Sopwith Camel, Revell 1:48

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door TheFlyingDutchman, 8 dec 2007.

1. TheFlyingDutchman

TheFlyingDutchman

Lid geworden:
    6 aug 2005
    Hoi,

Paar weken geleden heb ik een Sopwith Camel gebouwd, naar mijn mening het mooiste vliegtuig uit WO-I.

Ik zal hier de bouw in stappen laten zien.

De doos:

Eerste beginnetje

Paintjob, deels met de airbrush en deels met de kwast gedaan. Ook zijn er hier al een paar spandraden aangebracht (visdraad, bevestigd met kleine drupjes secondelijm)

Nog meer spandradenwerk

En toen was hij klaar. De propeller is nog draaibaar, samen met de rotatiemotor. Een aantal kleppen zijn uitgesneden en in andere houding teruggeplaatst, de stuurknuppel is hiervoor als leuk detail ook in de goede houding gezet, al is dat moeilijk te zien.

Binnenkort ga ik waarschijnlijk de Lockheed L-749 Constellation bouwen in KLM-kleuren, naar mijn mening een van de allermooiste vliegtuigen ooit, ik vind hem zelfs nog mooier dan de DC-3 Dakota waar ik er ook vijf van in de kast heb staan.

Groet,
    Jelle

2. Droopy'ke

Droopy'ke verslagschrijvers

Lid geworden:
    21 apr 2003
    Hoi Jelle,

Mooi vliegtuig!
    Blijkbaar heb je er hier toch heel wat tijd in gestoken om het zo getrouw mogelijk weer te geven (vb: de stand van de knuppel én airelons). Wat een oog voor detail zeg!

Ook de prop vind ik goed gelukt. De houtnerven komen prima over. Ook valt het me op dat je de randen van de hoogteroeren ook hun verwering hebt gegeven. Knap! De spandraden staan mooi strak gespannen zoals het hoort.

Kortom: een fraai model dat met de nodige aandacht voor de details én verwering in elkaar is gestoken. Zo mag je er ons nog laten zien.

Droop

Deel Deze Pagina