Bouwverslag Scratchbuild mushroom TriCopter :)

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door DutchRC, 2 mrt 2015.

1. DutchRC

DutchRC Guest

Halloa :)

wat een prachtig weer is het (weer) :D Ik was eigelijk van plan wat vlieg- en rij-movies te schieten deze dagen.. Maarja..

Dus. mooi weer voor een bouwprojectje wederom! Een TriCopter gaat het deze keer worden.. Ik zal een paar experimentele dingen erop toepassen, dus of hij ook werkelijk gaat vliegen.. Geen idee! :)

Vanavond ben ik der es mee begonnen dan! Hier is m'n 'kick-off' filmpje van het bouw-verslag..

De onderdelen die ik gebruik zal ik ook steeds in de video-omschrijving opnemen..

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. DutchRC

DutchRC Guest

Tijd voor de eerste update!
    Zoals ik in de eerste video al zei, ga ik in deze serie Proberen wat meer te laten zien van hoe ik dingen bouw. In eerdere series liet ik steeds vooral zien wat ik in de tussentijd had gebouwd..

Frame outlining:

3. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Ik weet dat het zeikerig klinkt, zo is het niet bedoeld, maar als je zoveel tijd in een video steekt, is het ook leuk als je even een spellingscontrole over je teksten laat lopen. Is zo zonde.

4. Hans de H.

Hans de H.

Lid geworden:
    28 mrt 2009
    @GJ Persoonlijk vind ik de video's technisch en inhoudelijk nochtans van zeer hoge kwaliteit. Wat wenst men nog meer.

5. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Dat is nou net mijn punt: Dat kleine puntje op de i (spellingscontrole).
    Kleine moeite en het maakt de video, die ongetwijfeld veel tijd kost, gewoon meer 'af'.

6. DutchRC

DutchRC Guest

Is niet zeikerig! Zo pak ik het in ieder geval Niet op.. Ik heb liever input waarmee ik iets kan verbeteren..
    Ik gebruik in het engels trouwens soms bewust het verkeerde woord, maar ik Denk dat je wat anders bedoelt?

Thanks Hans :)

7. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    In deze video was het comming.. volgens mij is dat maar met 1 m.. maar ik kan er net zo goed naast zitten, vandaar de spellingcontrole. Dacht al eerder ook wat woorden of rare zinsbouw gezien te hebben.

(Maar ik beweer ook niet dat mijn engels goed is)

8. DutchRC

DutchRC Guest

Hmm check.. Dat is inderdaad wel enigszins en Stomme fout :mad:
    Gelukkig kijkt men gemiddeld maar 3 minuten! Hahahaaha ;)

Hmm o.k.. dat is wel iets om beter op te letten inderdaad. Thanks for the heads up!

9. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
  10. DutchRC

DutchRC Guest

Dat zo'n video maken best veel werk is klopt inderdaad trouwens..
    Helemaal als je camera halverwege een eigen leven gaat leiden, en alleen de stukken opneemt die hij Niet op had moeten nemen :|

11. gjcvro

gjcvro

Lid geworden:
    11 okt 2014
    Klinkt bekend.. Of had ik nou wel of nuet het knopje ingedrukt..

12. DutchRC

DutchRC Guest

Gebeurt mij nooooit! :D

EN.. voila.. bij deze alweer deel 3 van deze serie :)
    In dit deel zal ik het uiteindelijke frame uitzagen.. Het grootste deel van de bouw is dat in feite.. Qua tijd & moeite in ieder geval :)

13. bones

bones

Lid geworden:
    15 okt 2014
    Of je Engels goed is? Vat het alsjeblieft goed op: Je spreekt met een normaal gesproken erbarmelijk Nederlands accent, maar grammaticaal is het gewoon goed. Ik vind 't geweldig, en je duidelijke enthousiasme maakt 't alleen maar beter. Je bent, tenslotte, Dutch RC :thumbsup:

Zonder motor tilt mechanisme kan ik wel bedenken wat je oplossing gaat zijn; vraag me af of het in de praktijk goed werkt. Ik denk dat, in tegenstelling tot de rest van 't leven, de grootte er wel degelijk toe doet.

14. DutchRC

DutchRC Guest

DUTCH rc, zonder Nederlands accent.. Wellicht kan het wat minder met dat accent, en dat zal op den duur ook wel zo worden ;) Maar zonder accent zou weird zijn :)

Ik heb zelf ook nog Geen idee of dat goed gaat werken :D Ik kan me niet voorstellen dat het zeer agressief zal sturen ;) Maar dat zou o.k. zijn..

15. DutchRC

DutchRC Guest

EN wederom een update(je) in deze serie :)
    In dit deel ga ik de motoren monteren, MET dihedral wederom..
    En ik ga het frame een kleurtje geven...

16. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Vind je bouwverslagen wel leuk om te zien :D

Anyway, voor een tricopter heb je een yaw mechanisme nodig, zag dat je de achterste motor zonder mechanisme had gemonteerd...
    Best simpel te maken..

17. DutchRC

DutchRC Guest

Dank je wel Ron! :D

En deze tricopter krijgt Geen motor-swiffle-ding.. DAT heb je inderdaad goed gezien ;)

18. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Hoe ga je dan Yawen?

19. DutchRC

DutchRC Guest

Yawen.. dat is zoooo jaren 90 joh ;)
    haha.. duss.. Kijk anders even deel 2 van deze serie..
    vanaf 07:12 ongeveer....

20. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Haha, ik zag het net :D
    Ben benieuwd, normaal gezien moet dat werken!

Deel Deze Pagina