scheur in tank tijdelijk repareren

• Topicstarter Topicstarter Ezy2000
  • Startdatum Startdatum
E

Ezy2000

Guest
na de laatste crash zit er een scheurtje onder in m'n tank
hoe kan ik deze repareren zodat ik vanmiddag toch effe kan rijden ?
ps secondelijm krijg ik er niet tussen en tape laat door de brandstof gelijk weer los :?
iemand een ander idee

seconde lijm wil ook niet laat weer los door de brandstof plasic dicht laten smelten met aansteker heb ik zelf ook wel eens gedaan soms wil het soms niet licht eraan waar de scheur zit

stormracer zei:
seconde lijm wil ook niet laat weer los door de brandstof plasic dicht laten smelten met aansteker heb ik zelf ook wel eens gedaan soms wil het soms niet licht eraan waar de scheur zit

Haha, je gaat met een aansteker een tankje waar nog resten nitro in zitten proberen dicht te branden? Mijn persoonlijke mening: heb je weinig verstand!

Denk dat ie het beste ff een nieuw tankje kan gaan halen en dat er op zetten ipv allerlei rare toeren uit te halen om het scheurtje te dichten. Het is zaterdag, winkels zijn open... Weet niet wat voor merk auto je hebt, maar tankjes hebben ze over het algemeen toch wel op voorraad.

je kan beter gewoon een nieuw tankje kopen want mijn tankje was ook een keer kapot maar dat is gemaakt van een plastic waar de meeste lijmsoorten of iets anders niet aan blijft hangen

bij mij zat er een gat in men tank (nog altijd)
wat ik heb gedaan:
-tank ontvetten
-rond de plaats van het gat heb ik er met een mes krassen in gemaakt,(voor een betere hechting) daarna het gat omringd door silicone (zwarte-2componenten) en daarop een plaatje van ong. 1x1.5 erop gezet, daarrond dan nog eens met plakband

straks neem ik nog wel een foto, dan zal het wel duidelijk zijn

Mari zei:
stormracer zei:

Haha, je gaat met een aansteker een tankje waar nog resten nitro in zitten proberen dicht te branden? Mijn persoonlijke mening: heb je weinig verstand!

Denk dat ie het beste ff een nieuw tankje kan gaan halen en dat er op zetten ipv allerlei rare toeren uit te halen om het scheurtje te dichten. Het is zaterdag, winkels zijn open... Weet niet wat voor merk auto je hebt, maar tankjes hebben ze over het algemeen toch wel op voorraad.

Je kan ook eerst ff de tank schoon maken.

Mark Smits savage 21 zei:
Je kan ook eerst ff de tank schoon maken.

Hoe had je dat gedacht, tankje op zijn kop houden en de nitro er uit laten lopen? Komt er nooit allemaal uit...

Of wil je hem daarna schoonspoelen met water en laten drogen?

BV je zou er ook een natte doek in kunne doen en dan brandem.
Goed in de zon laten drogen.

En dan goed door spoelen met de benzinne

hier een foto van hoe ik het gedaan heb, uitleg staat hier al in de thread

afb6840.jpg

even die tank iets verder van je camera houden, ik zie nu 1 grote waas met iets leesbaars op de achtergrond...

Ik heb het ooit eens met een soldeerbout gedaan.
Gewoon een stukje plastic gebruiken als vulmiddel, gaat heel goed.
Het geheel even met siliconen afwerken. Ben je toch gered.

en als die tank leeg is en je zet er een fohn op dan zal het vluchtige goedje echt wel verdwijnen, exploderen zal het echt niet doen... Mocht je tankje wel vlam vatten dan is dan na 1 sec weer uit want er zit totaal GEEN zuurstof in de tank. Dat je tank dan kapot is maakt niet uit want dat was ie toch al ;)

Maargoed soldeerbout should do the trick

Back