Smit Nederland commentaar/tips

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Edwin M., 27 jan 2006.

1. Edwin M.

Edwin M. Guest

Ik heb een Smit Nederland van Billing Boats op de kop getikt voor een heel mooi prijsje. Deze verkoper had geen tijd meer.
    Aan de boot is een klein begin gemaakt. De tunnels, roeren en schroefassen zijn gemonteerd en er is een klein begin gemaakt aan het dek.

Ben van de week langsgeweest bij 2 Brothers R/C in Bussum. Ik heb daar de volgende materialen meegekregen: Poriënvuller, secondenlijm, Epoxy en UHU hart. Verder hadden zij het verhaal dat de originele schroefassen niet van de beste kwaliteit waren (lekkage). Misschien kon ik die nog vervangen... Hing van de gebruikte lijm af. Wat is er mis met de originele schroefassen?

Alle commentaar en tips zijn van harte welkom. Ik ben op dit forum de diverse Smit Nederland's al langsgeweest...

Groeten Edwin

2. Justin

Justin

Lid geworden:
    18 nov 2004
  3. F.van.Gent

F.van.Gent In Memoriam

Lid geworden:
    17 aug 2004
    @Edwin M. :oops:
    Zo gauw als het kan vervangen die schroefassen slechte kwaliteit
    Gauw lekkage :evil:
    Te veel ruimte askoker en schroefas.
    Ook een beetje zwaardere assen, nemen bijv 5 mm.
    Ik geloof als dat de orgineele assen 4mm zijn,
    wat voor merk is uw idee hoor
    maar raboesch assen prima spul :idea:
    gr v Gent :D

4. wiggie

wiggie

Lid geworden:
    21 jul 2003
    Hele grote tip.

Probeer het lasergesneden houtwerk in het raamwerk al te plamuren en te schuren met lakplamuur voordat je ze uit het raamwerk haalt. Dat scheelt heel veel gevloek en geschuur achteraf wanneer alles in elkaar staat.

5. W. Riezebos

W. Riezebos Guest

Bij mijn BB Zwarte Zee had ik ook problemen met de schroefas. Binnen 1 vaarseizoen was de as helemaal uitgelubberd aan de schroefzijde. Flink schroefas-bijgeluiden waren mijn deel en flinke speling was waarneembaar. Een collega bouwer zei dat dat logisch was, want de billingassen zijn geheel van messing vervaardigd. Gelukkig kon ik redelijk schadevrij de as verwijderen en heb deze vervangen door een Graupner as van dezelfde lengte.
    Bij de Nordkap die ik nu aan het bouwen ben heb ik de billings-as niet eens in de boot gehad, gelijk voor een Graupner as vervangen.

mvgr,
    Wessel.

6. Edwin M.

Edwin M. Guest

Iedereen al vast bedankt voor de info. Ik heb inderdaad het bouwverslag van Danny Bimmel met aandacht gelezen. Heel veel handige tips en ik zal er inderdaad veel aan hebben. In ieder geval zijn de schroefassen direct na aankoop al gewisseld voor Graupner.
    Ik heb Danny al een paar keer gemaild. Hij blijkt ook de trotse eigenaar van de Amsterdam te zijn en ondergetekende ook...

Groeten Edwin en "allemaal een goede stoom..."

7. Edwin M.

Edwin M. Guest

Beste Wiggie,

Ik moet alles met de hand figuurzagen... Jouw tip "om alles al te plamuren in het raamwerk (lasergesneden)" gaat dus in mijn geval niet op.

Toch bedankt.

Groeten Edwin

8. wiggie

wiggie

Lid geworden:
    21 jul 2003
    Ai, dan houdt dat in ieder geval op.

9. Hallo allemaal ik ben maar net begonnen met boten bouwen ik bouw namelijke autos al van kinds af aan en af en toe ook boten maar nu ben ik echt begonnen vanwegen mijn oom hij bouwd al ze heele leven boten maar ik ff een vraag kan mij iemand helpen aan een romp (casco) van een Smit Nederland of Happy Hunter te komen.

alvast bedankt

Marco Fernandes

ps de boot waar ik nu mee bezig ben is een atlas 540 van academy

10. wiggie

wiggie

Lid geworden:
    21 jul 2003
    Volgens mij staat er op marktplaats een te koop. Link ervan kan ik niet zetten, dat lukt niet met marktplaats. Kijk anders zelf even bij www.marktplaats.nl onder het kopje Hobby en vrije tijd bij Modelbouw en dan bij zoeken Happy hunter intikken.

Succes.

11. ok ga ik kijken

bedankt

12. Bollardpull

Bollardpull

Lid geworden:
    8 jun 2005
    Hoi Marco,

Je kunt de romp (+evt.tekeningen) ook bij SMB rompen bestellen.
    Ik weet zo even niet meer de exacte naam van de site,maar iemand anders op het forum misschien wel?!
    Overigens; Robbe heeft blijkbaar de H.H. ook weer in productie
    genomen.......
    Succes in elk geval :!: :lol:

Mvg.
    Erwin

13. ok dank je...
    als iemand weet de adress van de site graag...

mvg

marco fernandes

14. Mario88

Mario88

Lid geworden:
    20 jan 2006
    Koudekerk aan den Rijn -> Zuid Holland -> Nederlan
  15. hallo medemodelbouwers

dankzij jullie hulp heb ik een romp van een happy hunter op marktplaats op de kop zien te tiekken voor 15euro nog hellemaal zgan.

tkx

en vooral blijven spelen anders worden we oud

mvg

marco

16. wiggie

wiggie

Lid geworden:
    21 jul 2003
    Ik had hem ook zien staan, helemaal toppie!

En nu de bouw op het forum zetten, hebben we met z'n allen weer wat te volgen. :)

17. Hij is eigelijk niet voor mij want als ik hem heb dan gaat ie meteen naar oosterijk naar mijn oom die romp is voor hem de boot waar ik mee bezig ben is de ATLAS 540 van academy en die ga ik een soort marine boot van maken maar zal wel de bouw op de forum zetten en ook wat fotos.

18. wiggie

wiggie

Lid geworden:
    21 jul 2003
    Is ook goed

19. weet iemand hoe ik fotos kan zeten op de forum van mijn boot die ik aan het bouwen ben?

greetzzz

20. Samw

Samw

Lid geworden:
    16 nov 2005
    Ga na het foto-deel van het forum (helemaal onderaan) en als je dat opent staat er notmaal een tutorail.

Of als je dat niet begrijpt zal ik het even uitleggen.
    Als je foto's nog niet op een andere site staan moet je ze uploaden, dit kan via http://foto.modelbouwforum.nl , hier moet je je registreren en dan kan je foto's uploaden. (let wel op!!! de foto'smogen maar 65kb groot zijn).

Als je fotos geupload zijn klik je met je rechtermuisknop-eigenschappen op de foto en kopiëer je de url (selecteren en kopiëeren).

Dan moet je in je bericht de url plakken tussen [​IMG] tekens.
    Als je daar je url plakt kom je normaal tot dit: [​IMG]

Deel Deze Pagina