HALLO MENSEN :twisted: ik ben op zoek naar een speedboot met een snelheidje :twisted: -graag van hout -ongerveer 50cm lang en 20 breed -twee schroeven aan de ONDERKANT van de boot, om er wat meer power in te zetten. -elektra - ik heb al onderdelen liggen! -twee elektromotoren niet de zelfde! -ontvanger -zender -servo -accu(6v) -accu(12v) alvast bedankt mike
Power kost geld en gezien je leefttijd zal dat wel een probleem zijn / worden (?) Twee schroeven is ook wat hoog gegrepen voor zo'n klein bootje. Weet wel dat hoe meer motoren, hoe meer accu's je in de boot moet stoppen. Hoe meer accu's, hoe zwaarder het bootje, des te langzamer hij gaat. Ik weet niet wat voor accu's je hebt, maar ik hoop dat ze op batterijen lijken......motor en auto-accu's zijn niet toepasbaar bij zo'n klein bootje.
zoiets heb je alleen nodig bij een stevige trekschuit, niet bij een speedboot. twee verschillende motoren :? daar kan je niks mee, ten eerste zullen een verschillend toerental draaien (je boot kan dan alleen maar rondjes varen. accu 6 en 12 volt, loodaccu's zeker?? daar kan je alleen maar mee vooruit pruttelen. speedboot zal het niet worden. je heb trouwens nog een snelheids regelaar nodig ----------------------------------------------------------------------------------- ok, dus dat van hierboven gaat niet lukken, maar omdat je al een zender/onvanger/servo heb liggen is het nog niet helemaal hopeloos post even een duidelijke foto van al je onderdelen dan kunnen we zien welk type onderdelen je hebt liggen. ik weet misschien nog wel een leuk idee...
ik heb nog wel een tekening van een weasel voor je liggen. klein bootje dat ongeveer aan je maten voldoet. helemaal van balsa en kan varen op een 550 type motortje. Goedkoope aandrijving er in en je kunt varen. later kun je dan altijd nog upgraden of een ander model bouwen.
als je naar microhydros.com gaat en je gaat daar naar huls vind je een hele hoop boten die aan jouw eisen voldoen veel succes, Jon PS. zelf ben ik bezig de Rigger van walter geens te bouwen gaat erg goed hoef alleen nog maar de motor regelaar servo erin te zetten