Hieronder een lijstje schaaltekeningen uit Aviation News (jaren 80) die ik heb 'ge-erft'. Misschien dat iemand net op zoek is naar tekeningen van die ene kist of die ik nu op een idee breng voor een nieuw project met leuke foto's op dit forum... De meeste tekeningen zijn schaal 1:72 met vier (vijf of zes)zijdenaanzichten, doorsneden, details van verschillende versies en soms met kleurenschema's. De meeste zijn ongeveer in formaat A1. - Armstrong Whitworth Albemarle - Armstrong Whitworth Siskin IIIA - Bell P-59 Airacomet - Boeing 737 - Brewster F2A Buffalo - Cant Z 1007bis - Chance Vought F7U-3 Cutlass - Convair F-102 Delta Dagger - De Havilland Hornet - Douglas A-26 Invader - Douglass B-66 Destroyer - Fairy Battle B.Mk.1 - Fairy Gannet AS.1-4 en AEW 3 - Fairy Swordfish Mk.I - IV - Fiat G 91 - Focke Wulf Fw.189 - Focke Wulf Fw.190 V1 - A4 - Fokker Dr.1 - Fokker D-VII - Fokker D-VIII - General Dynamics F-111 - Handley Page Hampden - Handley Page Hastings - Hawker Hart - Hawker Henley TT Mk.III - Hawker Hunter - Hawker Seafury FB.11 - Hawker Siddeley - Junkers Ju-88 - LFG Roland D.2 - Lisunov Li-2 (DC2) - Lockheed C-130K Hercules Mk.1 - Lockheed Hudson - Lockheed P-2 Neptune - Lockheed U2 - LVG C.VI - McDonnell F-101 Voodoo - Messerschmitt Me 410a - North American F-100 Super Sabre - North American F-82 Twin mustang - North American Fury - North American RA-5C Vigilante - North American T-28 Trojan - Northron F-89 Scorpion - PZL P-24G - Saab 105 - Saab 37 Viggen - Saab A-32 Lansen - Saro Lerwick Mk.I - Savioa Marchetti SM.82 Marsupiale - Scottisch aviation Jetstream T. Mk.1-2 - Scottisch aviation Twin Pioneer - SIAI-Marchetti SF 260 - Sikorsky HH-53C - Sopwith 1 1/2 strutter - Sopwith Camel - Sopwith Pup - Stampe SV.4B - Supermarine Scimitar F1 - Thomas Morse Mb 3 - Transall C-160 - Vickers Viscount - Westland Lysander MkI-III - Westland SA 330 puma - Westland Sea king - Yak 23 Flora Ik heb even getwijfeld of dit het juiste forum is, maar het gaat over "schaal" en "vliegtuigen" dus heb ik het maar hier geplaatst. :|
Ik heb wel interesse in de Fokker Dr.1,Fokker D-VII en de Fokker D-VIII. Kun je ze niet inscannen, dan kan je de hele bibliotheek ergens op dit forum beschikbaar stellen.
Scannen van A1 tekeningen op mijn A4 scanner zie ik niet zo zittten, daar gaat me teveel tijd in zitten. Wat wel kan is dat ik kopieen op A1 laat maken (ca. €5,00) of de tekeningen laat scannen op een groot-formaat scanner (ca. €17,00). Mocht er iemand de beschikking hebben over een grootformaat copier of scanner, dan mag hij de stapel natuurlijk best even lenen voor 'algemeen forumnut'... Als er iemand een beter/ander idee heeft, graag een reactie.
Bij de spullen van een in het verleden gebouwde Balsacraft Seafury kwam ik er nog eentje tegen: De Hawker Seafury Inmiddels toegevoegd aan het lijstje.
Hallo, Ik heb wel interesse in: Sopwith Pup Sopwith Camel Brewster F2A Bufallo Mooie verzameling !! Groeten PJ
WV! Zou wel leuk zijn als je er op de een of andere manier een (1), die represenattief is voor de rest, kunt laten zien. Bv. dmv. een (digitale :wink: ) foto. (Hoewel de beschrijving van waar het over gaat op zich niets te wensen overlaat.) jan.
Getver .die Messerschmitt Me 410a is echt een hele coole . Kan je die voor mij regelen :roll: :wink: :wink:
Ik kan de tekening laten scannen of kopieren. Als je interesse hebt wil ik wel naar de prijzen informeren.
Dan zou ik zeggen: neem gelijk de Mosquito! Dit is een slap aftreksel! :? Of zeg ik nou maar wat? :wink: jan.
Hey wouter, Hier de nieuwe eigenaar van je sea fury Heb ook intersse in de tekening....heb je die nog? off topic: kun je me vast zeggen waar het zwaartepunt zit?
Hoi Wouter, Zijn er nog kopieen van de Fokker D-VIII beschikbaar? Ben met bouwen van 1 op schaal 1:3 bezig. Gr. Teus
Teus, Kopieën heb ik niet. Ik kan ze wel laten maken, ca. € 5 /A1 Scannen kan ook, ca € 10 /origineel