In mijn eerdere topic heb ik aangegeven dat ik wat foto`s zou plaatsen van een eigengemaakte lichtbalk. Op het forum werd mij een idee gegeven om deze te maken van 2 aanstekers. Eerst wat geprobeerd (experiment ). Lukte aanvankelijk niet.Resultaat niet mooi. Maar met veel geduld is het toch gelukt om het gewenste resultaat te behalen. De elektronica is van een fietsverlichting.Deze stuurd in totaal 6 leds aan maar bleek dat er meerdere leds aangestuurd kon worden.Uiteindelijk heb ik 14 ledjes kunnen gebruiken.Door een schakelaartje te bedienen kunnen er divr. varianten wat knipperen betreft gekozen worden. 3mm leds ( wit )gebruikt met weerstand.Deze leds gekleurd met oranje verf van tamiya. Voor weinig geld is het een mooie zwaailampbalk geworden. Ik zal binnenkort meer foto`s plaatsen en een filmpje zodat jullie kunnen zien hoe het werkt. :n00b::n00b:
Mooi gemaakt hoor , ik ben benieuwd naar het filmpje en hoe het werkt , kunnen we weer wat van leren. Gr Raymond
update scania r620 Zoals beloofd zou ik nog meer foto`s plaatsen van mijn model. :n00b: Alles aan het chassis is gespoten. Om de elektronica netjes op te bergen kasten gemaakt achter de zijbescherming Achter de cabine zelfbouw gereedschap kist gemaakt om alle elektronica te kunnen plaatsen om voldoende ruimte over te kunnen houden om een volledig interieur te maken. Veel werk besteed aan het interieur.Stoelen bekleed en v8 logo aangebracht. Zie je de vrachtbrieven liggen ? Op deze foto is nog niet te zien dat er ook een soort opbergmap is gemaakt voor divr tijdschriften. o.a truckstar........Ik zal hiervan nog een foto maken. Is echt een leuk detail. Cabine gespoten in de kleur v/d vlist begin gemaakt met de decals. En verdere opbouw van de truck met spiegels ,luchthoorns, airco, zwaailampbalk.Het spuitwerk heeft de nodige moeite gekost,maar ik denk dat het goed gelukt is. Nog te doen zijn de decals aan de zijkant. De kist aan de zijkant krijgt waarschijnlijk nog een andere kleur,ik denk aan donkergroen. Misschien dat er nog verlichting geplaatst wordt boven de zonneklep,maar dat weet ik nog niet. mooi plaatje Led verlichting zelf gemaakt zowel onder de zij afscherming alsook in de cabine en in de grille. De leds in de grille knipperen mee met de zwaailamp wat echt een leuk effect geeft. Zoals je ziet werkt de flitsbalk.Ik heb nog geen filmopname gemaakt waarop je kunt zien hoe het werkt. T.z.t zal ik aangeven wanneer dit is geplaatst. groetjes en ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan de foto`s en beginners op leuke ideeën breng. Harry
[mod]Hallo Harry, Ik ga jou topic even verplaatsen naar de bouwverslagen Trucks en Bouwmachines en de koptekst even wijzigen[/mod]
Hallo Harry, Welkom op het MBF Truckerforum Veel kijk en bouwplezier gewenst Je hebt een mooie Scania gebouwd, Super hoor !!
Zeker wel een mooie truck,Interieur heb je ook erg mooi gemaakt De volgende stap is een 4 assigge dieplader?
he harry erg mooi gemaakt de scania,en het interieur mag er ook wezen ik zie de trucks van vd vlist regelmatig rijden richting en vanaf groot ammers
hallo harry welkom wow dat ziet er zeer goed uit, erg mooie kleur van van der vlist.supperrrrr m v g bertus
hallo welkom op t forum je scania ziet er gelikt uit hoor, gaat zo door, dit maakt mn dag weer goed om zoiets te zien, kan met gerust hart gaan slapen mvg markioo
welkom hvr, mooie zwaartransportrekker heb je daar maar je bent achterruitrijlichten vergeten als ik het zo bekijk die moet je misschien nog maar even toevoegen wat voor trailer komt er achter? net zoals Robin al zij een lekkere 4assige dieplader?
Beste Volvo Freak, Dank je wel voor je reactie. Er komt wel een trailer achter. Ben van plan om een bruder dieplader te gaan verbouwen. Wanneer weet ik nog niet, ik wil eerst mijn Scania volledig afbouwen. Het leuke aan deze hobby is dat je dat naar eigen inzicht kunt doen en de vele voorbeelden op het forum geeft je een goed beeld hoe het zou kunnen worden. groetjes Harry
trailer Beste Robin, Als je budget beperkt is ja dan moet je concessies doen, maar de bruder trailer is de basis. De bedoeling is om er iets moois en van te maken. Ik heb op de forum divr. mogelijkheden gezien wat ik kan gebruiken. Ik denk bijv. aan wat Piet gebouwd heeft als voorbeeld. Ik heb in de loop van jaren redelijk wat ervaring opgebouwd om met simpele oplossingen en materialen iets realistische te bouwen. Wat ik dus niet gaat doen is de assen / wielen vervangen,ik vindt het veel te duur om er anderen onder te bouwen. Wel wordt de trailer op diverse plaatsen verlengt en aangepast. Wat het precies moet gaan worden daar ben ik nog niet uit.De tijd zal het leren. Ik vindt het wel leuk dat er positief gereageerd wordt op de foto`s die geplaatst zijn. mvg Harry
Dank je wel voor je compliment.Ik kijk met veel bewondering naar hetgeen jij gebouwd hebt en aan het maken bent. proficiat.