Scorpion 4025 630 instellingen

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Xplorer, 18 mei 2011.

1. Xplorer

Xplorer

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Ik heb begin deze week een t-rex 600 op 12s aangekocht, hier zit een Scorpion 4025 630 motor in met een 11 - 115 T-rex 700 vertanding.

De gebruikte regelaar is een CC Ice HV 120A welke ik volledig in heb gesteld met een castle link met de volgende instellingen:

Timing 5 degrees (medium)
    8 khz PWM rate
    8 magentic poles

In de regelaar heb ik de governer ingesteld op 1800 - 2000 - 2200 toeren op de kop.

Nu heb ik zojuist de eerste testvluch gemaakt en wanneer de motor iets meer te voorduren krijgt lijkt het net alsof er een resonantie in het toerental zit, dit zie je ook aan de staart welke begint te trillen. Na +/- 3min. hooveren komt de motor ook redelijk warm naar beneden dus het lijkt erop alsof deze de gegeven stroom niet kwijt kan.

Iemand enig idee waar zich dit aan kan liggen?

Bij voorbaat dank.

Groet Guus

2. DannyvG

DannyvG

Lid geworden:
    24 feb 2011
    wat is je governor gain?
    Waarschijnlijk staat deze te hoog.

3. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    governor gain echt niet hoger dan 15 zetten.. krijg je problemen mee. je regelaar vind dat haperen van het motortoerental ook niet leuk.

4. andre07

andre07

Lid geworden:
    9 aug 2010
    Heje genoeg stroom...... Ik he nog wel een accu voor je..

5. Xplorer

Xplorer

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Governer Gain staat inderdaad op 20, nu zie ik alleen in een 12s topic dat jou instellingen echt volledig anders staan Anko, hoe kan dat dan, jou gain staat op 25, motor timing 10 en in outrunner mode (wat echt afgeraden wordt...)?

Nee hoor, dit is 12s... ;)

Laatst bewerkt: 18 mei 2011
  6. Xplorer

Xplorer

Lid geworden:
    18 dec 2009
    OK, heb de gov. gain op 15 gezet en de motor timing op low, het haperen is nu volledig weg en ik heb het idee dat hij nu alleen maar krachtiger is geworden...

Deel Deze Pagina