Ook fijn dat je ons informeert....... Nee. Nu heb je al 2 pagina's met vragen en veel antwoorden. Waarom heb je eigenlijk geen bouwverslag opgestart?
Was ik eerst van plan maar door de warmte boven ben ik er maar niet aan begonnen. En je hoeft niet verplicht op vragen te antwoorden.
Ik doe het meestal wel, geeft net iets meer glans en bescherming.Het lukt mij bijna nooit om met de laklaag alleen een mooie glanslaag te krijgen.
Hallo bouwers, Kortgeleden ben ook ik begonnen met de bouw van de Scania zwaar transport truck. Ik heb besloten om er geen RC-uitvoering van te maken, maar een statisch model. Dus geen zender, servo's en ook geen werkende verlichting. Als leidraad voor de uitvoering heb ik de Scania van Arjen Kandt genomen. Wel krijgt de truck mijn eigen bedrijfskleuren en bestickering. Ik heb wat foto's bijgevoegd zodat jullie een indruk krijgen van het beginstadium. Ik moet zeggen dat het een perfecte bouwdoos is. Alles past (tot nu toe) en de bouwbeschrijving is zeer duidelijk. Ik vond alleen jammer dat er geen achterbumper en naafdoppen in het pakket zitten. Ik heb de bumper zelf gemaakt en de naafdoppen besteld. Het model is alleen aan de rechterzijde uitgerust met een sideskirt en die vertoont ook nog wat naden omdat daarachter een schakelaar komt (bij RC). Ik heb twee sideskirts van een Scania 770 bij Wetronic besteld en deze ingekort voor mijn model. Ik ben benieuwd of er nog meer bouwers zijn die wat foto's van hun vorderingen willen tonen. Zodra ik wat verder ben zal ik weer wat foto's plaatsen. Tjerk.
Ziet er goed uit mooie Scania, volgens mij zijn de wagens van A.Kandt donker blauw. Je had bij hun kunnen vragen wat de kleur code ral kleur is van de trucks. Succes met de afbouw.
Mooi model in aanbouw Tjerk, maar dit hoor je niet in het topic van een andere modelbouwer te schrijven. Beter is bij de rubriek bouwverslagen/ Modellen in aanbouw daar je eigen topic te starten. Succes met bouwen.
Bedankt Marcelina en FredK voor jullie opmerkingen. Ik ben kennelijk iets te enthousiast geweest en zal jou opmerking, Fred, voor een eigen topic ter harte nemen. Tjerk
Ik dacht dat dit niet kan op dit forum, is al vaker voorbij gekomen. Maar misschien uploaden en de link hier ergens plaatsen, al werkt die maar korte tijd (dacht ik). Cor
Oke bedankt. Ik heb de handleiding voor de Beier USM-RC-3 in het Nederlands. Dus als iemand die wilt hebben dan heb ik die. Laat maar horen. Ik moet zelf nog uitdokteren hoe het werkt. Is wel een dingetje dat programmeren. Kun je hier een bouwverslag maken of neerzetten.
Ik heb er al één ingebouwd en geprogrammeerd. Als je bekend bent met Beier is het standaard gebeuren kinderspel. Maar hoe kun je vertalen als je nog niet weet hoe en wat welke functie doet?
Nou dat vertalen is makkelijker dan programmeren hahah. Ik ben niet bekend met Beier, in de zin van. Programmeren moet is dus allemaal gaan leren en hoe en wat. Daar ben ik niet mee bekend.
Dit is niet echt handig en ook niet de bedoeling ! Een bouwbericht op de algemene pagina, waar dan weer een reactie met een ander bouwbericht daar overheen, die gelukkig verplaatst is, en dan komt er ook een reactiw over handleidingen, en dan een bericht over een Ned. vertaling. Heb zelf ook de fout gemaakt te reageren. Is dus niet handig.
"" Het lijkt me beter als je niet meer reageert op off-topic berichten, en hé ik ben er zelf ook schuldig aan, dus laten we reageren op het onderwerp. Het bovenstaande schreef ik 2 dagen geleden, maar verzond het toch maar niet, om de reden die Fred aangeeft, maar om voor de laatste keer er hier op te reageren: Open je eigen onderwerp in dit deel van het forum Model truckers. Cor
Hoi, Ik ben klaar met het spuiten van de onderdelen van mijn Scania 770s en ben blij dat het gelukt is Alleen ff een vraagje zou ik ook alclad aqua gloss kunnen gebruiken als laklaag?
Hoi Fw90, weet niet je echte naam haha. Als je mij eerst eens verteld wat dit voor een lak is ik ken het niet. Is dit van Tamiya of gewoon uit spuitbussen. Is dat dan op 2k of 1k lak.