RSSI EzOSD vanaf RP8D1

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Dave1979, 3 sep 2010.

1. Dave1979

Dave1979

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Beste FPV'ers,

Vanavond heb ik getracht de RSSI uitlezing van mijn RP8D1 op de EzOSD te krijgen. Dit lukt, echter haal ik maar een hele lage waarde in het setup menu.
    De handleiding geeft op dat de waarde zo rond de 200 moet liggen met de zender aan. Ik haal net 73 met de zender aan en met de zender uit 48.

Ik haal het signaal rechtstreeks van de bekende jumper over het IC van de RP8D1 en gebruik de massa van de servo connectors.

Het voltage vanuit de ontvanger is 2,33v met de zender aan en zonder signaal is het 1,47v

2. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Bij mijn EagleTree osd mocht ik de RSSI niet direct aansluiten, maar moest er eerst nog iets tussen. Iets van een weerstandje ofzo.
    Maar ik gebruik dan ook een andere OSD (EagleTree) en ontvanger (ScherrerUHF).
    Het kan ook zijn dat je hem gewoon moet kalibreren.

3. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Plaats eens een foto van hoe je e.e.a. hebt aangesloten?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

4. Dave1979

Dave1979

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Hierbij wat plaatjes
    [​IMG][​IMG]

Klik Hier en hier voor de volledige plaatjes

5. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    Ben ook wel benieuwd,

Aangezien ik hier nog 2 RP8D1's heb liggen:)

6. Dave1979

Dave1979

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Helaas blijft het verder akelig stil ;-)

Sander, zou je me anders kunnen aangeven bij welk voltage hij welke waarde ongeveer aan zou moeten geven ?? Zou dit graag af willen maken zodat ik alles weer in kan bouwen en nog even vliegen zolang het weer het toelaat.

blijkbaar is de impedantie van de analoge poort erg hoog want het voltage veranderd nagenoeg niet af als ik deze los meet of aangesloten aan de EzOSD.

7. SanderFPV

SanderFPV

Lid geworden:
    11 feb 2010
    Ik heb geen idee, ik heb deze ontvanger zelf niet, en weet dus ook niet wat voor voltages eruit komen. De ingangsimpedantie van de RSSI ingang op de EzOSD is 100kOhm, dat zo hoog genoeg moeten zijn om het voltage niet teveel te drukken. Juist bij lagere impedanties <1kOhm zal het voltages zakken, dus daar ligt volgens mij 't probleem niet. Weet je zeker dat je de juiste pin op de ontvanger gebruikt hebt? De meeste Futaba ontvangers geven namelijk een spanning tussen de 1 en 3 volt, dus da's voldoende bereik voor een bruikbare RSSI weergave.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
    ImmersionRC - Real Virtuality

Deel Deze Pagina