Hallo. De schroeven die ik nodig heb zijn 100mm.Maar nu komt de vraag moet de ene links draaiend zijn en de andere rechts draaiend. Weet ook iemand waar ik zulke schroeven kan bestellen in Belgie heeft bijna niemand zulke groote op vooraad.In Nederland zijn meer modelbouw winkels dan in belgie.ik moet er één vinden die ook leverd in belgie. Groetjes Eddy
Babs: Raboesch verkoopt prima messing schroeven: www.raboesch.nl (Afbeelding van Raboesch.nl) Gegevens voor een 100mm schroef van dit type: 147-33 100 4,00 R M5 102,5 3500 147-34 100 4,00 L M5 102,5 3500 En kijk anders eens in de on-line catalogus: keuze genoeg! Importeur in België is: Jr Products Rue du Bassin Collecteur 7 Spaarbekkenstraat 7 B-1130 Brussels Phone: +32 (0)2 2456750 Fax +32 (0)2 2418574 E-mail: info@JRproducts.be
De propshop in England, verstuurt met de post. Ze hebben 102mm in 3-4-5blad, links en rechts draaiend. Zeker goede kwaliteit. http://www.britnett.net/propshop/listings.html
Volgens mij heeft de Enterprise tunnels toch? Bij de bovengenoemde PropShop kun de diameter van je tunnels opgeven, en komt er een passend afgetopte schroef je kant op. Ze zijn echter wel vrij prijzig
Die grote messing schroeven zijn zeker niet goedkoop, zal minimum 35E per stuk zijn. Maar er is slechts een deel van uw vraag beantwoord, een boot met 2 schroeven heeft in 99% van de gevallen 1 linkse en 1 rechtse schroef. Het is een droom om mee te varen, want de zijdelingse "drag" van de schroeven heffen elkaar op.
Je hoeft je niet druk te maken over of de Enterprise een links en een rechts draaiende schroef heeft. Hij heeft namelijk CPP (Controllable pitch propellors) oftewel verstelbare schroeven. Op de diverse foto's in een dok, is het slecht te zien, volgens mij staan ze daar in de nulstand.
nog. iets model bouwschop Nederland enorm veel te krijgen kan betaald worden ook met paypal leveren ook naar België
Eddy zoek naar messing schroeven van diameter van 120 mm. Met de juiste schroefdraad voor jouw assen. Deze zijn met het nodige beleid gewoon af te toppen tot de gewenste maat op een draaibankje. Dan niet te veel in een keer willen af draaien, maar gewoon de tijd nemen... Je kunt ze ook ruw voorbewerken met een slijptolletje en daarna op maat draaien... Zo heb ik ze ook voor mijn Enterprise gemaakt. Inderdaad een linkse en een rechtse. Ik heb ze vooruit naar “binnen “ draaiend. Alle twee voorzien van een eigen regelaar en je kunt daarmee zonder enig probleem 360 rond graden draaien . Ik heb om die reden de boegschroef helemaal niet werkend gemaakt.... Succes...