Servo keuze Serpent impulse Pro

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door MobFigure, 14 okt 2003.

  1. MobFigure

    MobFigure Guest

    Ik wil 2 servo's aanschaffen voor mijn Serpent impulse Pro.

    Ik hoor dat hitec erg goed is, en ik hoor dat multiplex erg goed is.

    Kan ik beter een dure niet-digitale nemen, of een goedkope wel-digitale?
    En met metalen tandwieltjes?

    Ik wil rond de 50-60 Euro blijven.

    Welke zouden jullie me aanbevelen??
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.709
    Locatie:
    Sassenheim
    De Hitec 925/945 zijn leuke en betaalbare servo's met metalen tandwielen, probleem is vaak dat de as van een Hitec slecht ondersteund wordt...

    Ik gebruik zelf op mijn MRX3 een Futaba 9001 op de stuur en een 3001 op de gas. Mensen verklaren mij voor gek maar dit soort simpele servo's gaan best lang mee en zijn goed genoeg.
     
  3. MobFigure

    MobFigure Guest

    Bedoel je die van 115 en 130 euro??
    vind ik beetje te duur hoor.
     
  4. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.590
    Locatie:
    Veenendaal
    goede betaalbare servo's:

    Hitec 625 MG metalen tandwielen, snel en sterk
    Hitec 645 MG metalen tandwielen, snel en iets sterker dan de 625 MG

    Beide servo's zijn rond de 60 euro en voldoen prima in een circuitwagen 1:10. Ik gebruik ze zelf ook in mijn 1:10 235 mm en ik vind ze heel fijn. Ze zijn trouwens niet digitaal.
     
  5. MobFigure

    MobFigure Guest

    En waar zijn die te koop dan??

    Ik ben op het moment een beetje afhankelijk van Pk Racing, omdat ik daar gewoon bijna naast woon, en ben geopereerd aan me knie dus kan niks ver gaan halen.

    Als ik op de pk site kijk zie ik de volgende staan:

    Hs-525 mg - High Speed € 63
    Hs-545 bb - High Torque € 51

    En de


    Hs-645 - Ultra Torque € 65

    De Hs-625 hebben ze niet bij pkracing, ik neem aan dat dat een Ultra Speed servo is??

    Is die 500 serie ook goed of is die 600 serie beter, en zou dat geen overkill zijn voor mijn auto omdat er staat dat ie perfect is voor een big scale.
     
  6. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.590
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik zou voor de 645 mg gaan. Deze servo is krachtig, redelijk snel en goed te betalen. Ideaal voor jouw 1:10. De andere servo's ben ik niet bekend mee.
     
  7. MobFigure

    MobFigure Guest

    ja maar me stuur servo hoef toch niet krachtig te zijn?
     
  8. BlackFox

    BlackFox Guest

    Juist wel bij een snelle auto, voor gas en rem is standaard meer dan genoeg.
     
  9. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.590
    Locatie:
    Veenendaal
    Inderdaad moet juist je stuurservo sterk zijn en je gas/rem servo wat minder. Stel dat jij met 75 km/u een bocht maakt, dan is er aardig wat kracht nodig om die wieltjes te draaien :) Een normale stuurservo zal niet sterk genoeg zijn voor dit werk en de auto zal niet goed sturen en/of de servo zal overbelasten.

    Voor het gas kan je inderdaad een normale servo nemen. Die heeft genoeg vermogen. Ook het remmen gaat goed met zo'n servo. Daar kan je de wielen mee blokkeren (met een 1:10 in ieder geval) en meer power is dus echt niet nodig :wink: .
     
  10. Qlone

    Qlone Guest

    Ik gebruik als stuurservo een heel eenvoudige HS 525BB servo van hitec. Deze is sterker en sneller dan een standaard servo en is in de praktijk voor een 1/10 auto ruim voldoende. Mijn impulse pro rijdt er prima mee. In het begin had ik een 'standaard' servo als stuurservo, en ook deze was wat kracht betreft al voldoende, alleen niet qua snelheid. Een MG uitvoering is misschien wel aan te raden voor het stuur, deze servo krijgt aardig wat klappen te verduren en wat extra stevigheid is mooi meegenomen.
     
  11. MobFigure

    MobFigure Guest


    Sorry, ik bedoel hier dus ook niet mee een standaard servo, maar bijvoorbeeld een high speed of een high torque, kan ik toch beter voor het sturen een high speed nemen?? die is dan toch sterk genoeg, ik ga zoiezo even naar pk racing vanavond heb al wat servo's in me hoofd vraag het ook wel even na.
     
  12. Qlone

    Qlone Guest

    Vergelijk het met rijden in een echte auto (zonder stuurbekrachtiging). Hoe groter en zwaarder de auto, hoe meer kracht het kost om te sturen. De snelheid is niet zo belangrijk en daarin zit niet zo veel verschil.

    Zelf vind ik het fijn als het stuur snel reageert op wat ik doe, dus een high speed servo is voor mij daar een logischere keus dan een supersterke (en daardoor vaak langzamere) servo.
     

Deel Deze Pagina