sport wing van conzelmann

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door excalibar, 8 aug 2005.

  1. excalibar

    excalibar Guest

    Ik ben van plan om een leuk model te kopen.
    Genaamd sportwing je hebt hem in 2 versies sportwing blau en sportwing weiss.
    Dit model is volledig gemaakt uit flexit-schuim.
    spannweite 1.240mm inc winglets.
    Nodig 2 mini servo's.
    Dit model kan je zowat overal vliegen en zeer geschikt voor de helling.
    Hij kost 79,90€ MAAR als je de sportwing qatro-pack neemt (dus 4 modellen) dan kost hij 62,25€ dat 4 keer dat word dan samen 249,-€.

    Mijn vraag? wilt u ook graag zo'n model voor 62,25€ laat het me weten zodra we met z'n vieren zijn dan ga ik kijken wanneer ik in de buurt van die winkel kom (duitsland bij fabrikant) dan haal ik de modellen op.

    Ik woon zelf in flevoland (n.o.p.).
    U kunt zelf kijken op http://www.freescale.de

    De groenten DENNIS 8)
     
  2. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.962
    Locatie:
    evergem
    Ja , ik had intresse maar de afstand van meer dan 250 km is een beetje te ver om de wing af te halen, en opsturen is ook geen optie, kan dan beter zelf een laten opsturen uit Duitsland.
     
  3. excalibar

    excalibar Guest

    Ik krijg het niet voorelkaar om foto's op dit forem te zetten, daarom heb ik het internet site er bij gezet dan kan je hem daar zien.
    Of lees het verslag in de FMT no 3 2004 blz36.

    M.V.G. DENNIS
     
  4. excalibar

    excalibar Guest

    De wing kost bij SHAMROCK 79,95€ spanweite1240mm lengte romp 490mm 300gr.http://www.shamrock-maastricht.nl/

    Ik kom nog wel eens ergens (anders mijn vader wel).
    Dus als je het wat lijkt laat het weten en dan kunnen we kijken of we in de buurt komen.
    waar we vaak komen is:zeewolde amersfoort zwolle hoorn.
     
  5. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.435
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik zie dit bericht nu pas... heb van de week een SportWing gekocht bij Coenraad, hij is daar ook €79,95; ik heb er meteen de motorset bijgekocht, maar wel met een borstelloze motor.
    Jammergenoeg bleek de stickerset niet aanwezig in de winkel, want anders was-ie nu af geweest; die wordt nog opgestuurd als 't goed is. (De stickerset heeft ook een zeker constructieve funktie bij dit toestel).
    't Is nauwelijks bouwen met zo'n schuimding, eigenlijk meer aankleden...
    Bart
    [​IMG]
     
  6. excalibar

    excalibar Guest

    Reageren mag altijd. Ik hoop dat het model wat goedkoper word.
    Laat nog even weten hoe hij vliegt met de bortelloze motor.
    Lipo of gewone cellen.
     
  7. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.435
    Locatie:
    Harderwijk
    Hij vliegt op een 2 cellen lipo. En hij vliegt als een speer; om op dezelfde hoogte te blijven hoef je maar een fractie gas te geven.
    Mooi vliegbeeld. Ik ben nog een relatieve beginner dus ik zorg dat er iemand bij is die in geval van nood de zaak van me over kan nemen... ik weet, dit is niet helemaal een beginnersmodel. Maar ik vond 'm zo mooi... en we komen er wel...
    Overigens, de motorbok zit met vier klitband rondjes op de vluegel. Dat zit wel, maar bij iedere niet helemaal perfekte landing komt dat los. Daarom heb ik inmiddels twee gaatjes in de vleugel geprikt, aan de onderkant een klein plaatje aluminium met ook twee gaatjes, en een tie rapje houdt nu de motorbok op zijn plaats. Dat is alleen iets meer werk als ik de Sportwing motorloos zou willen vliegen, maar dat zien we dan wel weer (knip, weg tie rap...)

    Bart Doets
     
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Hoi,
    Ik heb gister de Sportwing van Thijs44 over genomen. Ben inmiddels de derde eigenaar maar de eerste die er mee vliegt :D
    Die van mij is uitgerust met een Graupner Speed 400 6V, Rondo480 regelaar, graupner 2s1p 1000 mAh Lipo en een Graupner Cam folding prop 6x3. Ontvanger is een Graupner R700 (ik had niks anders meer liggen...)

