ben met de romp van de smit rotterdam bezig nu wil ik weten wat voor lijm ik het beste kan gebruiken ,en wat ik kan gebruiken voor het dicht smeren van de buiten kant hoop iets te horen groetjes richard
Hoi Richard, Indien je de houtbouw SR bedoelt; UHU houtlijm om de huidplanken aan de spanten te lijmen. Gebruik hierbij wel de speciale naalden om de boel echt klem te zetten, aangezien de lijm niet binnen enkele seconden droog is. Voor het dicht makenvan de ruimte tussen de latjes heb ik polyester plamuur gebruikt bij mijn Smit Rotterdam en ja net zolang blijven schuren en plamuren totdat ze mooi glad is :lol: Binnekant heb ik met epoxy behandelt, om haar mooi water dicht te krigen. Succes!
Even aangenomen dat het hier om een houten romp gaat, ikzelf heb een voorkeur voor KONSTRUKTIELIJM van Bison, lijmt goed, is watervast en ook nog vullend ( gele fles met groene tekst ). Wat betreft de romp, tja het beste is en blijft een glasvezelmat eroverheen, daar zijn al meerdere topics over geschreven dus dat moet wel lukken, succes met de bouw en laat af en toe eens wat zien..... Tom Boere
1 tip. nu je in het begin stadium bent, trek er gelijk een polyester romp van. en het hout er uit halen. als er maar iets water bij het hout komt gaat het werken en zit je met de gebakken peren. polyester gaat jaren mee, het is even werk maar dan heb je ook wat.