sim/trainen: Welk toestel in AFPD

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 3 okt 2009.

1. hezik

hezik Guest

Vandaag waaiden hier voor het huis de bomen bijkant omver, en kennelijk heb ik afgelopen week al wat teveel buiten gestaan, gezien de verkoudheid.

Drama dus, want niet vliegen.. en als vliegjunk zit mij dat hoog, dan maar simmen..

Althans, op zich zou ik daar wel eens wat meer mee willen doen (de sim), maar ik heb nog geen enkel 'normaal' of goed vliegende F3A kist kunnen vinden voor Aerofly.

De standaard smaragd vliegt ronduit slecht. Ik heb de Astral geprobeerd, maar ook die krijg ik niet goed.

Het enige kistje wat ik tot nu toe gevonden heb wat een beetje vliegt zoals een recent F3A toestel, is een shockflyer, maar als je dan op diepte wilt vliegen, zie je er niets meer van, tenminste, op mijn 17 inch scherm niet.

Mijn hoofdklacht over de Astral is het gebrek aan rudder-authoriteit, het niet lekker rollen, het niet goed langzaam willen vliegen, enz. Heb al van alles geprobeerd, een kilo eraf, meer uitslag op rudder, andere motor/prop, maar het blijft dweilen met dat ding.

Dus: waarmee vliegen jullie F3A op de simulator?

2. br@m

br@m

Lid geworden:
    19 apr 2006
    De Astral is de beste die ik totnutoe heb gevonden.

Stall turns gaan niet echt lekker maar verder is het toch een aardig ding.

Benieuwd naar de suggesties die nog komen (hopelijk)

3. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Een zwaar aangepaste extra330!

Alle instelhoeken op 0 en je hebt gewoon een erg neutrale kist.
    Verder is zoonbeetje alles aangepast bij mij, maar hij vliegt gewoon geweldig.
    En hij is ook nog redelijk groot wat wel prettig is.

4. hezik

hezik Guest

Die is inderdaad al een stuk beter. Ik heb 'm aangepast zoals jij zei, daarnaast ook de v-stelling uit de vleugel gehaald en de romp 4kg lichter gemaakt. Zwaartepunt naar 6 gezet (fuselage).

Dat vliegt al stukken beter dan de Astral, wat mij betreft :)

5. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Jep, allemaal zelf ook gedaan, zwaartepunt op 6,0,0

6. Julius Monchen

Julius Monchen

Lid geworden:
    20 jan 2007
    Henri, heb je de Spark voor AFPD al eens geprobeerd? Deze is te downloaden vanaf www.rcsim.de en vliegt wat mij betreft een stuk beter dan de smaragd.

Groet,

Julius

7. hezik

hezik Guest

Nope.. ik hoorde vanavond ook dat er een Osmose was.

Ik heb de Smaragd geprobeerd, en daar ben ik eigenlijk direct mee gestopt, die staat zo ver af van wat ik wil, dat ik daar verder geen tijd in geinvesteerd hebt.

Daarna heb ik de Berryl en de Astal geprobeerd, waarvan ik de laatste nog het best vond vliegen, na een week lang sleutelen aan van alles en nog wat. Toch blijft het prut, het is bv. totaal onmogelijk om met noch de Berryl of de Astral een fatsoenlijke stallturn te maken, en daar zitten er in P11 toch 3 van (figuur M: 2x, stallturn 1x).

Als ik al in de simulator iets van 'buitenvliegen' deed, deed ik dat met een shockflyer, maar die is eigenlijk te klein om de zichtbaarheid nog acceptabel te houden.

De Extra 330s was eigenlijk met minimale inspanningen (hierboven genoemd, daarnaast heb ik even wat met de uitslagen zitten goochelen) al beter dan alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb.

De Spark en Osmose, en eventuele andere tips die mensen hier hebben, ga ik ook nog proberen, maar op zich is de Extra 330s al bijna goed genoeg.

8. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Ja, ik zie niet in waarom het er als een F3A toestel uit moet zien, die extra vliegt gewoon goed.

Ik gebruik hem ook als shock, alleen krijg ik de massa er niet genoeg uit en het hoogteroer gedrag is super traag vergeleken met een shock. Maar opzich is het te doen.

9. Hans Meij

Hans Meij

Lid geworden:
    2 sep 2002
    Ik doe er net 100 achter elkaar. Ik zou toch maar eens een officiele versie kopen. Bij jouw gekraakte zijn ze denk ik de stall vergeten er in te stoppen.

10. hezik

hezik Guest

Ik had ook moeten schrijven, voor mij onmogelijk om.. ;)

Ik moet het doen met een relatief klein laptopscherm, dan moet je alles klein houden en langzaam doen.

11. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    De astral aangepast vliegt ook wel... hoewel ik toch liever de extra heb.
    aanpassingen:
    Lateraal drag1.5 lift2
    verticaal drag1.5 lift2
    gewicht romp 1kg
    kv500

12. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Hmmm, heb je een linkje?

13. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
  14. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ja, er is een hoop veranderd daar, maar heb 'm te pakken, vliegt prima, zal 'm nog eens uitgebreid aan de tand voelen:)

Deel Deze Pagina