ook een digitaal signaal en de RSSI ingang op de OSD is analoog.
    Is dit in mijn geval ook zo eenvoudig op te lossen?
    Heb wel op internet al een paar digitaal analoog converters gevonden maar dit lijkt me toch veel eenvoudiger.

DORA translates (Spektrum) DSMX receiver output into RSSI signal for OSD / FPV | eBay

RSSI Converter for Spectrum Receivers [discontinued] - FLYTRON

vr gr

Hans

8. xstream

xstream

Lid geworden:
    24 feb 2012
    Hans,

Ik heb zo'n DORA besteld, ik heb begrepen dat dit niet echt RSSI waarden zijn. En dat er geen langzame fadeout plaatsvindt, maar het schijnt toch nog nuttig te zijn.

Het zou kunnen dat hij vandaag toegekomen is, want er is 'iets kleins' uit china toegekomen, maar het kan ook gewoon een servo zijn :)

9. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    Wel mijn FPV/OSD spulletjes zijn ook nog onderweg maar zit al te zoeken naar een oplossing voor dat RSSI gebeuren want vind deze indicatie op de OSD toch wel één van de belangrijkste en ben er achter gekomen dat dit zo maar niet aan te sluiten is om mijn ontvanger. Voor zover ik al info heb gelezen is het idd niet echt RSSI maar toch een zekere indicatie van het signaal. Klopt dat eens het signaal gaat afnemen dat het dan wel heel snel gaat.
    Waar heb jij uw DORA dan besteld en wil je me verslag uitbrengen van hoe het werkt?
    Wat is uw Zender Ontvanger configuratie dan?

vr gr

Hans

10. xstream

xstream

Lid geworden:
    24 feb 2012
    Het pakketje was blijkbaar een arduino nano waarvan ik al niet meer wist dat ik het besteld had :)

Ik heb die DORA bij de verkoper gekocht uit jouw link, niet uit china dus :)

Ik zal je op de hoogte houden van zodra ik het binnen heb. Ik heb het zo'n twee weken geleden besteld.

11. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    Ik was al aan het zoeken geweest of het ergens in china ook te vinden was maar niets gevonden. Ben benieuwd wat uw bevindingen zullen zijn, als ik tenminste zolang ga kunnen wachten ;-).

Voorlopig hier ook nog niets binnen gekregen van mijn FPV/OSD spullen.

Als video zender/ontvanger heb ik gekozen voor de DJI 5.8G 8Ch Downlink Vtx/rx

DJI 5.8G 8Ch Downlink Vtx/rx System Compatible With DJI iOSD [DJI 5.8G Vtx/rx] - $205.00 : FOXTECH FPV SYSTEM

Als OSD systeem de CYCLOPS STORM OSD V1.02

CYCLOPS STORM OSD V1.02 firmware [Cyclops storm OSD] - $145.00 : FOXTECH FPV SYSTEM

En om alles uiteindelijk te kunnen bekijken de Foxtech M800 8" monitor

Foxtech M800 8" monitor [FH-M800 Monitor] - $120.00 : FOXTECH FPV SYSTEM

Voorlopig ga ik mijn CamOne Infinity gebruiken als camera. later mss een afzonderlijke camera.

CamOne Infinity 1080p Camera | Foto Konijnenberg

Hopelijk hoef ik niet te lang meer te wachten om de spullen in mijn Dji f550 te monteren en uit te testen.

vr gr

Hans

12. xstream

xstream

Lid geworden:
    24 feb 2012
    Ik heb die DORA module binnen, maar nog geen tijd gehad om uitgebreid te testen. Ik weet ook nog niet meteen wanneer ik de tijd zal hebben om eens op lange afstand te testen, misschien dit weekend.

Ik heb de module wel al even aangesloten en het voltage gemeten.

Wanneer de zender aanstaat meet ik 4,8v (te regelen met potmeter), en uitschakelen zorgt voor een drop naar 0v. Even later gaat hij wel weer naar 4,8v. Zonder dat ik de zender weer heb aangezet. Maar goed, daartegen weet je uiteraard al wel dat je besturing weg is.

Ik wil eens op lange afstand testen om te zien wat de module doet op de rand van het zendbereik.

13. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    Ben benieuwd naar het resultaat... wel raar dat die spanning terug naar 4,8v gaat zonder dat de zender terug is aangezet, maar goed de testen zullen uitwijzen of het een nuttig instrument is. Ik zit ondertussen nog steeds te wachten op mijn zending van FOXTECH... volgens de EMS tracking gegevens nog steeds in Beijing sinds 22/11... begin al wat ongerust te worden dat de zending niet zal toekomen.
    8 dagen geleden is de bestelling vertrokken bij FOXTECH en normaal zou het 4 tot 8 dagen duren... Hoop dat de spullen toekomen want was wel voor een aardig bedrag.
    Heb niet echt ervaring met het bestellen in China

vr gr

Hans

14. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Persoonlijk denk ik dat dit niet werkt zoals er vele op verschillende forums al ondervonden hebben. Je weet ineens dat je een failsafe krijgt :D.
    Het blijft spread spectrum, waarbij je nooit goed RSSI goed kan weten, maar wel leuk om mee te hobbyen denk ik.

15. xstream

xstream

Lid geworden:
    24 feb 2012
    Ja ik verwacht er ook niet veel van, maar het is misschien wel beter dan niets... We'll see :)

16. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    Al de kans gekregen om de DORA module wat verder uit te testen?

vr gr Hans

17. xstream

xstream

Lid geworden:
    24 feb 2012
    Ik heb er helaas nog geen tijd voor gehad :(

18. Hans52

Hans52

Lid geworden:
    31 aug 2012
    Geen probleem ik hoor het wel... ik nog steeds niets ontvangen.. de fpv spulletjes zitten bij douane.

vr gr Hans

19. xstream

xstream

Lid geworden:
    24 feb 2012
    Ai, hopelijk gaat het je niet teveel kosten dan :)

20. xstream

xstream

Lid geworden:
    24 feb 2012
    Ter info: ik heb de DORA module getest, en het werkt zoals verwacht. Geeft een stabiele signaalsterkte en zakt heel stijl in naar het einde toe. Het zou handiger zijn mocht het geleidelijker verzwakken, maar beter dan niets natuurlijk.

Ik ben inmiddels wel naar een andere zendersysteem overgestapt, mijn dora module staat dan ook te koop onder de rubriek elektronica te koop.

Deel Deze Pagina