Bouwverslag Sky Hero Spy 750

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door sjefke, 7 mei 2014.

1. sjefke

sjefke

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Een klein bouwverslagje van deze Y6 multicopter. Ik had er hier op forum nog niet veel gezien dacht ik.

Het pakket:

De inhoud:

Ik heb gekozen voor onderstaande setup. Ik heb dit zo gedaan omdat dit niet de duurste optie is en toch nog wat power heeft. Misschien dat ik de regelaars nog een keertje aanpas zodat ik ook op 6S kan vliegen. Dan gaat het echt hard.

Motoren: T-Motor 2814-11 710 kv
    Esc: Afro 30A
    Prop: HQ 11x5
    Lipo: 4S......????

Ik begin met een kleine prop om te kijken wat hij doet. De props zullen nog wel iets groter gaan worden denk ik. Ik wil eigenlijk een redelijke vliegtijd omdat ik hem FPV ga maken. Hoogstwaarschijnlijk zal er wel een 4s10000 onder komen te hangen. Eerst maar even testen met 2 x 4s4000 die ik nog heb liggen.

Even de motor gepast:

Daarna begonnen aan het frame in elkaar te zetten. Alles past erg goed en ziet er netjes uit.

De motoren op de houders. Ik ga de regelaars gewoon in het frame zetten.

Zo.... alvast een idee van wat het gaat worden

2. sjefke

sjefke

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Ik kom er toch al snel achter dat de regelaars beter in de buizen kunnen zoals ze voorschrijven. Dit is veel netter en geeft me een hoop ruimte in het frame.

Dus..... alles weer uit elkaar (het regent toch maar)

Eerste de draden ingekort van de T-Motoren. Deze waren 60 cm lang. Nu nog 6...

Daarna de regelaars aan elkaar gemaakt met ruimte ertussen zodat ze een beetje klemmen in de buis.

Zijn zware armpjes geworden...

Als flightcontroller ga ik de Naza V1 met GPS gebruiken. Deze had ik nog liggen. Hij past niet lekker in het frame omdat er een groot gat in het midden zit. Dan maar een plaatje frezen dat er netjes oppast..

Nu ga ik er maar mee stoppen anders begint de vrouw te klagen dat ze te weinig aandacht krijgt....

Ben nog wel aan het twijfelen over de dikte van de draden naar de lipo toe. Zou 12 AWG genoeg zijn of moet ik naar 10 of 8 AWG?

3. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Ziet er goed uit:thumbsup: en van die naza heb je slim opgelost ziet er wel heel netjes uit:)

4. nander

nander

Lid geworden:
    21 sep 2012
    *__* geen commentaar *__* , ziet er prachtig uit !!

gewoon 12 AWG gebruiken, zit ook op mijn PCB (Power Distribution Board) en de meeste andere volgens mij.
    op zich is het geen noodzaak, maar dat is mijn is mijn advies ;)

ga zo door !!!!

5. burg

burg

Lid geworden:
    30 jul 2008
    Netjes !! Goed gedaan met dat plaatje voor de Naza. Ik ga je volgen ! Succes met de verdere bouw en bedankt voor het delen. Dit blijft een aantrekkelijk frame ..

6. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    12awg voor iedere accu is wel goed, anders toch 10awg gebruiken als je alle accus op 1 draad zet. Liever wat extra dan later te kort voor als je nog eens wat eronder wilt gaan hangen....

7. sjefke

sjefke

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Bedankt voor de positieve reacties. Ik ben zelf erg benieuwd hoe dit gaat vliegen. Ik hoop toch wel op een beetje snelheid nog maar vliegtijd is nu belangrijker.

Ik heb alleen nog 12 en 8 AWG liggen zie ik nu. De maximale stroom die er gaat lopen is 180A. Dat is best veel. Toch maar voor de 8 gaan of toch de 12....... Keuzes, keuzes.........

8. EdAkker

EdAkker

Lid geworden:
    18 aug 2012
    Mooie copter. Hou er rekening mee dat je de afro regelaars update als ze nog niet de laatste fw hebben. De oude fw loopt zeer slecht met de 710 2814 tiger motoren.

9. sjefke

sjefke

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Dat heb ik inderdaad als eerste gedaan.

10. sjefke

sjefke

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Deze ochtend maar verder gegaan met het aansluiten van de voedingsdraden. Ik heb toch maar gekozen om met 8 AWG naar de lipo te gaan. 10 AWG had ik niet liggen helaas, maarja...

Om de voedingskabels bij elkaar te maken heb ik een voedingsblokje geprint. Eerst getekend in sketchUp

De Ulimaker 3D printer doet de rest natuurlijk. Lekker makkelijk hoor.

Even kijken of het netjes past in het frame

Daarna kan het solderen beginnen

Nog twee extra draden eraan gemaakt voor de voeding van de Naza, BEC,s voor de FPV apparatuur en eventuele verlichting.

Nu netjes het kapje erop

Gelijk even controleren of de armen nog goed in- en uitklappen.

11. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    vind jou oplossingen echt geniaal. wou dat ik een freesmachine en 3d printer had:) geniaal! :thumbsup:

12. Goser

Goser

Lid geworden:
    11 apr 2012
    Leuk een verslag van de Spy 8) ...lekker crea bezig,ga dit verslag zeker volgen!
    Zelf heb ik de Spyder 850 x4...was wennen aan hoe groot ze is maar ben erg tevreden.De Spy wil ik eigenlijk ook nog erbij hebben...maar dat kan altijd nog,ben benieuwd wat jij er straks van vind als de maiden is geweest :) succes met de bouw!

edit,er zijn ook pagina's op facebook..SkyHero Helicoptergroup/Sky Hero waar je ook makkelijk contact kan maken met de bedenkers (Yves) mocht je vragen hebben...
    Er zijn wat problemen geweest met bv de motormounts type1...er zijn wel eens motoren losgekomen omdat de sleuven waar de boutje toen door gingen geen plek hadden voor een washer..kunststof werd zacht vd motortemp en smolten er door heen 8(
    Check of je het oude type hebt!..zo ja stuur je hem een mailtje en ze ruilen ze om.Ik heb er niet direct een pic van wat oud/nieuw is maar bij de oude is de sleuf zo breed als de imbuskop.

Laatst bewerkt: 8 mei 2014
  13. sjefke

sjefke

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Hmm... bedankt voor de tip. Ik heb inderdaad geen ruimte voor washers. Ik zal ze eens mailen hierover.

14. sjefke

sjefke

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Zo, ik heb nu al reactie van die lui van Sky Hero. Ik heb inderdaad de oude motormounts. Ze sturen gelijk 6 nieuwe op.

Dat is nog eens service zou ik zeggen. Wel een bak met werk om al die motormounts te vervangen, dat is weer het nadeel...

15. sjefke

sjefke

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Na een tijdje te zitten denken hoe ik de GPS op de Spy ga monteren heb ik er voor gekozen om hem aan de achterkant te monteren. Ik wilde geen stukje uit de canopy halen zoals de meesten doen op internet.

Ik heb een mount gemaakt zodat de GPS op de achterste buis gemonteerd kan worden.
    Zoals gewoonlijk bij mij eerst even tekenen in SketchUp

En daarna de 3D printer het werk laten doen ;)

Nu monteren op het frame

Bij de montage zag ik dat de bovenkant niet helemaal recht was. Te snel geprint deze keer. Een beetje schuren en hij kan er weer op

Ik ben er zelf wel tevreden over deze keer.....

Vandaag ook de PMU V2 binnen gekregen voor de Naza V1. Gelijk even testen natuurlijk of de iOSD mini werkt.

En het werkt......
    Nu nog een plaatsje verzinnen voor mijn FPV camera. Ik denk dat morgen de frees weer aan het werk kan. Ga ik nu maar niet meer doen anders worden de kinderen wakker denk ik. (weet ik wel zeker trouwens...)

16. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Mooi hoor om zo je eigen onderdelen te maken. :thumbsup:

17. sjefke

sjefke

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Zo.... weer tijd om de bovenkant af te maken en alle elektronica erop te zetten. Ik krijg zin in een maiden. Niet te wilt natuurlijk want mijn nieuwe motormounts moeten nog binnen komen.

Ik heb eerst een FPV cameramount gemaakt. De camera komt in het midden op de lipotray te zitten. Heb ik gelijk profijt dat deze op rubbers staat.

Tekening gemaakt in sketchup

En daarna gefreesd van 2mm G10

Gemonteerd op de Spy

Even controleren of de canopy nog wel past als de camera erin zit

Nu dit klaar is kan ik de PMU V2, iOSD en de BEC voor de FPV en eventuele leds installeren op de bovenkant.

De FPV zender heb ik aan de zijkant gemonteerd met de antenne naar beneden

De antennedraden van de futaba heb ik maar even schuin naar boven gezet. Hier ben ik nog niet tevreden over.

Ik heb toch maar een Gens ace 4s10000 mAh gekocht. Nu kan ik de voedingsdraad van de spy op lengte maken.

18. sjefke

sjefke

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Maiden time..... ;)

Alleen viel het wel een beetje tegen. De Spy reageert heel vreemd op de Yaw. Hij verloopt ook uit zichzelf naar rechts als ik geen input geeft.

Geef ik wat meer Yaw input dan reageert hij vreemd en daalt een stuk. Soms zelf heel erg snel. Terug naar de tekentafel dan maar. Ik hoop dat het een instelling is en niet iets van een regelaar ofzo....

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    ja je gains afstellen is vaak nodig.

20. QuadRon

QuadRon

Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Dat is net lastig bij een Y6 , yaw reageert te traag en dat kan je bij naza niet instellen.
    Als het bij hover de yaw niet houdt kan je gains iets hoger zetten , te hoog is dan weer ook niet goed.
    Tis effe de juiste Yaw setting vinden, kan soms lastig zijn bij een Y6.

Deel Deze Pagina