Ik heb net een goedkoop 2e hands speedbootje (ong. 1m lang) gekocht , met een 2 takt motortje . Ik heb alleen geen ervaring met kleine motortjes , wel met de grote 8 cilinder , maar dit is wat anders. De motor is een Webra 40 , dus iets van 6,5 cc , ziet er heel goed uit . Nu zijn mijn vragen , (heel belangrijk) welke brandstof gaat hierin. Moet de tank evt. onder druk en hoe doe ik dit ?(heb er 3 slangetjes op , 1 voor de motor , 1 voor vullen , waar gaat die andere heen ?) Hoe werkt de koeling (moet tie wel eerst lopen) , heb wel 2 aansluitingen in de boot , kunnen er gewoon slangetjes tussen de twee aansluitingen in het vlak en de twee bij de cilinderkop ? Ik hoop dat iemand me hiermee helpt . Groeten , michiel w
Hoi Michiel, kun je misschien een foto posten ??, In ieder geval moet de webra gewoon op vliegtuigbrandstof lopen, is bij elke modelbouwwinkel te krijgen.. beste is 16% olie en 5% nitro.. Vraag om Helimix !! De tank moet inderdaad op druk, dit doe je door de uitlaat met de tank te verbinden.. Waterkoeling is simpel, gewoon een stuwpijpje maken die bij voorwaartse beweging van de boot het water door het systeem duwt...... voor meer speedfreaks, ga je naar www.xtremercboats.com, en dan naar het forum.......................Peet......................8)
Ik heb het verhaal van Speedfreaks gelezen. De water inlaat en uitlaat zitten ook al in de romp van de boot verwerkt , alleen zaten er geen slangetjes meer op , dus hoe moet je het aansluiten ? Nu is het me duidelijker , alleen heb ik op het tankje 2 slangetjes bovenin en 1 die tot op de bodem loopt. 1 is voor het vullen , de ander zal dan voor de drukopbouw zijn , maar deze zat op de motor aangesloten , die tot op de bodem lag naast de koelwater aansluiting los achterin de boot . zal wel een foutje zijn van iemand die er mee geprutst heeft. Ik wil eerst weten of ik het motortje aan de gang kan krijgen , voordat ik de (volledig houten) boot ga restaureren , varen zal voorlopig toch nog niet worden.
je zult wel een stuw en een zuigpijpje hebben voor de koeling, die laat je dus door de koelkop heen lopen.. En de tank moet inderdaad zo aangesloten, dus een druk, een vul (dit zijn de boveninpijpjes) en een klunk, of pijpje onderin, de klunk gaat natuurlijk naar de carburateur, de druk naar de uitlaat, en de vul moet afgesloten kunnen worden, aangezien je anders geen druk krijgt... Zuccess verders....................Peet.......................8)