Spullen opslaan bij een kennis hoe te verzekeren?

Cheeta

Forum veteraan
Wie heeft dit wel eens voor gehad.
Ik wil een aantal spullen van mijn hobbie ergens gaan opslaan bij een bekende.

Maar aangezien het toch al gauw om paar duizend euro gaat wil ik weten of het mogelijk is dit te verzekeren tegen brand en diefstal?

is dit mogelijk?
wat zijn de geschatte kosten hiervan?

omdat het zaterdag is? ;)

en ik op zoek ben naar praktijk informatie.
genoeg verzekeringsmaatschappijen weten niet hoe en wat met modelbouw.

en zoek eigenlijk informatie op korte termijn.

*contact gehad met centraal beheer hierover, maar lijkt er op dat alleen de eigenaar van het pand het kan verzekeren en niet de gebruiker.

Laatst bewerkt:
omdat het zaterdag is? ;)
En je wist gisteren nog niet dat je dit wilde doen? ;)

en ik op zoek ben naar praktijk informatie.
genoeg verzekeringsmaatschappijen weten niet hoe en wat met modelbouw.
Heeft natuurlijk weinig met modelbouw specifiek te maken. Zolang je maar kunt aantonen dat het er daadwerkelijk stond en wat het waard was, denk ik dat het gewoon onder de inboedelverzekering van je kennis valt.

en zoek eigenlijk informatie op korte termijn.
Je hebt dus echt pas net bedacht dat je dit wilde doen en het moet voor morgen geregeld zijn?
...

lees je inboedel verzekering er eens op na.
Als je de hobby spullen daarin hebt laten meenemen heb je kans dat het daaronder valt en bij de meesten mag je een gedeelte van je inboedel ergens opslaan terwijl het onder je eigen verzekering vallen.

Maar voor de duidelijkheid, vriend of niet, maak een contract op onder jullie beiden en regel daar de aansprakelijkheid in. Doe je dit niet dan krijgen jullie grote problemen en ruzie als er ooit eens iets gebeurd en de verzekering niet uitbetaald. Of dat je die vriendschap waard is?????

dat is de reden waarom ik zelf een brand / inbraak verzekering op mijn spullen in die ruimte wil hebben.

En gisteren was hier nog niks definitiefs over ben vandaag wezen kijken. En wil eigenlijk dit weekend nog laten weten of het door gaat of niet.

centraal beheer geeft simpelweg te kennen dat het alleen mogelijk is via hem te laten verzekeren. Maar ik wil het zelf kunnen regelen.

Hoe zit dit bij de huur van bijvoorbeeld een garagebox? ik heb het idee dat ze het niet willen verzekeren maar dan heb je toch dezelfde situatie.

Het lijkt mij duidelijk dat wanneer het bij iemand anders staat dan zijn/haar inboedelverzekering moet opdraaien voor schade en diefstal

dat zou je wel zeggen,
helaas kom ik legio voorbeelden tegen waar dat dus niet gebeurd.

daarom heb ik liever zelf een verzekering en het gaat eigenlijk specifiek om 1 apparaat een cnc freesmachine. de rest zijn veel kleinere kosten.

Ik denk dat het wel mogelijk zal zijn een kostbaarhedenverzekering af te sluiten die werkt als het spul in iemand anders' huis ligt... (inderdaad net als wanneer je er een garagebox voor huurt) maar het zal wel wat kosten.
Eigenlijk zou het me niet verbazen als alleen het verzekeren voor zo'n situatie al in de buurt komt van het huren van opslagruimte bij Shurgard of zoiets, incl verzekering. Waarom? De vriend waar je je spul opbergt is geen belanghebbende partij, je verzekeraar heeft er helemaal geen zicht op of die niet een paar dieven binnenlaat of zo. Dat maakt verzekeren voor de verzekeraar riskant, en dus duur.

nou wat ik heb kunnen vinden is:
dat het mogelijk is met een kostbaarheden verzekering bovenop onze eigen inboedel verzekering.

Bij diefstal moeten er sporen van braak aanwezig zijn. En voor het stunning bedrag van 38 euro per jaar ben ik tot 3000 euro verzekerd voor diefstal.

brand verzekering zou onder de verzekering van de kennis moeten vallen. is op geen andere manier mogelijk te verzekeren.

Hoi Alwin,

Laat in de inboedelverzekering van je eigen huis ( ouders ) een clausule opnemen waarin nadrukkelijk het adres staat waar jouw eigendommen ook kunnen staan.

Dit heb ik ook in mijn inboedelverzekering voor de spullen die bij mijn ouders staan.
Heb ik destijds gedaan vanwege de verhuizing, maar ik kan gerust een boormachine laten liggen daar, want hij is gewoon op mijn eigen verzekering meegenomen.

Dit kan met elke inboedelverzekering, en je verzekeringsagent kan dit zo voor je regelen.

Veel succes.

Back