    Om de balans goed te krijgen moest ik 45 gram lood onder het neuskapje in het schuim verwerken. Vliegklaar weegt hij nu 428 gram.
    Gisteravond de maiden gedaan. De roeruitslagen had ik op 13 mm beide kanten op, conform de instructies voor normaal gebruik. Op hoogte 40% expo gezet, ook weer conform de instructies.
    Hij vloog direct uitstekend. Met één accu vloog ik ruim 18 minuten. De roll rate vond ik wat traag. Van rechtop naar ondersteboven ging goed maar de volgende halve slag duurde even door snelheidsverlies. Op zijn kop hoef je nauwelijks down te geven en een buitenwaartse halve lus vanuit rugvlucht is geen probleem. Freescale waarschuwt wel voor desintegratie bij te sterke negatieve vliegfiguren en dat geloof ik graag, het schuim voelt bepaald niet sterk aan (van deze witte dan; de blauwe is van ander schuim).
    Heb nu de uitslagen vergroot naar 17 mm beide kanten op, ben benieuwd hoe hij dan gaat.

    Het vliegbeeld is heel mooi. Met deze motor is het geen snelheidsduivel maar hij klimt onder een graad of 45 goed door. Zweven doet hij prima. Is heel langzaam te vliegen met een duidelijk aangekondigde stall. Je kunt hem vrij lang met een hoge aanvalshoek vliegen waarbij hij goed blijft reageren op de roeren. Als je dan blijft trekken aan de hoogte valt hij op een gegeven moment wel tamelijk abrupt over een vleugel weg. Dit is mijn eerste toestel sinds lange tijd dat geen richtingsroer heeft dus het is even wennen om bochten voor je gevoel ongecoördineerd te vliegen maar hij draait heel mooi. Ik heb geen elevon differential ingesteld maar dat lijkt hij ook niet nodig te hebben.

    Kortom, een heel leuke vleugel. Vind hem nieuw wel aan de dure kant maar tegelijk ook heel erg mooi, met die knik erin. Als je hem van voren op 3 meter aan ziet komen heeft hij wat weg van een haai of rog....stoer.
     
  9. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.435
    Locatie:
    Harderwijk
    Mijn SportWing is een paar weken geleden flink op zijn neus gegaan... meteen na het opgooien had ik geen controle meer, hij ging in een looping, dat ging nog goed maar de tweede looping had-ie net niet meer genoeg hoogte over... is wel gek, je staat erbij en je kijkt ernaar maar kan er niks aan doen, hij reageerde nergens op.
    Hij kwam dus met een smak op zijn neus terecht. De neus was wat verkreukeld, maar wat erger was, het bleek dat de triplex dwarsligger die tussen de twee servoboxen zit niet meer vast zat. Hij kon er ook niet uit (alle bij montage gebruikte tweecomponentenlijm zat aan het triplex en was los van het schuim, het geheel was te dik om eruit te schuiven) dus ik zinde op een manier om hem weer vast te krijgen.
    Tja en toen ben ik even vergeten wat ik ten tijde van de bouw wel wist: geen CA lijm bij dit witte schuim. Ik dacht dunne CA tussen schuim en dwarsligger te laten lopen, het was de enige lijm die in die dunne kier zou kunnen. Lachen: alsof de muizen er in zaten, grote gaten vielen in het schuim... :oops:
    In elk geval werd het toen wel eenvoudiger om de ligger vast te zetten, ik heb er telkens een beetje schuimlijm in laten lopen en het laten uitharden, uiteindelijk alles wat boven het oppervlak uit schuimde weggesneden. Stukje tape eroverheen klaar.
    Toen bleek vervolgens dat één van de servo's het niet meer deed. Het bleek dat er schuimlijm tot bij de hevel was gekomen... eerst geprobeerd de servo uit de schuimlijm te snijden. Heb hierbij de servokabel strak langs het huis afgesneden! Ik had mijn dag niet helemaal. Twee nieuwe servo's gekocht. (Je wil ze toch wel allebei dezelfde uitslagen zien geven). De kabels van die servo's konden natuurlijk niet meer zoals oorspronkelijk langs die ligger lopen... nieuw geultje hiervoor in het schuim gesneden.
    Nou, die zitten er nu in en gisteren vloog het tenminste weer als vanouds. :D

    Bart Doets
     
  10. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    ik vind et wel veel geld...

    bij eppshop vind je er voor de helft van de prijs, ok wel zonder moter,
    maar wie gebruikt er nu nog tegewoordig brushed moters??
    bl moters kosten geen drol meer...
     
  11. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.435
    Locatie:
    Harderwijk
    Ja, hij is prijzig. Maar ik was voor de sierlijke vorm gevallen. Dat komt meer voor; iemand die er mij mee heeft zien vliegen wil 'm nu ook alweer kopen... dit is echt wel een heel ander ding dan een Zagi of een Wolf10. Het is ook echt een zwever.
    Toen ik zat te prutsen om 'm weer vliegklaar te krijgen, dacht ik nog: Als ik 't niet meer goed krijg, koop ik gewoon een nieuwe... (maar dan had ik natuurlijk de motorset al gehad).

