Arie welkom!! Aangezien er heel heel wat van dit soort (algemene )vragen op het forum worden gesteld is het mischien verstandiger om je vraag iets verder te verduidelijken voor de forumleden . gaan je vragen uit naar de bouw, de vliegeigenschappen of hoe je je onderstel moet behouden? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: ook is het mischien verstandig te melden hoe je je toestel momenteel hebt uitgerust. (motor/prop enz) zo krijg je precies het antwoord wat jij zoekt. groet, Vinze
Voor 3D kun je beter kijken naar een Laser 3D, Diamant No-limit, Kabriolin, Diablotin, Seduction e.d. En voor als je niet wil bouwen:
Voor 3d vliegen wat te zwaar voor het beschikbare vleugeloppervlak. Voor hover-figuren is 7,5 cc op het door de fabrikant verstrekte gewicht ook te weinig.
ik heb deze kist al en is al een paar keer in de lucht geweest. dus ik zoek eigenlijk een vlieger die hiermee vliegt om wat gegevens te verkrijgen. en te kijken wat deze kist kan.
?? Dan zou je met geen enkele 'echte' 3D-kist ook niet kunnen hoveren met 7,5cc. Een Something Extra weegt 2000-2200 gr. Dat is toch hetzelfde als, zo niet minder dan, de grotere 3D kisten als de hierboven genoemden.
Wat helemaal waar is.... bovengenoemden hoveren ook alleen prettig met 10cc aandrijving. Met 7,5 cc kom je maximaal ongeveer aan het eigen gewicht qua trekkracht. Je hebt dan niets over om te corrigeren cq de kist even door te trekken. Voor betrouwbaar hoveren is 1,5 keer het eigen gewicht wel ongeveer het minimum van wat ja een statische trekkracht in huis moet hebben (Ook om bij licht terugzakken de prop weer uit de eigen downwash te kunnen tillen!!) De enige kist die ik ooit fatsoenlijk heb zien hoveren met 7,5 cc woog net boven de 1600 gram bij vergelijkbare afmetingen. De Somethin'extra bouwdoos laat dergelijke beperkte gewichten niet toe zonder grote constructieve wijzigingen.
ik merk wel dat het prop hangen even uitgesteld moet worden of moet het maar een keer hoog genoeg proberen. bij alles is een eerste keer.
Hoog proberen is prima... nadeel: voor behoorlijk prophangen moet je vrij dichtbij vliegen om de positie tijdig te kunnen corrigeren.... kwestie van het vinden van de gulden middenweg zeg maar
Gulden, dat weet ik niet zo precies. :? Maar ik heb jaren vlak bij de middenweg gewoond, die weet ik dus wel te vinden...