Hier wat eerste foto's. Liever niet verspreiden . Vliegtuig wordt in september geleverd en gaat 1400 euries kosten. Wel veel voor een XL Wind S uitvoering . <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-comfficeffice" /><o></o>
Verdorie, vol GFK. Had gehoopt dat SebArt de houtbouw-wijze van de 1m80 versie zou doortrekken en 'm dan tegen een geschaalde prijs zou wegzetten (zeg 600~800 euro). Wel een verschrikkelijk mooi ding..
Hij is idd erg mooi! Maar om het een vergrote wind te noemen. :? Aparte achterlijst/pijlstelling, ook bij het stabilo. Negatieve v op stabilo. En natuurlijk de bouwwijze. Hij maakt geweldige kisten, maar mag wel wat meer namen verzinnen.
De Wind 110 heeft ook een negatieve V-stelling in het stabilo hoor. De vleugelvorm is nagenoeg gelijk, behalve dan het extra stukje bij de koorde. De vorm van het stabilo is anders. De rompvorm is verder hetzelfde en het schema ook. Ja, dit is een vergrote 110, of beter gezegd, wss. is de 110 hier een verkleinde versie van
Iets anders dat mij op valt is een breuk met de trend om de vleugel steeds lager in de romp te plaatsen (Xigris, Integral). Hier lijkt hij meer in het centrum te zitten.
De romp is ook niet zo extreem wide-body, de lijnen zijn in ieder geval schitterend. Ruben, ben wel nieuwsgierig naar de bron.
De scharnierlijn van het stabilo is niet recht. De scharnierlijnconstructie vind ik idd ook mooi. Wide-body is volgens mij alleen nodig om de tekortkoming van een brandstofmotor op te heffen..
WAT??? Hij heeft een positieve pijlstelling in de achterlijs ipv een negatieve...Dat is nogal een verschil. En een extremere pijlstelling in de voorlijst. En schuinere tips. Het enige wat de vleugels gemeen hebben is de v stelling en het schema (en mss het profiel maar daar kun je van een foto niks van zeggen). Er zijn zo 10 vleugels aan te wijzen die meer op de wind110 lijken dan de wind 2X2. (schema tel ik niet mee)
Je bedoelt dat ie geen pijlstelling heeft in de achterlijst. De wind 110 heeft dat idd wel iets. Er zijn verschillen, dat ontken ik niet, maar het is wat mij betreft wel duidelijk dezelfde kist, en dat niet alleen omdat het schema gelijk is.
Nope.. als ie Oxai was geweest, zou ie wel rond de 3000 euro zitten. Hij staat ook al bij Lindinger in de lijst, dus niet erg waarschijnlijk dat het Oxai zal zijn. Daarom vind ik het vol GFK zijn en de bijbehorende prijs ook zo'n zonde. Als SebArt 'm houtbouw had gehouden tegen max 800 euro, had ie 'm niet aan kunnen slepen gok ik zo. Met deze prijs wordt het gewoon 'een van de vele interessante kisten in die prijsklasse'.. maar wel een erg mooie!
We hadden het allebei mis. Blijft wel een apart ding. Maargoed, als de voorlijst, achterlijst, tippen en kordeverhouding anders is, is het een ander vleugel. Geen vergroting/verkleining oid.
Nee hoor, die achterlijst is recht.. wat je hebt aangetoond dat een foto altijd iets krom is. Je lijn staat niet helemaal goed, trek 'm eens exact van tiphoek naar tiphoek en zie wat ik bedoel. Kijk, kaarsrecht: Dat maakt het geen ander toestel..
Het waren iig wel de juiste foto's: Home Page Sebart.it Zal nu toch niet lang meer duren, gok ik zo..
Héél voorzichtig een paar kleine kanttekeningen. Nee, ik weet 't ook niet en ja ik vlieg alleen maar onbeduidend spul, dus mag niet te hoog van de toren blazen ;-) Als ik de foto's zo zie is het geen oxai kwaliteit. ik zie veel oneffenheden in de vleugelhuid en het aileron oppervlak. Jammer dat ie zo duur lijkt te worden. Maar ach, ik was er als armoedzaaier toch al niet voor in de markt. Zelfs een Wind S vind ik al stevig van prijs. Die aanschaffen wordt voor mij een 2e hands koopactie Ik kan toch niet al het kinderbijslag geld (of hoe die Rouwvoet het nu ook mag noemen) in mijn hobby blijven stoppen? De wroeging begint mee te tellen op mijn leeftijd :-(