sneeuw!!

ben klaat voor een dik pak sneeuw en veel ijs om lekker in te raggen.
wie nog meer?? graag foto's van de auto's. hier die van mij met homemade skids en 2.2 proline sand paw

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Die ski´s zien er gaaf uit!
Heb je die zelf gemaakt?

Ruud

PS : Trek je niets van Marc aan, zo is hij...

dank je, ja zelf gemaakt van 2mm aluplaat en een strip van 1 dik en 2,5 breed.
ben ook al bezig geweest met spike banden maar die zijn nog niet af.

Je zult er nog wel een aanpassing aan moeten maken. zoals ze nu zitten kunnen die ski's erg makkelijk ondersteboven gaan. normaal gespoken zitten deze nog met een veer vast aan de fusee oid.

kun je op de foto niet zien maar aan de binnenkant zin een boutje waardoor hij niet over de kop kan. hij hangt bijna waterpas als je de auto kantelt.

ik ook maar zo als ik heb geprobeert gaan ze net zo als de wielen scheef staan, dus het zelfde idee als skieen/boarden. volgende week maar even op het gras sturen

Mooi gedaan zeg!

Maar ik denk dat ik het maar bij gewone banden houd voor in de winter :)
Zo handig ben ik namelijk niet ^^
En het is ook wel leuk om bijna geen grip te hebben haha

volgens mij stuurt zoiets voor geen meter,ijs en sneeuw glijden automatisch en dan ga je er nog een volledig plat vlak op gebruiken...
wel mooi gemaakt maar niets voor mij denk ik...
misschien dat dit beter werkt als je onderaan de ski een soort vin maakt over de volledige lengte van de ski.misschien zelfs 2 naast elkaar.

zat daar ook aan te denken om aan de achterkant een stukje om te buigen aan beide zijden om beter te sturen. moet maar afwachten wat hij doet en dan aanpassingen maken. een ski of board hebben ook geen vinnen je stuurt door de hoek te veranderen, dat gebeurt nu ook als ik stuur

Ik wil graag van de huidige set wielen spijkerbanden maken voor mijn
Erbe, is er n voorbeeld of how to do.
En is punaises n optie of breken die

op youtube staat volgens mij wel wat.
heb zelf met een revolvertang gaatjes in een oude band gemaakt en daar m2 boutjes door gedaan met aan beide zijden ringetjes. eind afknippen net boven de moer heb je gelijk een scherpe punt.

punaises kan ook maar dan moet je een strook van een oude band afhalen en daar de punaises door doen en die strook weer op je band lijmen, anders drukken ze in foam en blijven ze niet zitten.

zat daar ook aan te denken om aan de achterkant een stukje om te buigen aan beide zijden om beter te sturen. moet maar afwachten wat hij doet en dan aanpassingen maken. een ski of board hebben ook geen vinnen je stuurt door de hoek te veranderen, dat gebeurt nu ook als ik stuur

correctie:

een sneeuwski of snowboard hebben geen vinnen.
een waterski en een wakeboard/surfplank ed. dan weer wel :)
En sturen met een snowboard bijvoorbeeld doe je niet door de hoek te veranderen want dan glijd je alsnog rechtdoor,maar door een combinatie van de hoek te veranderen door middel van de achterkant weg te duwen naar links of rechts en tegelijk meer gewicht te zetten op de linker of rechterzijkant van heel de plank zodat die kantelt zeg maar. (neem dit gerust aan van een snowboarder) Als ik gewoon een andere hoek maak met mijn board maar deze plat op de grond houd,schuif ik alsnog alle kanten op tenzij ik 1 kant harder in de sneeuw druk.

Ik denk dat de voorwielen genoeg onder een hoek komen te staan (camber) bij het sturen, dus tegelijkertijd schuin en gedraaid, om de ski's toch voldoende grip te geven, een test zal het uitwijzen...

ja denk ik ook door de camber. maak wel ff foto.

anthem2 weet wat je bedoelt heb zelf ook geboard :) maar nu stuur je met de auto ipv met je achterbeen

Back