Hallo, ik heb eindelijk mijn DJI F450 pakket met Naza v2 binnen. Aan de nieuwe E300 ESC zit echter maar een draad om te solderen. Deze bestaat uit de rode + ader en shielding als aarde. Weet iemand hoe je dit het beste kan solderen? Ik heb nu de draad een stukje kaal gehaald om wat shielding vrij te maken en dit op de - gesoldeerd. Heeft iemand hier ervaring mee? Voor de geïnteresseerde, ik heb het volgende besteld: DJI F450 E300 Propulsion set Naza-M V2 Turnigy 9x Turnigy Accucel-6 80w 10A 2x Zippy compact 5000mAh 3S 25C
Zo is het perfect,heb het net hetzelfde. Je zou in principe nog met warme lijm ofzo erover kunnen gaan om zeker te zijn dat er geen vals contact wordt gemaakt en tegen vocht aan de solderingen. Veel plezier ermee
Thanks! Ik was inderdaad nog van plan om hotglue op de contacten aan te brengen. Wilde er alleen even zeker van zijn dat de solderingen zo goed waren. Kan ik weer verder! Top!
Thanks. Ik heb ze inmiddels weer even losgehaald en een krimpkous om de aders gedaan. Vervolgens weer vast gesoldeerd en een beetje hotglue over de contact gesmeerd. Ziet er inmiddels goed uit!
Aangezien ik met hetzelfde bezig ben de vraag: is plastidip in de bouwmarkt te krijgen en heeft het daar misschien een andere naam? Via internet zit je meteen weer met verzendkosten namelijk. Anders is zuurvrije siliconenkit ook nog een idee maar waar kan ik aan herkennen dat het zuurvrij is?
Meestal staat dat er wel op he http://www.werkenmetmerken.nl/nl/bison_siliconenkit_bouw_zuurvrij/p/710
Heb hier drie van die dingen liggen maar of ze zuurvrij zijn staat er niet op. Dan zullen ze dat ook wel niet zijn vermoed ik, maar vandaar de vraag even. Heb ondertussen plastidip gekocht gekocht omdat dat ook aawezig was, dus makkelijke keuze
Niet bij de bouwmarkt maar bij een automaterialen handel: Heuts mocht je in Limburg wonen. Die had verschillende kleuren en doorzichtige in het rek staan voor tussen de 12 en 16 euro.
Btw ik heb gemerkt dat het wat lastig spuit met z'n plastidip spuitbus. De straal is veel te breed voor de smalle soldeerpunten. Ik weet niet of iemand daar een slimme oplossing voor heeft. Had gedacht aan zo'n rietje voor op de spuitbus maar met een trechter met het juiste formaat opening van wat stevig papier lukt het ook.
Misschien de spuitbus dichterbij houden? Ikzelf heb Liquidtape, dat is plastidip in een potje met een kwastje, dat werkt erg makkelijk. Of zo'n pot plastidip met een goedkoop kwastje?