    Bart
     
  12. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ja...nu ik hem heb zien vliegen zou ik tzt ook weer zoiets kopen. Vind hem mooier dan een hele vlakke vleugel zoals een Wolf K10. Daarbij, zo'n Wolf bij de EPP shop daar komt ook nog wel het één en ander bij om hem te bouwen (tape etc) terwijl hier in principe alles bij zit. Maar, smaken en budgetten verschillen :D . Ik heb deze ook gebruikt (maar ongevlogen) gekocht omdat dat toch een heel stuk scheelt in de kosten.
    Een brushed motortje zat er al in dus dat blijft zitten tot het op is. Als het zo ver komt want ik heb een andere Speed 400 op 2 cellen die al heel veel looptijd heeft (twee seizoenen) en nog gewoon helemaal fris is. Daarbij gebruik ik hem voornamelijk als zwever dus acrobatische prestaties zijn niet direct nodig. Hij gaat vlot omhoog en dat een heel aantal keren. Voldoende voor mijn wensen. Een brushless met regelaar en ander propje is bij elkaar toch wel een aanschaf, zeker als het niet direct nodig is.

    Overigens vanochtend gevlogen met de roeruitslagen op 17 mm en dat is perfect. Absoluut niet overdreven, kan ik iedereen aanraden (wel met iets van 40% expo op de hoogte)

    Zie hier mijn vloot...

    [​IMG]
     
  13. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.034
    Locatie:
    Sassenheim
    Houd er ook rekening mee dat de "blauwe" Wing beter geschikt voor sterkere motoren gecombineerd met wilde bewegingen dan een "witte" Sportwing.

    Mijn (witte=) SportWing heb ik vorig jaar gekocht, 3 jaar geleden voor het eerst gezien en ik "viel" voor het meeuwenknikje in de vleugel.
    Vorig jaar (te) veel geworpen en gevlogen op de helling/berg in Oostenrijk bij weinig wind en sporadische thermiek ==> na drie dagen een lamme arm van het gooien, mijn bovenarm kon ik helemaal niet meer bewegen. Combinatie ook van de kantoor-RSI.
    Gelukkig waren toen net de 4 dagen van het evenement ( Flying Cricus in Fiss ), dan vlieg ik toch niet omdat het te druk is in de lucht ( soms tot wel 20 man tegelijkertijd ) en ze allemaal overtuigd zijn dat ze heel goed en ook heel goed hard kunnen vliegen. Bijna elk jaar bewijzen er toch weer een aantal piloten dat ze dit niet kunnen waarmaken. Mid-airs, crashlandingen en modellen van een ander proberen te sturen ( = eigen model uit het oog verliezen ).

    Mijn Sportwing blijft ongemotoriseerd, ik heb weer een MS-Composit Swift II gekocht. Aangedreven door een Astro-010 die ik nog had liggen op 3S-Lipo 1050mAh.
    De zweefeigenschappen zijn voor een vliegende vleugel/delta/Zagi-achtige zeer goed, reageert al snel op lichte thermiek.

    Hans
     
  14. excalibar

    excalibar Guest

    Je kan zeker ook helling vliegen op de duinen van zandvoort, met de sportwing.
    Of doe je dat nooit?
    Ik heb nog geen sportwing, heb nu een zagi en dat gaat ook lekker, en zeer goedkoop.
     
  15. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.435
    Locatie:
    Harderwijk
    Dat zal-ie ongetwijfeld prima doen, duinvliegen. Ik heb het (nog) niet geprobeerd - als ik naar het duin ga is dat vooral voor dat andere, hele grote model dat ik juist niet met afstandsbesturing vlieg (zie mijn avatar...)
    Bart

    Overigens, eigenlijk klopt de naam van dit topic niet meer. Ergens in 2006 is Conzelmann overgenomen door Freescale en het is nu dus de Freescale Sportwing.
     
  16. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.435
    Locatie:
    Harderwijk
    ...en na jaren is de Sportwing weer terug, nu geproduceerd door Ideecon.
    Kan ik iedereen aanbevelen. Ik heb er zelf 3 versleten (en vlieg nu een Multiplex Funwing, bijna even leuk).
     
  17. max z

    max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    2.439
    Locatie:
    Boskoop
    ideecon zegt "via Lindinger", Lindinger zegt "No longer available" ??
     
  18. Hangsegler

    Hangsegler

    Lid geworden:
    22 jan 2023
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Wien
  19. Hangsegler

    Hangsegler

    Lid geworden:
    22 jan 2023
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Wien

Deel Deze Pagina