slipperclutch

  • Topicstarter Topicstarter crossmotorgek
  • Startdatum Startdatum
C

crossmotorgek

Guest
nog klein vraagje : mijn slipperclutch gaat continu los hoe kan dit komen? draai hem altijd helemaal vast en dan een kwartslag los en toch gaat ie na een paar uur weer los
groeten harm-jan
 
Slipt je veel? of rij je veel achteruit?
Zet eens een nieuwe moer er op, het kan zijn dat je nylon borgring is versleten/ gesmolten.
De warmte van een motortje werkt door in je koppelingsklok, spurgear en dan uiteindelijk de as naar je versnellingsbak.....
 
Welke auto is het eigenlijk?
Zie net dat het brandstof topic is, slipperclutch is toch typisch elektro?
 
Alle savage's hebben een slipper, anders ram je je versnellingsbak aan gort, je krukas van je motor, en strip je alle tandwielen als je remt, of teveel torq op het alles loslaat (electro)
 
Mij Savage Flux komt met een losse slipper niet van zn plek, teveel torq.
En het is juist kicken om wheelies te produceren tot je je wagen niet meer ziet :), of backflips
 
het is traxxas nitro rustler en hij kan niet achteruit rijden en als ik hem helemaal vastzet is dat wel zo goed dan?
 
Inweze is de koppeling op je motor ook een slipperclutch, er zal hoe dan ook bij het optrekken een moment van slip ontstaan. Zoals opgemerkt is het om de extreme klappen op te vangen zoals vol gas houden als je aan het jumpen bent.
 
ik begrijp roelof niet,graag wat duidelijker please
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een koppeling heeft hetzelfde doel als een slipper. Namelijk slip creëren in je aandrijflijn.

Hierdoor krijg je bij gas houden tijdens de landing minder klappen op je aandrijflijn. Verder kan je smooth met 4 wielen op de grond vertrekken ipv wheelies enzo.

Wist enkel niet dat slippers ook bij nitro's gebruikt worden maar ben ook niet zo heel bekend met RTR wagens :).
 
ok maar hij kan wel helemaal strak die slipperclutch?
want ik wil eig nu rijden
 
Tuurlijk kan dat, je aandrijflijn ziet enkel wat meer af.
Een slipperclutch is namelijk gemaakt om te... Slippen :cool:
 
Ag nou snap ik wat hij bedoelt. Zon koppelingetje als je in een electro 2wd ook wel ziet.

Ik snapte die kwartslag losdraaien al niet.

Ik denk dat een nieuw zelfborgend moetje het een heel eind op moet lossen.
 
Of elektro 4WD ook (durango DEX410, cat SX3...).

Hij zegt dat het na een paar uur loskomt... Ik rij nooit een paar uur zonder heel de wagen na te kijken :).
 
Borgmiddel is de laatste oplossing, doe eerst een nieuwe borgmoer en als er nog een stukje schroefdraad uitsteekt kan je er een 2e moer tegenaan schroeven.
 
Back
Top