Heren. De Ultra Flash is af. F15 voorzien van een nieuwe laklaag. Tijd voor een nieuw project voor deze zomer. Het gaat om een C-arf ( skygate ) Viper MK ll. Het is een demo jet van Aerobertics voor dit seizoen. En ik heb de eer om hem te mogen bouwen, en te vliegen dit jaar! De kist, motor en anderen benodigdheden komen natuurlijk van Aerobertics.be Aerobertics.be - Product Detail Planes - Composite Arf Wingspan 98,4" (2500 mm) Length 88,6" (2250 mm) Weight 30-35 Lbs (14-16kg) Engine 140-180 N Peter
Rudder aansturing is klaar. Gekozen voor de Hitec HS-8380TH HV servo. TORQUE AT 6.0 V: 29.0 KGCM SPEED AT 6.0 V: 0.17 SEC/60 ° TORQUE AT 7.4 V: 35.0 KGCM SPEED AT 7.4 V: 0.14 SEC/60 ° DIMENSIONS: 40 X 20 X 38 MM WEIGHT: 68 G Deze servos komen op alle roeren. Voor het neuswiel hebben we een Hitec HS-8335SH HV servo genomen. TORQUE @ 6.0 V: 18.5 KGCM SPEED @ 6.0 V: 0.16 SEC/60 ° TORQUE @ 7.4 V: 24.0 KGCM SPEED @ 7.4 V: 0.13 SEC/60 ° DIMENSIONS: 40 X 20 X 37 MM WEIGHT: 66 G Peter
Weer wat gedaan aan de Viper. De hoogteroer servos passen er maar net in! Maar ze zitten. Ook hier zitten Hitec HS8380TH servos in. Aerobertics.be - Product Detail Servos - Hitec Nu wachten op de servo hevels van Secraft! Flap servos zitten er ook in. De motor. Jetcat P180 RX. Met mooie kleine ECU, GSU. En de kleppen intern in de pomp. Verder is de temperatuur sensor mooi verwerkt. En loopt er van de turbine nog maar een kabel naar de ECU. En de powerbox + S-Bus ontvangers Gelukkig is de romp deelbaar. Dit is enorm makkelijk met het inbouwen van de turbine en anderen elektronica. Verder is het gewoon een schitterende kist! Peter
Behotec C-50 F gear zit er in! Turbine ook, pijp past mooi op de ducting. Nu even wachten op nieuwe bouten voor de motor montage. Alles het zelfde is wel zo mooi. Twijfel nog of ik die pijp zo laat zitten. Zo staat het wel in de handleiding. Iemand tips? Peter
Motor zit definitief. Echter past de tank nu niet meer. Dus hiervoor moeten we een anderen standaard dan origineel voor maken Zojuist de accu's gesoldeerd. Nu tijd voor de radioplaat. Eens kijken hoe ik dat ga maken. Peter
Behotec F-50F Hallo Peter, Ik heb ook recent een CARF Viperjet gebouwd en al de eerste vluchten gemaakt. Prima kist. Kun je ook vertellen waar je de Behotec F-50F mechanieken vandaan hebt gehaald.
Peter, Heb je de onderzijde van de ducting ook schuin afgewerkt?? Is een modificatie t.o.v. de bouwbeschrijving. Ik heb een mail van Thomas Singer waarin dit staat aangegeven. Zou je die kunnen doorsturen. Heb ook temperaturen gemeten op de straalbuis, heb die ook beschikbaar. Als je geinterresseerd bent, laat maar weten. Marinus