Sleper Atlantic

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Fedde, 2 mrt 2021.

1. Fedde

Fedde

Lid geworden:
    2 mrt 2021
    Ik ben nieuw hier en sinds kort begonnen aan de sleper van Artesania latina Atlantic. Over het bouwen ervan veel te vinden op het net maar wat zouden jullie me adviseren betreffende de motor die er het best in kan en welke esc? Ik zou hem graag ombouwen naar de Amsterdam, is/heeft iemand hiervan ook een kleurenschema. Alvast dank!

2. k-k

k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
  3. M.Osinga

M.Osinga

Lid geworden:
    5 nov 2016
    Hallo Klaas , Fedde en andere forumleden,

En ik wil zo graag die andere Amsterdam ,zie foto , bouwen.
    Dit is de voormalige Alice L Moran , oftewel Statesman, Salvanguard.
    Op Amerikaanse RC Group site , bij Moran , bij United towing en op deze site naar tekeningen gevraagd.
    Maar alleen maar veel foto's en info gekregen, helaas geen lijnenplan en algemeen plan.
    Het Marine Design bedrijf en de bouwwerf bestaan beide niet meer.
    Dus , helaas, het zal wel een andere schip moeten worden.

Gr. Menne

250.jpg

4. k-k

k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
  5. Fedde

Fedde

Lid geworden:
    2 mrt 2021
    Dankjewel voor de info, hier kan ik mee uit de voeten!

6. Frank Vekemans

Frank Vekemans

Lid geworden:
    21 okt 2008
    Beste Fedde,
    Ik ben zelf ook bezig met de Atlantic te bouwen , maar eveneens met de aanpassingen naar de Amsterdam, ik gebruik hiervoor deze motor https://nl.aliexpress.com/item/4000052346615.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dMzc6J2 op deze is op 24 volt maar word gebruikt op 12 V, de schroefas kan je het best in de door jullie geroemde kliko werpen en er een degelijke inkortbare van Raboesch voor in de plaats nemen, ik heb eveneens een boegschroef geplaatst want op het laatst was volgens mij de Amsterdam hier ook van voorzien ( informatie gevonden op de site van Wijsmuller), je moet wel nog verschillende aanpassingen doen. als je me via PB je mailadres bezorg zal ik via mail je het plan van Artesania Latina van de originele bouwkit van de Amsterdam bezorgen ik heb deze digitaal want bij de kit van de Atlantic is dit allemaal niet aanwezig

7. Fedde

Fedde

Lid geworden:
    2 mrt 2021
    Dat zou super zijn!
    Welk type motor heb je dan precies? En welke esc heb je daar dan bij? Ik heb btw al een raboesch gelagerde schroefas, alhoewel geen inkortbare maar qua lengte vergelijkbaar met de bijgeleverde as.
    Mvg Fedde

Laatst bewerkt: 4 mrt 2021

Deel Deze Pagina