Spektrum dx6i servo instaleren

Ik heb een rc vliegtuig en daar wil ik een candy dropper op zetten(extra servo). Ik heb die aangesloten maar ik snap niet hoe ik die moet laten werken. Ik heb een spektrum dx6i transmitter maar daar snap ik niet hoe ik die moet instellen dat hij werkt met een schakelaar. Kan iemand mij helpen?
Mvg, Ronald

Sluit de servo aan op één van de ongebruikte aansluitingen van de ontvanger. Let op dat je de stekker er juist in steekt. Als je hem verkeerdom insteekt zal er niets kapot gaan maar de servo werkt dan gewoon niet.
zet de zender en ontvanger aan en dan zal de servo moeten reageren als je één van de schakelaars bovenaan op de zender bedient. Welke kan ik niet precies zeggen want dat hangt af van welke aansluiting je op de ontvanger hebt gebruikt. Maar ook
van de zender mode en soms ook van bepaalde instellingen. Het is echter heel simpel, sluit de zaak aan en test elke schakelaar tot je ziet op welke schakelaar de servo reageert.

Ik heb hem aangesloten op het vliegtuig maar dan als ik alle knopjes probeer bovenop doet hij niks. Ik dacht: mischien ligt het aan de instellingen van de transmitter

Werken de adere servo's wel? Neem er eens één los en sluit de nieuwe servo op dat kanaal aan. Werkt de servo dan wel dan is er niets met de servo mis. Dan er er of iets mis met de uitgang van de ontvanger of je hebt hem op een verkeerde aansluiting aangesloten.
Ga eens naar een club bij je in de buurt daar kunnenze je zeker helpen.

Ik denk dat het eerst belangrijk is te begrijpen welke schakelaar "aktief" is op de DX6i, niet alle schakelaars sturen een kanaal aan.
Als je op de selectie roller drukt kom je in het main menu.
Scrol dan naar beneden naar setup list, selecteer die.
Scrol dan naar beneden naar monitor, selecteer die.
Daar kun je de servo bewegingen zien die bij de stiks en schakelaars horen.

Als je de schakelaar links boven (gear) selecteerd zul je zien dat kanaal 5 positie van links naar rechts gaat.
Die schakelaar is dus aktief, en werkt op kanaal 5.

Is het nog even afhankeijk welke ontvanger je gebruikt, maar kanaal 5 zou op de ontvanger dus moeten werken met je gear schakelaar.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het eerst belangrijk is te begrijpen welke schakelaar "aktief" is op de DX6i, niet alle schakelaars sturen een kanaal aan.

Als je de schakelaar links boven (gear) selecteerd zul je zien dat kanaal 5 positie van links naar rechts gaat.

Is het nog even afhankeijk welke ontvanger je gebruikt, maar kanaal 5 zou op de ontvanger dus moeten werken met je gear schakelaar.
Dit ga ik even proberen dankje

Ik heb even gekeken naar die monitor maar de flaps gaan aan en uit als ik de schakelaar van gear doe. En als ik de schakelaar van flaps doe gaat er op de monitor wel iets heen en weer maar ik snap nu niet hoe ik dit moet doen

Je weet nu welke schakelaar een bepaalde functie bedient, je bent dus halverwege. Neem nu een servo waarvan je zeker weet dat hij goed werkt en steek die op een kanaal wat nu nog niet gebruikt wordt. Bedien de schakelaars en kijk of de servo beweegt. Zo niet dan naar het volgende kanaal. Zo moet je het juiste kanaal bij de schakelaar(s) kunnen vinden. Dan kan je zelf beslissen welke je wilt gaan gebruiken.

switches.jpg
Op ontvanger in gear steken en dat is een schakelaar op je zender ook gear .

Probleem is, na wat zoekwerk in het menu, verholpen.....
Spektrum heeft geen fijn menu, wat mij betreft......
Volgens mij heeft Nederland er een enthousiaste modelvlieger bij!
Welkom bij de club van verwarde malloten die met een kastje op hun buik in de lucht staan te staren[emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Back