Saturn van Graupner bouwen ja/nee ....

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Henk Modderman, 8 dec 2003.

1. Ik ben aan het overwegen of ik de Saturn van Graupner zal gaan bouwen maar ik zou zo graag eens van een meer ervaren rot horen of dit een goede keuze is. Hoe zijn de vaareigenschappen bijvoorbeeld ...
    Wie heeft (bouw/vaar)ervaring met dit schip en kan mij wellicht meer over deze boot vertellen.
    Graag zou ik hem ook eens in het echt willen zien en niet vanaf een plaatje. Wie heeft zo'n schip en wil mij eens laten kijken.
    Zijn er evt. ook nog foto's beschikbaar, ik moet het nu doen met drie standaard fototjes die je overal tegenkomt. :(

Alvast bedankt voor de moeite :lol:

2. kan je die foto's misschien proberen te plaatsen? of een link naar een site waar ze staan. De naam zegt me wel iets, maar ik weet zo niet welk schip het is.

3. Ja hoor, info staat hierzo ...

Dit is gewoon een kopie van de Graupner site :lol:

Ben benieuwd ...

4. Ben Postmus

Ben Postmus

Lid geworden:
    29 jan 2003
  5. Droopy'ke

Droopy'ke verslagschrijvers

Lid geworden:
    21 apr 2003
    Hallo Henk,

De Saturn van Graupner is inderdaad een mooie boot om te bouwen.
    Het typische van deze sleper is zijn door kabels bestuurde roer welke men ook op het model weervind.
    Ik moet je hier wel bijvertellen dat dit niet zo direkt een beginnersmodel is maar als je al enige ervaring hebt in het bouwen van dergelijke boten kan dit geen probleem zijn.

Een volledige (bouw)beschrijving welke maar liefst 5 pagina's inneemt vind je deze maand terug in het Engelse maandblad Model Boats.
    Mocht je interesse hebben in dit Engelstalig artikel laat dan iets weten dan scan ik het wel eventjes voor je in en mail ik het je wel door. :wink:

Veel lees- en bouwplezier,

Groetjes,

Droopy

6. Zeker en vast heb ik interesse in dat artikel! Dat zou me enorm op weg helpen, alle informatie is meer dan welkom, dus als je het zou willen scannen, héél graag.

Alvast mijn dank! :lol:

7. Droopy'ke

Droopy'ke verslagschrijvers

Lid geworden:
    21 apr 2003
    Ok, komt er aan :)

Groetjes,

Droopy

8. andros

andros

Lid geworden:
    30 sep 2002
    Henk,

Er zijn nog meer tijdschriften, waarin de Saturn beschreven staat. Deze tijdschriften hebben we allemaal in het clublokaal van de HMBC aan de Schependreef 18 in Den Haag. Kom gerust eens langs op een clubavond (woensdags). Je bent van harte welkom!

André

9. Droopy, ontzettend bedankt voor de scans en André ik kom zeker een keertje neuzen, ben niet voor niets lid van de HMBC geworden :lol:

Deel Deze Pagina