sleepboot

Discussie in 'Werkschepen' gestart door jan41, 24 jan 2006.

1. jan41

jan41

Lid geworden:
    10 jan 2006
  2. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Oh ja, DAT was de reden dat ik niet ben gaan varen.....

(Ik wordt zeeziek :wink: )

Stoer filmpje overigens!

Respect voor de mannen (en vrouwen) die in weer en wind aan het werk zijn op zo'n zee.

Wim

3. wouter zzw

wouter zzw Guest

heeeee, ik ken dat filmpje... dat staat ook op het tugspottersforum... nu dat filmpje heeft me het gekke idee gegeven om de abeille flandre als model te gaan bouwen... tekeningen heb ik al gevonden bij een modelbouwvereninging...

gr,
    wouter zzw

4. bombarst

bombarst

Lid geworden:
    14 sep 2003
  5. Jan Vos

Jan Vos

Lid geworden:
    17 feb 2005
    @Wing ben je niet gaan varen om al dat water.
    Dt gaat lekker ben zo een 10 dagen onderweg geweest van Cassablanca naar London normaal 5 dagen.
    Kettingbak vol water gegooid de vullings in het voorruim vol water gegooid.

Ik zou wel aan boord willen zijn van die Sleper.
    De film is volgens mij gemaakt vanuit een Linx Helicopter van de Marine.

6. Samw

Samw

Lid geworden:
    16 nov 2005
    Man, dit is echt onwijs gaaf!!!!!
    Abeille Flandre is natuurlijk gebouwd op zo een weer, maar toch niet zo gezond denk ik, voor dat schip.

mischien even :offtopic: maar deze moet je ook eens zien: een schip dat getroffen wordt door een (the boat) freak wave (ik heb hier niets mee te maken).
    http://www.andrej-u.de/dateien/sonstiges/DiePerfekteWelle.wmv

Zeeziek zijn?
    Je moet eens op een zeiljachtje van 10 meter Cap Grinez ( zo noemde het toch denk ik) met een beetje wind voorbijvaren, 6 uur aan een stuk "Van VOOR naar ACHTER van LINKS naar RECHTS, van BOVEN naar ONDER,..."
    En op een jachtje van tien meter is wel wat anders als op een schip van 65 meter.
    En als je één keer zeeziek bent geweest ben je het bijna nooit meer (bij mij toch)

Als er nog mensen zijn met zo een filmpjes, laat maar komen.

7. wimg

wimg

Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Helaas, helaas,

Ik blijf zeeziek.

Het is zelfs zo erg dat, wanneer ik op zo'n familie schommel in de speeltuin zit dat ik me al slecht begin te voelen :?

Wim

8. Samw

Samw

Lid geworden:
    16 nov 2005
    Ik ook wel, lekker hoog, niet nat, verwarming aan, een beetje adrenaline/actie.

Lekker laag, buiten, zonder verwarming, koud, hevige schokken.
    Is voor een uurtje leuk maar daarna niet meer (dan ben je al tot op je ondrbroek nat). Maar gelukkig is er ook een lichte/ zonnige kant aan zeilen (bijna heel het jaar door).

Hier ook nog een filmpje (van dezelfde site als freak wave maar dan wat minder) van een vrachtschip(je) in storm.
    http://www.rock-cellar.de/ANDREJS-DOWNLOADS/stormI.wmv
    http://www.rock-cellar.de/ANDREJS-DOWNLOADS/stormII.wmv

Al deze filmpjes zijn van http://www.life-at-sea.com/.

Groet Sam.

9. Rudmer

Rudmer

Lid geworden:
    5 okt 2005
    8O
    ik werd al wat bibberig in de knieen in Ierland... (met een kleine hopper tijdens wat ruw weerl :lol:)
    Toen waren de golven lang zo hoog niet...

Man wat lijk het mij tof om op dat scheepje te staan!

Groeten
    Rudmer

10. Jan Vos

Jan Vos

Lid geworden:
    17 feb 2005
    @The Boat Freak Toen ik zo oud was als jou had ik al heel wat mijlen afgelegd op Zee.

Dat was dan als kind mee aan boord tot mijn zesde jaar en dan elk jaar 8 weken in de grote schoolvakantie's later zelf als beroep begonnen toen ik 15 jaar was.
    En als je die sleper ziet is dat nog niet zo bijzonder die heeft de opbouw voorop staan.

Maar die andere Films is wat anders, die had ik al gezien staan er wel meer op die site.

Maar stel je eens voor dat je 10 dagen zo vaart als op die Sleper Paaltjes Pikken 6 op 6 af dat is 12 uur werken per dag 10 dagen lang.

Die reis daar doe je normaal 5 dagen over wij hebben er toen 10 dagen over gedaan.

Constant sta je schrap en je slaapt schrap want je ligt dan soms te stuiteren in je kooi.

En stel je eens voor dat er Oliedrums losslaan kan je met een lijn om je middel die lege drums naar het Mastdek tillen sta je ook tot je kl.... in het water.

Want die Drums drijven in een ruimte en bonken tegen de opbouw aan dat slaapt dan niet lekker.

Deel Deze Pagina