skyshark vs. bv. exel

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door maarten, 9 sep 2006.

1. maarten

maarten

Lid geworden:
    25 feb 2004
    He mensen,

Ik vroeg mij af wat het voordeel van een skyshark boom is tegenover bijvoorbeeld exel pro.
    Zelf heb ik een skyshark nog nooit in mijn handen gehad, zie ze hier wel in mijn boek, vliegersport 05/06 staan met gewichten erbij enzo.
    Graag zou ik willen weten hoe sterk deze zijn tegenover een exel pro koolstof staaf.
    Dus hoe sterk zijn ze, want ze zijn ongeveer de helft in het gewicht.
    Ik wil namelijk een 1,50 meter dlg gaan maken die ik ongeveer 215 gram wil laten wegen. En 1 gram in de staart zijn er 5 in de neus, heb ik wel geleerd :D.

Alvast bedankt,
    Groeten Maarten.

2. j.knippels

j.knippels

Lid geworden:
    12 jun 2006
    Maarten,

Die Excel pijp is veel te zwaar en ongeschikt hij splijt namelijk veel te makkelijk. Voor een 1,5 meter DLG is de skyshark aan de slappe kant. Een truc om een stijver geheel te krijgen is twee van die buizen naast elkaar te lijmen.

Groeten,

Hans Knippels

3. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Ik heb vandaag gevlogen met het 2e deel van een vishengel. De hele hengel (4 delen) was 7 euro :D. OK, zal niet het allerbeste zijn, maar je kan er prima mee vliegen :D

4. maarten

maarten

Lid geworden:
    25 feb 2004
    Beste J.knippels,

Zelf gebruik ik als ik een koolstof staaf nodig heb eigenlijk altijd excel, omdat deze zo ongelooflijk sterk zijn, maar misschien wel iets aan de zware kant. Maar ik heb er nog nooit eentje gehad die gespleten was, dus zo gemakkelijk gebeurt dat niet echt. Maar ik zal eens kijken of ik een skyshark in mijn handen kan krijgen, om zelf eens te voelen hoe 'slap' dat ze wel niet zijn.

Bedankt voor de informatie
    Groeten Maarten.

5. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Als er interesse is, kan ik wel ff gaan vragen of ik via die hengelwinkel een ladinkje 2e delen van carbon kan bestellen. Dat konden ze daar in ieder geval wel, heb nog niet gevraagd hoe duur dat precies is, maar ik gok niet weinig in ieder geval (maar das een "echte" DLG-Boom ook niet)

6. crins

crins

Lid geworden:
    21 okt 2005
    Hier in Nijmegen vorig jaar nog eens navraag gedaan bij een hengelzaak voor carbon delen... (toen nog voor 'gewone' chuck's) véééél duurder dan Skyshark, tot wel 80,- euro! TOen waren de Skyshark Response stokken niet meer te krijgen en die waren ook taps. Nu heb ik een merkloze tapse stok in mijn mini, maar die was nog aan de zware kant (16 gram voor 82.5 cm) Peter Aanen heeft een Easton ACE stok in zijn mini. Deze begon zijn leven als aan hadboog pijl. Alu-carbon; erg ligt en buigstijf, maar in de losse verkoop ook erg duur.
    Eerder (toen ik veel vliegerde) ging ik wel eens handboogverenigingen af voor kapotte pijlen. Vaak met goed resultaat. Misschien kun ja dat in je omgeving eens proberen....

7. sietse

sietse

Lid geworden:
    19 aug 2004
    Hij wil een 1,5 meter gaan maken, dus dan is een pijl misschien wat te dun lijkt me. Ook die skysharks zijn te dun. Je kan er eventueel (zoals hierboven al gezegd) wel 2 skysharks aan elkaar maken.

Zal binnenkort wel ff vragen wat losse delen precies kosten. Ben nou wel benieuwd :D

8. crins

crins

Lid geworden:
    21 okt 2005
    Andere tip misschien (geen idee of zijn toko hier al eens is genoemd)
    Mike Woodhouse In Engeland.
    Hij verkoopt vrije vlucht materiaal en een staartboom voor een F1A (A-2) model lijkt me prima bruikbaar. Kosten vallen ook wel mee; een euro of twintig dacht ik.
    http://www.freeflightsupplies.co.uk/
    Onder [index] klikken op [hi-tech mat] en dan op [booms/tubes and finished parts].

Deel Deze Pagina