Hello people, dit is mijn eerste post op dit forum. Zeer nice dat er hier voor phpBB is gekozen. Ik zit ook regelmatig op het Jos Verstappen Forum (www.verstappen.nl) maar daar erger ik me dus groen en geel aan :evil: ,echt een ramp is dat. Anyway, ik ben al redelijk vaak op zoek geweest naar scheepsmodelbouwsites en het valt me altijd op dat er eigenlijk ontzettend weinig mooie / leuke site's zijn. Het meeste is echt niet om aan te zien of zomaar wat in elkaar gefietst, en echt veel mooie duidelijke foto's kom je ook niet tegen. Misschien is dit wel zo bij alle vormen van modelbouw maar ik richt me dan ook alleen op de bootjes. Zelf ben ik lid van de modelbouwgroep Enterprise uit Hulst, waar ik nu een website voor aan het opzetten ben. Ik doe m'n best om er wat mooi's van te maken, en werk ook aan een systeem waardoor ze zonder mijn hulp allerlei nieuws e.d. op de site kunnen zetten. Ik weet niet of er hier op dit forum veel webmasters en designers zitten, maar laat je eens horen zou ik zo zeggen! Ik groet u, Stefan aka Gurney
WELKOM! Beste Stefan, welkom. We hopen dat je hier iets van je gading kan vinden. Tja, je moet maar zo denken: niet alle designers zijn modelbouwers en vice versa! Maar er zijn leuke scheepsmodelbouwsite's van diverse verenigingen. De HBMC heeft een mooie lijst met links, en De Modelbouwpagina (dochter van startpagina.nl) is ook een aardige bron. Waar het hier voornamelijk om gaat is het uitwisselen van info, tips e.d. Dus of er grafisch iets moois van te maken is... Ik weet het niet, want ik ben alleen maar modelbouwer en geen ontwerper van grafisch en kunstzinnig verantwoordde websites! Hoe dan ook: nogmaals welkom! Enne... als je site zover gereed is, post het adres ook hier! Groet, Roel.
Hoi Stefan, Hartelijk welkom! Tekeningen: www.modelbouwers.nl Algemeen en erg goed: www.hmbc.nl Electronica: http://www.solcon.nl/extension/ Rompen: http://users.skynet.be/florisjan/smb/smb_main.html Als ik nog meer tegen kom post ik het wel! Groeten, Jan
Re: WELKOM! Hey Roel, die HMBC site is idd een leuke site, eigenlijk wel de beste die ik tot nu toe gevonden heb. Voor de rest moet je je niet aangesporken voelen want ik doelde niet op dit forum. Ik heb zelf het phpBB forum van Stichting Core http://www.core-lan.nl/forum ooit eens voor een deel gerestyled, da's misschien nog wel een ideetje voor hier maar voor de rest gaat het vooral om de functionaliteit natuurlijk. Ik zou zeggen keep up the good work. Als m'n site af is post ik hem zeker Grtz, Gurney
Hey Jan, Dit zijn wel de bekendste links idd, op de site van hmbc is ontzettend veel info te vinden. Ik kijk vaak of er nog nieuwe foto's zijn, ik denk dat dat voor de sufende modelbouwer wel een van de belangrijkste dingen is. Helaas kom je dat nog niet zoveel tegen (goeie scherpe foto's). Zelf heb ik een digitale camera waar ik al een aantal modelbouwpix mee heb geschoten, als er animo voor is zal ik er wel eens een paar posten hier...
Die wil ik wel eens zien! Ik ben altijd benieuwd naar foto's van modelbouwschepen, laat maar eens zien!
