Yoow, Vandaag bij shamrock geweest en de rustler en de slash eens naast elkaar op toonbank gezet. Viel me wel op dat als ik de slash inveerde dat de "spatborden" de banden raken, zeker aan de voorkant. Weet niet of jullie dit opviel maar ik vind t wel irritant. Of hebben jullie de spatborden een stukje afgesneden? De verkoper zei dat ik maar eens moest kijken of ik er bij het rijden last van zou hebben, maar voor mij was het een reden om de aankoop toch ff uit te stellen. Bij de rustler heb je daar natuurlijk geen last van...
De spatborden "schampen" de banden af en toe. Dit kan geen kwaad, al beschadigd hierdoor de verf aan de binnenkant van de kap. Dit is echter op te lossen door duct-tape aan de binnenkant te plakken. Laat je niet weerhouden hierdoor. De Slash is een hele leuke auto.
Maar met de rustler heb je meer kans dat er iets afbreekt als je wat raakt met je wielen, die zijn namelijk niet beschermt zoals bij de slash.
ik heb hier 4 slash kappen liggen en alle 4 heb ik dat bij alle 4 de banden dusja. het hoort erbij hoor een kap is er toch juist om je elektornica te beschermen?? anders hadden ze geen kap erop gedaan lijkt mij. en wat maakt het nou uit he tgebeurt niet op de 1 op de andere dag hoor dat de verf eraf is.
ik kan me voorstellen dat sommigen het sonde vinden van hun kap...Maar inderdaad moet je een kap in deze hobby gewoon zien als een ding wat overige onderdelen van je auto beschermt tegen crashes en vuil e.d.
Heb m'n voorwielen wat meer camber gegeven. lopen gewoon vrij nu. ^.^ (en wonder boven wonder, 't rijdt ook nog eens erg goed. )
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens. Kale plekken kan je na 1x rijden al hebben, had ik in ieder geval wel bij de Blitz. Duct-tape is inderdaad de perfecte manier om dit te voorkomen, bijkomend voordeel is dat de kap ook nog steviger wordt ! Dus gewoon aanschaffen en de wielkasten+andere contactpunten zoals ter hoogte van de nerfbars de binnenkant aftapen.
Ah, kijk....hoe heb je dat gedaan? De kap boeit me allerminst ; dat ie maar snel mag versjaggelen; wat ik niet wil is dat die in de banden gaat snijden, die rand is toch behoorlijk scherp. En ductape over de randen en buitenkant heen, ziet wel n beetje iehk uit... En waar zijn de nerfbars? remember, ben nog amateur,he...
Ik heb het probleem aan de voorkant opgelost door ringetjes van +/- 6mm onder de bodyposts te doen en langere boutjes om alles weer aan elkaar te krijgen.
Ik heb o.a. Een slash kap op mijn Merv en heb 40% weggeknipt van de spatborden. Loopt nu vrij en ziet er super stoer uit. Ik vind het nml wel belangrijk hoe de auto er uit ziet!
idd lijkt me nog best mooi eruit zien ik rijd nu ruim een jaar met gewoon een standaard kap je hoort het wel maar alleen binnen in de kap is het witte er een beetje af-geschuurd en de banden nog heel , althans , een wiel is kapot maar dat is m'n eigen domme schuld en dat had niet met de kap te maken je hoort het alleen soms dus als je je eraan stoort dan zou je het kunnen veranderen en al helemaal als het beter rijd zoals klamath zei