Hallo allemaal, Om mijn nieuwe "verslaving" iets completer te maken ben ik op zoek naar een nieuwe FPV platform. Al een paar dagen zit in het net te scannen en ik kom onder anderen op deze: Skywalker 1680 V6. Ik heb vrij veel (een beetje te veel voor het mooie) negatie dingen gevonden over de vroegere versies van dit model. Vleugels die er afvallen bij hoge snelheid, de staart die heel slap en flexibel is etc. Ik vroeg me af of er iemand op dit forum is die iets meer hierover te vertellen heeft. Mijn huidige FPV modellen zijn: Bixler 2 en Phantom FPV FX-61. De wing is echt heel erg goed voor FPV maar de Bixler eigenlijk niet meer. Vooral met wat meer wind is ie all over the place en de autopiloot heeft heel veel moeite om hem tegen de wind in te vliegen. (De Bixler wil ik dus vervangen) Ik vroeg me af hoe de Sky walker 1680 V6 zich in de lucht gedraagt. Vooral bij wat meer wind. Als een alternatieve dacht ik aan nog een wing: Sky walker X-5 FPV. Heeft iemand ervaring met deze? Alvast bedankt voor jullie input. Gr, Tomek
Hi zet in alle kisten extra carbon in vleugel de 168 is meer beginners kist. Vliegt als oud wijf Vindt hem nog steeds erg fijn Heb ook de 188 Die is veel sneller. Ook goed bij wind 190 vleugel zit nog in een doos Rob
Hallo Rob, Bedankt voor je reactie. Dat de Sky Walker 1680 als een "oud wijf" vliegt, verbaast me niks. Waar ik naar zoek is een kist die met weinig energie een beetje vooruit gaat zoals boven genoemde FX-61. Als de Sky Walker net zo efficient en snel vliegt als de Bixler 2 dan hoef ik hem niet. Met FX-61 haal ik een half uur met 5000mAh 3S accu. De cruis snelheid is ca 30km/uur bij verbruik van ong. 6 a 8 amp. Haal de SW het?
Je kan ook gewoon een easy star nemen 4 amp lipo er in Heb je 45 min motor loop Ik bouw ze geheel fpv. Rond de 1000 gram Heb aantal kisten Deze zomer voor de fun easy star gebouwd. Niks mis mee. ( zei nog terug bij af) Vliegen nu 3 easy stars in ons fpv clubje Rob
Leuk zo'n ES maar als men hem/haar naast een Bixler 2 zet, ziet ie niet veel vooruitgang Ik wil naast mijn FX-61 een kist hebben die ook een beetje afstand af kan leggen in die 45 minuten dat ie in de lucht hangt. Daarom vreog ik me af of een Skywalker 1680 V6 een betere optie is?
Ik vindt dat er wel groot verschil tussen Bixler en easy star zit Bixi vliegt iets sneller Maar easy start is veel meer kwaliteit Skywalker kan veel gewicht mee omhoog nemen. ( filmen ) ? Wil je snel en strak vliegen. Sky walker 188 Met mooi weer. Termiek. Mooi klein kissie. Easy star Met wat rag en stunt werk is jou vleugel prima Rob
Ben zelf aan het overwegen wat een goede FPV kist is. Easy Star: lijkt me prima compacte setup, maar weinig ruimte en gevoelig voor wind? SkyWalker: Moeilijk aan te komen, moet nog al wat verstevigd worden als ik het goed heb. Kwaliteit dus niet zo geweldig? Is dit geen betere keuze: TwinStar II : Vlieg deze zelf al een tijdje (gewoon LOS) en vind dit eigenlijk een geweldige kist. Snel, langzaam, redelijk ongevoelig voor wind en heel veel ruimte. Kan iemand nadelen van de Twin Star opnoemen?
De Twinstar kan volgens mij prima voor FPV gebruikt worden maar.... Tis niet echt een toestel waar je mee lange afstanden gaat afleggen (sloom). Correct me if I am wrong. Als je wat verder wilt komen, zou je iets anders moeten zoeken. Zelf heb ik een ZX-61 Phantom. Als je de vliegkunst een beetje onder de knie hebt is het zeker een aanrader. Eerst wilde ik een skywalker als de tweede toestel erbij kopen maar uiteindelijk is het de Sky Hunter geworden. Ik heb hem nog niet binnen, maar het lijkt heel erg geschikt om een beetje te cruisen.
De Twinstar die ik nu vlieg met 2x NTM 28-26A 1200kv zou ik niet bepaald sloom willen noemen, met standaard setup is dat misschien wel het geval. [media=youtube]iNXteAas4mI[/media] Kan wel zijn dat je met een SkyWalker bijvoorbeeld wat meer snelheid haalt op een veel lager amperage. Denk dat de TwinStar voor flinke lange afstanden best geschikt is als je op 2S gaat vliegen, denk dat je dan makkelijk 10000mah aan lipo's kan plaatsen. Maar snelheidsrecords zal je dan niet halen nee Maar mijn interesse gaat ook niet naar long-distance. Heb ervaring met de AXN (soortgelijk aan EasyStar en de andere pushers) en de TSII vliegt gewoon veel strakker.
Ik zei sloom, maar wat ik eigenlijk bedoelde is relatief sloom. Om iets verder te komen dan standaard range van je 2.4 ghz zender heb je of kilo's aan accu's nodig of een snelle, efficiënte kist. De twinstar zou ik geen van beide noemen. Als ik met mn wing bij windstil weer vlieg haal ik ca 30/40 km/uur met verbruik van 4/6 ampère. Zo kan ik iets verder komen zonder dat ik een rugzak vol aan accus mee hoef te nemen.