Modelbouw sites Beste Gurney, jouw website ziet er profi uit. Ik ben zelf een webontwikkelaar en ben van plan om een site in te richten met allerhande nuttige info over het bouwen van schepen en waar onderdelen te koop zijn, uiteraard voor de scherpste prijzen. Vaak moet je nogal veel surfen voor je het juiste antwoord hebt. Verder is er genoeg engelstalig materiaal, maar heeft hier en daar een goede vertaler nodig. Misschien dat we voor elkaar nog eens wat kunnen betekenen. :wink: :?: Groeten, Ron
foto's?? hallo allen tezamen. 8) ik ben voorzitter en webmaster (hum) van Scheeps Modelbouw Vereniging Vlissingen, oftewel SMVV, en ik heb een site in elkaar geknutseld met wat foto's. kijk eens op www.smvv.nl.vg ik heb de site in 1 weekendje in elkaar gezet en ik wil het nog wel eens goed doen, maar mijn provider (zeelandnet) wil niet dat er commerciele sites geplaatst worden. dus voordat ik nu een mooie site ga maken heb ik eerst een betere provider nodig. en heel belangrijk, het mag eigenlijk niets kosten, want we zijn geen rijke club. heeft er iemand een idee?? als jullie wat foto's van schepen willen, laat me dat dan even weten, ik heb +/- 200 mb aan foto's op schijf staan. :!: misschien wat te veel om hier te posten, maar als je een blanco disk stuurt, kan ik hem wel vullen voor je. mail anders even naar smvv@zeelandnet.nl veel surf en bouwplezier, antonio
comercieel? Een Scheepsmodelbouw-site van een vereniging is toch totaal niet comercieel??? Of is mijn denkwijze nu verkeerd?? Robert
model bouw sites commercieel Volgens mij is het principe van een vereniging dat je niet commercieel bent. Als Zeelandnet daar inderdaad moeilijk over doet, zou ik daar gauw weg gaan. Wat is er dan niet commercieel? Een webpage die door deze lui zelf volgestopt wordt met banners? Probeer een of andere automatiseerder in jouw omgeving de website te hosten (en tegelijkertijd te sponsoren :wink: ) dan heb je vaak geen problemen met de beschikbare ruimte en zij kunnen jouw domeinnaam netter beheren (zie je niet meer wat er achter allemaal gebeurd) Hopelijk heb je hier wat aan.... Groeten
Re: model bouw sites commercieel ik heb ook een zeelandnet abbo, en dat zuigt!!! je hebt maar 10mb internet ruimte, en de server ondersteunt nog geen php ook! :x en je mag overigens gewoon een site maken voor je club hoor (als je dat lukt binnen 10 mb :wink: ) oja, je site mag per maand maar 1gb verplaatsen... :x :x (en een andere kabel aanbieder is er in zeeland niet :S, en ADSL is voor mij ook niet toegankelijk, omdat ze dat (nog) niet aanleggen in zo'n klein dorpje :cry: ) :sniper: ZEELANDNET
Hallo medebouwers, ik heb zelf ook het een en ander in elkaar gezet. Een site voor de vereniging, www.model-bouw-club-zuid-limburg.com En een site over mijn huidig projectje, de sleper Smit Siberie in de schaal 1:20. www.geocities.com/scheepsmodelbouw/ Bij beide wil ik binnenkort nog iets gaan doen aan het menu, met de nieuwe explorer (XP) werkt het toch weer niet altijd feilloos. Wat betreft foto's zweer ik bij mijn analoge spiegelreflex camera. Mijn ervaringen met digitale camera's is helaas nog niet tevreden stellend. Vooral binnen en met macro vind ik de kwaliteit toch nog niet goed. Vaak kun je dus duidelijk zien wat digitaal is en welke niet.
Ik heb ook een website in elkaar geprakt over mijn eigen modellen. Staan ook wat foto's op van modellen die al klaar zijn, en ik ben nu bezig met een bouwverslag van de S130. http://home.12move.nl/~sh702965 Die website heb ik gemaakt omdat ik het leuk vind om wat in HTML te klooien. Zo kan ik mooi 2 hobby's combineren. Er staat wel informatie op, maar alleen specifiek over mijn eigen modellen. Robert.
De modelboten club waar ik ben aangesloten zit in Den Helder We gaan naar vele evenementen, en organiseren zelf ook het een en ander. zie de side http://home.hetnet.nl/~botenclub/
hier staan er ook maar een paar... http://www.aeromarineresearch.com/powerboats-links2.htm ..................................Peet.........................8)