wat te denken van deze cellen http://www.elektromodellflug.de/akku-test/us266650vt.htm ik kan deze kopen voor 7 euro stuk per 100 stuks.iemand interesse ? ik heb er 40 nodig groeten luc
ik vind ze best wel duur :/ ik heb een laptop accu waar ik eigenlijk 8 nieuwe voor moet hebben, maar voor 30 euro koop ik een niewe accu met die cellen erin, ipv voor 60 euro aan losse cellen :/
dit zijn geen laptop cellen, deze cellen kunnen tot 50C ontladen worden in theorie in de praktijk blijkbaar tot 30C. laptop accu's kun je ontladen met 1 a 2C maximum,en vind je gemakelijk op ebay zoek gewoon naar 18650 battery en je vind er zeker groeten luc
luc, je bedoelt toch deze cellen: US26650VT? In de link naar de test van Gerd Giese zie ik dit staan: Ich stufe sie als gute 10C Dauerlastzelle ein. Dat houdt in dat 25A (Ampere) wel zo beetje de maximum stroom is. Misschien haal je A (Ampere) en C (Capaciteit) door elkaar?
ik gebruik deze cellen in een traxxas e-max monster truk met 2 TitanĀ® 550 motors en de akku is 4s/2p deze word niet eens warm ,zelf na 25 min op max speed in gras te rijden daarna is de akku leeg .6.2 v bij heropladen krijg ik er 5100 mah terug in . de verkoper zegt wel dat het een 2.7 ah versie is van die cellen ik ga dezer dagen proberen met een pak van 4s/1p en zien hoe warm deze word. groeten luc
In 25min leeg betekend 2.4C belasting. Dan zullen ze echt niet warm worden. En 5100mAh in een 2700mAh accu? Dat betekend overladen. Je belast ze dus met 2.4X2700=6280mA=6.28A Wat er uit komt(en dat is het belangrijkste)is 6.28/2.4=2.6Ah=2600mAh. En dat klopt weer aardig met wat op gegeven wordt. :wink:
het is wel een 4s/2p accu dus een 5,4 AH en ontlaad tot 6,2 volt,dus berekening klopt niet inmidels vernomen dat deze akku's gebruikt worden in akkuboorhamers van HILTI dus moeten ze toch wel goed zijn groeten
Dat overladen klopt dus niet omdat ik uitging van 1p. Als je dus 5100mAh in een 5400mAh accu krijgt dan was hij misschien niet helemaal leeg. Je stroom verbruik was dus 2X zo hoog en dus ongeveer 12.56A. Dat neemt niet weg dat dit geen zware belasting is en de cellen ook niet warm zullen worden. Voor jouw doel geschikt dus maar wel zwaar voor vliegtuigen