Beste Allemaal,
Net een uur op het forum en nu komen de vragen....
Voor het model wat ik aan het bouwen ben (en hoop redelijk snel varend te krijgen) had ik nog wat vragen waarvan ik geen direct antwoord op kon vinden.
Wat data: (opbouwende kritiek welkom! )
Gebaseerd op USS Freedom , heeft een top van 45Knts . 80kmu bij zeeniveau 3
De vragen die ik nog had zijn
Het geheel wordt gebouwd op een budget, om deze reden zal ik het meeste bestellen bij een webshop (geen idee of namen hier genoemd mogen worden).
Ook al gebruik ik het woord budget, hiermee bedoel ik niet dat het behelpen wordt. (dwz alles net aan ect.) Wel goed spul en goed op elkaar afgesteld maar zonder de hoofdprijs
Alvast bedankt voor de aandacht en eventuele moeite.
Net een uur op het forum en nu komen de vragen....
Voor het model wat ik aan het bouwen ben (en hoop redelijk snel varend te krijgen) had ik nog wat vragen waarvan ik geen direct antwoord op kon vinden.
Wat data: (opbouwende kritiek welkom! )
Gebaseerd op USS Freedom , heeft een top van 45Knts . 80kmu bij zeeniveau 3

- 155CM x 22 x .. (1:75 ongeveer) Over het gewicht kan ik nu nog weinig zeggen, ik gok zo'n 6 KG met balast?
- Spanten worden vervaardigd uit 8MM multiplex hard.
- Voor de beplanking heb ik een (dacht ik) 2mm dikke plaat liggen, deze opzagen in goede stroken en moet lukken lijkt mij.
- 2 Motoren , dus 2 ESC. Idee om een BEC te nemen. Beide ESCs via Y kabel naar Rx (6 kanaals op het oog)
- 2 Servo's, wederom via Y kabel naar Rx
- Voeding Via LiPo batterij. 2x 5500mAh. 3S - 11.1V
De vragen die ik nog had zijn
- Hoe weet ik welke motoren (2x) ik nodig heb, zag ook dat er behoorlijk wat watergekoeld zijn. Dit lijkt me overbodig aangezien dit een schaalboot is en niet zo zeer snelheid. Ook is dit als beginner mogelijk niet handig. Ik dacht zelf aan een 120Watt motor. 30A ?
- Op hoeveel volt draaien de meeste motoren? kunnen ze 11.1V aan ? Ga ik dan niet te snel voor mijn doel?
- Schroef, Even groot ongeveer als de Motor diameter had ik gelezen, verder een beetje uitproberen met propellers welke beste werken ?
- Nog over de schroef: 1 Linksdraaiend en 1 rechtsdraaiend ? om afwijking te voorkomen?
- ESC , Net wat meer dan wat motor nodig heeft, met de optie achteruit, soft start ook handig?
- Servo, ik weet de functie... maar welke nodig, waar op te letten.
Het geheel wordt gebouwd op een budget, om deze reden zal ik het meeste bestellen bij een webshop (geen idee of namen hier genoemd mogen worden).
Ook al gebruik ik het woord budget, hiermee bedoel ik niet dat het behelpen wordt. (dwz alles net aan ect.) Wel goed spul en goed op elkaar afgesteld maar zonder de hoofdprijs
Alvast bedankt voor de aandacht en eventuele moeite.
Laatst bewerkt: