Spektrum DX3.0 valt uit na 20 meter

Kent iemand dit probleem? Ik heb mijn spektrum een tijd geleden 2e hands gekocht icm een s3000 ontvanger.

Het probleem is dat het signaal na ongeveer 10/20 meter verbreekt. Kan dit een instelling zijn?

Is er wellicht een defect?

Iemand van jullie ervaring in het laten repareren van spektrum spullen buiten de garantie om?

Bedankt!

Heb ook soortgelijk probleem, maar dan met ar500 ontvanger en dx6i.

Wanneer ik de ontvanger teveel beweeg, verbreekt het signaal.
Krijgt dan geen stroom meer en dus ook geen controle.

Dacht eerst dat het aan lipo moest liggen, ook omdat je na crash terug controle over alles had.
Maar na test thuis bleek het de ontvanger te zijn die steeds afsprong bij teveel beweging ...

Iemand soortgelijke ervaringen hiermee ? En eventuele oplossingen ?

Ik heb helaas ook pech gehad.

Ik vloog met een DX7i icm een ar6200 ontvanger.
Vliegtuig vloog gewoon recht een boom in, geen sturen meer mogelijk.

Ik heb de zender en ontvanger terug gebracht voor onderzoek aangezien hij nog maar een half jaar oud was.

Heb wel begrepen dat spectrum ontvangers (te) gevoelig zijn voor lage spanningen waardoor de failsave inschakeld, en die duurt een seconde of 10 a 15 (ik vloog wel op dat moment met een nieuwe accu die net van de lader afkwam:-?)
Dit kan snel gebeuren bij een wat lagere accu spanning en veel servo bewegingen

groeten,

Dacht dus ook eerst aan failsave, en dit in combinatie met een oude lipo ...
Nieuwe lipo erin , maar zelfde resultaat ...

Dan alles eruit gehaald en thuis eens op de werkbank terug aangesloten :

Alles blijkt te werken tot je de ontvanger vastneemt en in een bepaalde hoek draait, dan is er onderbreking van de stroom. LED gaat uit en niets meer !

Wanneer je ar500 dan terug beetje beweegt, krijgt hij ineens weer stroom en hoor je weer dat hij met de zender bind ...

Stick moet dan wel weer op neutrale stand staan, en hoort dan weer alle tonen van de regelaar (plush).

Moet dan al van héél hoog komen om je daaruit nog te kunnen redden als dit in de lucht gebeurd ... Is me al 2 keer niet gelukt :(
Ontvanger vervangen door nieuwe ar500 en geen problemen meer sindsdien, zelfs niet met de 'oude' lipo :)

even een vraag,

ik heb net een dx3 gekocht met een sr300 ontvanger,

vraag, waar moet ik de accu draad van mijn bigscale in pluggen?

ben leek op 2,4 ghz gebied vandaar deze vraag.

alvast bedankt voor de reaktie's.

Wat zegt de handleiding? Of zat die er niet bij? Is meestal wel te vinden op site van fabrikant of leverancier. Of google sr300 manual.

Back