speedbootje gekocht ,renoveren en motor aan de praat krijgen

Discussie in 'Speedboten' gestart door miky-mouse, 5 apr 2003.

1. miky-mouse

miky-mouse Guest

Ik heb net een goedkoop 2e hands speedbootje (ong. 1m lang) gekocht , met een 2 takt motortje .
    Ik heb alleen geen ervaring met kleine motortjes , wel met de grote 8 cilinder , maar dit is wat anders.

De motor is een Webra 40 , dus iets van 6,5 cc , ziet er heel goed uit .

Nu zijn mijn vragen , (heel belangrijk) welke brandstof gaat hierin.

Moet de tank evt. onder druk en hoe doe ik dit ?(heb er 3 slangetjes op , 1 voor de motor , 1 voor vullen , waar gaat die andere heen ?)

Hoe werkt de koeling (moet tie wel eerst lopen) , heb wel 2 aansluitingen in de boot , kunnen er gewoon slangetjes tussen de twee aansluitingen in het vlak en de twee bij de cilinderkop ?

Ik hoop dat iemand me hiermee helpt .

Groeten , michiel w

2. Powerpete

Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2002
    Hoi Michiel, kun je misschien een foto posten ??,
    In ieder geval moet de webra gewoon op vliegtuigbrandstof lopen, is bij elke modelbouwwinkel te krijgen.. beste is 16% olie en 5% nitro..
    Vraag om Helimix !!
    De tank moet inderdaad op druk, dit doe je door de uitlaat met de tank te verbinden..
    Waterkoeling is simpel, gewoon een stuwpijpje maken die bij voorwaartse beweging van de boot het water door het systeem duwt......

voor meer speedfreaks, ga je naar www.xtremercboats.com, en dan naar het forum.......................Peet......................8)

3. miky-mouse

miky-mouse Guest

Ik heb het verhaal van Speedfreaks gelezen.

De water inlaat en uitlaat zitten ook al in de romp van de boot verwerkt , alleen zaten er geen slangetjes meer op , dus hoe moet je het aansluiten ?

Nu is het me duidelijker , alleen heb ik op het tankje 2 slangetjes bovenin en 1 die tot op de bodem loopt.