sector werkstuk over straal en propellor aandrijving

• Topicstarter Topicstarter bloo
  • Startdatum Startdatum
B

bloo

Guest
hallo,

Ik ben Bloo en ik ben nieuw in deze forum en ik ben erg geintereseert in vliegtuigen.

Ook heb ik hulp nodig en hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

Mijn sectorwerkstuk gaat over het verschil tussen propellor en straalaandrijving en we kregen te horen dat we ook een proefje erbij moesten doen.

Wat mijn vraag is: Wat voor proefje zou ik kunnen doen en waar kan ik informatie vinden over HOE ik het kan doen.

Bedankt voor de hulp alvast.

Hallo Bloo, (*echte naam?)

Een proef doe je normaal gesproken om iets te bewijzen of te onderzoeken. Maar eerst moet je weten wát je wilt onderzoeken, dan kun je daarna de proef er bij ontwikkelen. Tenminste...zo ben ik het gewend.

Verder: Voor welke opleiding/vak is het? Welke middelen heb je tot je beschikking? Mag het geld kosten, hoeveel, welke materialen kun je gebruiken? Zonder deze info is het wel heel erg breed. En ik denk dat de bedoeling van je werkstuk is dat je zelf wat uitdenkt, op z'n minst waar je het over wilt doen.

Je zult dus wat meer info moeten geven :-)

ik dacht eraan om te laten zien hoe de propellor werkt maar als er iets beter is kan het ook natuurlijk.
ik heb als sector techniek gekozen en het ligt eraan welke materialen ik nodig heb voordat ik kan zeggen of ik eraan kan komen maar ik wil het niet te ingewikkeld maken.

het mag eventueel geld kosten maar niet te duur als dat mogelijk is.

10, 100, 1.000, 10.000 Euro???

Lees eerst even wat over straalmotoren, turbines, propellors op Wikipedia en bepaal dat wat je wilt demonstreren. Nu is je verhaal/vraag nog te vaag.

Laatst bewerkt:
je kan bv een elektromotortje kopen en een paar propellers en dan met een dynamometer uitmeten welke trekkracht ze leveren ifv het toerental. Is maar een voorbeeldje, je moet zelf maar eerst eens bedenken wat je juist wil onderzoeken, zoals PH_AJH al aangaf.

Grtz