Smit LLoyd 115

Discussie in 'Werkschepen' gestart door P'vas, 5 okt 2012.

1. P'vas

P'vas

Lid geworden:
    26 nov 2008
    Hallo medebouwers,

Na lang denken heb ik toch besloten om een nieuw topic te openen om een bouwverslag bij te houden van de Smit LLoyd 115. Deze heb ik zo'n anderhalf jaar geleden over genomen van Danny Bimmel (zie ook zijn bouwverslag hierover). In principe ga ik verder waar hij geëindigd was. ik heb van Danny destijds ook veel fotomateriaal gehad.

Ik hoop dat ik hetzelfde niveau ga halen als bij de Smit Frankrijk, weet alleen niet of ik net zover ga in de details zoals bv het keukenblokje in de kajuit. Maarja zeg nooit nooit!

De karmforks heb ik inmiddels gemaakt.

Het geheel moet nog worden aangesloten, hieronder even gepast.

Op het moment bezig met de sleeplier

De rest van de spullen zoals de opbouw, schoorstenen enz. ga ik bouwen vanaf de tekening. De opbouw en de rest heb ik aan een oom van gegeven omdat hij toevallig ook nog een romp had liggen van de Smit LLoyd 109.

Voor de rest hoop ik dat jullie net zoveel kijkplezier hebben als bij de Smit Frankrijk.

Groetjes,
    Peter

2. Herm

Herm

Lid geworden:
    1 dec 2009
    Succes Peter!!

Ga je weer volgen.

Groeten,

Herman

3. ron alders

ron alders

Lid geworden:
    23 jun 2002
    Beetje druk zetten heeft geholpen. We gaan je weer volgen. De kamforks doen we donderdag aansliiten!!

Gr. Ron

4. P'vas

P'vas

Lid geworden:
    26 nov 2008
    update

@Ron,
    Ik ben niet onder de druk bezweken hoor:) maar aan de ene kant dacht ik waarom ook niet. Met de topic van de Frankrijk heb ik ook veel plezier aan beleefd alleen vond ik dat er destijds veel gezeur was op het forum op andere topics.

Weer even verder met een update. Een aantal deurtjes op het achterdek wil ik toch weer zo maken dat ze open en dicht kunnen om zo een blik te werpen naar een werkplaats.
    Ik heb geprobeerd om deze te frezen en ik denk dat het aardig gelukt is, was nl bang dat het kunststof zou smelten door het toerental van de frees. hierbij het resultaat.

Groetjes,
    Peter

5. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Hier moest ik toch even twee keer kijken of ik niet in mijn eigen topic verdaagd was...;)

6. P'vas

P'vas

Lid geworden:
    26 nov 2008
    Hoi Adam,

De tekeningen van de kamforks heb ik ook ontvangen van Danny, vandaar de gelijkenis.

Groetjes,
    Peter

7. Bart Cornet

Bart Cornet

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Het ziet er gelijk weer veelbelovend uit! Gelijk maar een abbo genomen.
    Je soldeerwerk ziet er trouwens ook super uit!

8. jandootjes

jandootjes

Lid geworden:
    2 mrt 2010
    netjes gemaakt die deurtjes , ben benieuwd hoe u ze
    schanierend gaat maken;)

Jan

9. rovman

rovman

Lid geworden:
    13 okt 2007
    Ziet er goed uit.

10. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Gelukkig weer eens een bouwer met gevoel voor Hollands Glorie en een echt Nederlands schip.
    De blauwe kleur begint een soort epidemie te worden ;)

11. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Deurtjes "aardig gelukt"? Die zien er gewoon top uit. Net als dat mooie metalen mechaniekje, netjes gemaakt.

12. P'vas

P'vas

Lid geworden:
    26 nov 2008
    @Adam, bedoel je het blauw van Smit? ik weet nl nog niet in welke kleuren ik hem ga maken LLoyd kleuren of de Smit kleuren. Ik wilde hem eerst in de LLoyd kleuren maken maar nu begin ik weer te twijfelen. Mijn voorkeur was wel de Smit kleuren maar daar varen er al zoveel van. Ik heb nog de tijd om erover na te denken, ja toch?

@Jan, de scharniertjes ben ik nu aan het proberen wat de beste oplossing is, zit te denken aan een messing buisje van rond 1,5mm en inwendig
    1 mm, deze in drieën delen waarvan één deeltje op de deur zelf komt.

Groetjes,
    Peter

13. ejb61

ejb61

Lid geworden:
    13 jan 2009
    Hallo,

Als echte Smit-Lloyd man zou ik wel teleur gesteld zijn als die in de blauwe Smit kleuren zou komen:(

Succes met de bouw!!

14. Bart Cornet

Bart Cornet

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Ik heb zo het vage vermoeden dat Adam een ander soort blauw bedoeld...
    Iets in de trant van Maersk blauw.

Ik blijf je in ieder geval volgen, het zal zowel in de Smit als in de Lloyd kleuren een mooi schip worden, net zoals de Smit Frankrijk!

Laatst bewerkt: 14 okt 2012
  15. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    ;)
    Peter, gewoon in originele Smit-Lloyd kleuren bouwen. Alleen de "oranje" kleur is een moeilijke.
    Ben benieuwd naar het eind resultaat van wat toen het summum was van wat Smit-LLoyd in de vaart had.
    Kan nog genieten van de beelden van deze schepen welke Piet Veerman in zijn clip gebruikt had :thumbsup:

16. P'vas

P'vas

Lid geworden:
    26 nov 2008
    @Adam, ik heb niet zo lang hoeven na te denken over de kleuren, hij wordt zoals het hoort in de LLoyd kleuren. Destijds had hij geloof ik in de Smit kleuren ook dat anker voor aan de boeg niet meer om te diepzee ankeren.

@Jan,
    Hierbij mijn oplossing voor de deurtjes. Ik heb hiervoor scharniertjes gesoldeerd, de hoogte van de scharnieren is 4mm.

Groetjes,
    Peter

17. jandootjes

jandootjes

Lid geworden:
    2 mrt 2010
    Mooie werk Peter:thumbsup:

Jan

18. Bootjebouwer

Bootjebouwer

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Man!
    Dít is al om je vingers bij af te likken.

19. Martin '70

Martin '70

Lid geworden:
    7 jan 2006
    Peter,

las net je topic, top man dat je weer een bouw verslag bijhoudt en gezien de bouw van de Frankrijk gaat dit ook wel weer een schip worden wat boven het gemiddelde uitsteekt ;) En originele kleuren he er is al genoeg blauw op het water :D

Gr Martin :D

20. Macrabbit

Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    16 mei 2010
    Hallo Peter,

Heb destijds veel gehad aan je verslag van de Smit Frankrijk tijdens de bouw van mijn Smit Nederland. Ook dit verslag ga ik met belangstelling volgen mede omdat ikzelf nog een SL 14 heb liggen waar ik mogelijk volgend jaar mee doorga na de Happy Hunter. Tot zover zie ik al weer een geoefende bouwer aan de gang.

Vriendelijke groet
    Sjoerd

Deel Deze Pagina