Hallo, Ik heb sinds vandaag mijn Scratchbuild F-22 van RCPowers af maar bij de eerste vlucht had ik het al rap door dat hij voor geen meter vooruit gaat. Met de controls is helemaal niks mis maar ik heb een gevoel dat hij of te zwaar is of dat de motor het niet kan trekken of moet ik misschien een andere prop hebben? Op deze moment staat er de super mega jet van grayson hobby op de speciefieke specs weet ik niet maar dit is meer dan genoeg (normaal) De prop is een 6/4. Deze setup heeft al op al mijn vliegtuigen voorheen een machtig resultaat teweeg gebracht maar nu wil hij gewoon niet van de grond komen. Iemand tips of tricks die ik kan gebruiken en zo deze bouwtijd toch nog kan goed maken? Grtn
Ik kan je alleen helpen met de volgende vraag: Die andere vliegtuigen van je, waar je dezelfde setup op gebruikte, hadden die een soortgelijk gewicht? Of is deze f-22 zwaarder? Verder zou ik eens kijken op de site van de ontwerper wat hij voor setups gebruikt. Volgens mij heeft hij eea goed gedocumenteerd. Bouwtijd lijkt me niet weggegooid, mits je goed gebouwd hebt natuurlijk. Misschien moet er alleen een zwaardere setup op. Freek
wat ook nog wel eens een oorzaak kan zijn is een prop die er per ongeluk verkeerd om op zit. Het is een duwprop dus moet hij net andersom op de motor.
Trek- of duw-opstelling maakt niets uit voor oriëntatie van de propellor. Het enige wat je doet bij verandering van trek- naar duw-opstelling is de prop over de lengteas van het vliegtuig naar achteren verschuiven. Wel zorgen dat de prop dezelfde kant op blijft draaien, maar dat is een motor 'probleem'.
Wat ik ooit onthouden heb is dat de tekeningen/cijfers/ letters op een prop steeds naar de vliegrichting moeten wijzen, de draairichting van de motor doet dan uiteraard de rest. Stevo
ik heb kort geleden een f-18 hornet gebouwd van steve shumate. is 1.25 mtr lang, en span is 80 cm, gewicht 860 gram incl. lipo 2200mah. ik vlieg hem met een cheapy motortje van 2200kv en hij geeft zon 310 watt. prop is 5.5x5.5 vliegt geweldig.... mischien heb je idd wel een andere setup nodig. maar die van mij gaat prima met een 2200kv. goed opletten dat de motor genoeg stuwkracht leverd voor jou gewicht/toestel. groet van ed
Ik heb een f18 van rcpowers, die gaat best... Maar is ie niet te zwaar uitgevallen? Als je er 500 gram lijm inpropt, wordt hij snel zwaar Bij mij (en vele andere in de club, ook met een f22) vliegt het met een 35a regelaar, en een 2200 kv motor, ook een 6x4 prop Maar wanneer gaat hij niet omhoog? Met opgooien dat hij niet genoeg vaart kan maken? Want eindeloos verticaal wordt hem absoluut niet met deze setup
eerst en vooral allemaal bedankt voor de tips. ik zal eerst eens proberen wat met de prop de spelen en te zien of hij idd niet gewoon verkeerd om zit. Daarna zal ik eens kijken of hij genoeg lucht krijgt (de prop). Hen gelezen op een forum dat soms de prop hard moet werken en dan gewoon een groter gat nodig heeft om meer stuwkracht te kunnen uitwerken. De F-22 is natuurlijk een beetje zwaarder dan de F18 maar dit is ook gewoon de grote van het vliegtuig. Wat betreft de lijm heb ik overal 5min epoxy gebruikt en op plaatsen waar hij stevig moet zijn (de neus) heb ik een lijmpistool gebruikt. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe ik het ga oplossen. Voor als iemand dit probleem ook heeft dat hij precies weet at hij moet doen. En nog eens bedankt allemaal Grtn
Heb net men prop omgedraaid (letters in de vliegzin) En het propgat een beetje groter gemaakt en ik kan al meteen vertellen dat hij bijna uit mijn handen vloog. Ik van vandaag niet gaan vliegen aangezien ik zwaar allergies ben aan de pollen en ze goed in de lucht zitten. (en er ook wat wind is). Maar zodra ik hem in de lucht krijg laat ik jullie allemaal iets weten. Grtn
Heb hem gisteren gaan testen en.... Hij ging idd super hard. Danku allemaal voor de tips. ps: Het was uiteindelijk gewoon de prop die verkeerd zat. Grtn
Kan goed zijn maar ik had eerst de f22 gebouwd. Maar had toen de microjet en dus te zwak. Aangezien de f18 minder foam is en kleiner dacht ik dat de microjet daar wel op zou werken. Wat niet zo was maar heb toen voor de gemaakte f18 een megajet gekocht. En nu aangezien de f18 tegen een boom geknald is zit de megajet op de f22 Grtn
Was idd een beetje balen maar zo leer je dingen voor in de toekomst ;-) Deze hobby leer je nu eens echt met vallen en opstaan. In het begin veel meer vallen dan opstaan. Maar ik denk dat ik nu al wel een beetje kan zeggen dat ik iets weet van deze hobby ;-p Het is ook zoveel vind ik persoonlijk en begrijp volledig waarom ik zo veel moeite heb gehad in het begin. Typische vragen zoals. Hoe eraan beginnen? Wat als eerste vliegtuig? Kostprijs? Motor? Esc? Batterij? enz... Het is veel maar aan de mensen die beginnen in de hobby. Niet opgeven! Is een veel te leuke hobby om zomaar te laten vallen.