Hallo mensen. Ik heb hier 2 servo's liggen waarvan ik graag de specificaties zou willen zien. Ik ben benieuwd naar de kracht en als er stalen tandwielen en lagers inzitten. Via google etc kon ik niks vinden over deze 2 types servo: Dit zijn de type's servo: Hitec hs-300 Robbe Futuba fp-s 148 Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Met tandwielen en lagers veranderen kracht en snelheid niet, zo lang de overbrengingsverhoudingen gelijk blijven. www.hitecrcd.com & robbe modellsport/modelling / www.futaba.co.jp / Futaba® Servos
Torque (koppel) = torque, kracht = kracht, twee verschillende dingen die wel met elkaar in verband staan. 30Ncm '=' 3kgcm Kan een 'kracht' van 1kg leveren op een heveltje van 1cm, 1,5 kg op heveltje van 2cm, 3kg op 1cm, 6kg op 0,5cm enz.enz.
wie kan mij vertellen hoeveel kilo deze servo's zijn. ??.. ik zoek iets geschikts voor gas/rem van een fg marder.
Beide servo's zijn ongeschikt voor een Marder. Zoals hierboven al staat kan een S148 3kg/cm leveren en dat geldt ook voor een HS300. Beide zijn standaard servo's met kunststof tandwielen en beide hebben geen kogellagers.