Hallo, Als vervolg op http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-vliegen/129422-opknapverslag-mid-west-aero-star-40-a.html Had ik daar gevraagd voor de setup. Maar misschien toch even hier plaatsen. Ik kan een 900 KV krijgen met een 60AMP ESC. Nu weet ik niet met het lagere KV naar 4 cell te moeten gaan. Maakt mijn niets uit 3 of 4 cell. Maar welke prop zou ik hier op moeten zetten om het goed vliegend te krijgen ? 3-4-5 Cell ? Motor : http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3888 Toestel leeg (met neuswiel en 1 servo) 1125 GR grtjs, Lindert
dit draadje kan je beter in Elektronica zetten/vragen Maar ik heb een decathlon van 1.6m en ik heb daar een 500kv 290gram zware outrunner in zitte, in combinatie met een 14X7 prop en op 6S deze setup vliegt als een raket Hier een filmpje;
hier even trug airbus via pieter zijn account. Heb je een idee wat je kist weegt met brandstof moter vliegklaar ?
http://masportaviator.com/2004/06/29/midwest-aero-star-40-arf/ 5,5lbs = ongeveer 2.5kg daarmee kan je wel een goeie moterkeuze maken
Deze motor lijkt me een tikje licht voor een toestel wat normaal met 6.5cc vliegt. Bij ons electrificeren we 6.5cc toestellen met: Turnigy SK 650kv Turnigy Plush 60A 5S 4000mAh 11x7 tot 12x8 prop afhankelijk van gewenste vermogen. Mooie setup voor genoeg vermogen en voldoende vliegtijd. Groet, Gerben
Ik vlieg de trainer 1600 op 4S4000 Motor 4250/600 13/8 APC-E De motor kan ook op 5S gevlogen worden voor meer power . Mvg Johan
En hoe vliegt je trainer dan Johan ? Is gewoon voor mee te dollen. een rolletje en een looping moet erin zitten. Motor Turnigy 35-48A - 1100KV ESC 60 Amp Prop 12*8 Lipo 3S/25c/4000mah ????
Voor de snelle jongens (toestel vliegklaar tot 3kg) Motor Himodel BM3520-830Kv of Axi 2826/10-920 KV of een chinese Turnigy ESC 70 amp Prop 13*6.5 Lipo 4S/25C/4000mah Denk dat het deze gaat worden. Alleen weet ik niet welke chinese turnigy.
Om te leren is 4S genoeg , wil je iets meer moet je naar 5S zo als mijn Fourstar 60 . Die heeft power genoeg. Mvg Johan
Ja, ik ben niet echt een agressieve vlieger, voor wat gek te doen heb ik mijn funcub Dus dit is een goeie setup ?= HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY TRUST 70A SBEC Brushless Speed Controller HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-48-B 900kv Brushless Outrunner Eq: AXi 2826 op 4s 4000 Mah, met een 13*6.5 ?
neen, deze setup in het eerste draaide zou ik samen met een zwever kunnen kopen. Maar als deze niet geschikt is, wat ook zo is, ga ik gwn een nieuwe bestellen. Maar deze heb ik van iemand gekregen maar wou het door jullie eens laten nagaan. Ik denk niet dat je trainer kwa gewicht in de buurt komt van de mijne Groetjes, Lindert
Nee, omdat mijn trainer lichter is denk ik . Ook de Fourstar is 700 gram lichter als het orginal . Mvg Johan
Ik heb alle setup's eens overwogen. 5s wordt me ietts te duur 4s gaat nog. Maar aangezien Johan zijn setup te ligt is kan ik die niet gebruiken. 3s zou volgens mij niet goed gaan, niet genoeg power denkik. dus wat zou ik kunnen gebruiken op 4s. De setup die ik had beschreven zou goed zijn. Maar weet alleen niet welke motor ik zou moeten gebruiken.... (4s)