Bij een opruimactie zijn er twee gloednieuwe Modusa Stalker LB stunt motoren gevonden. Compleet met diverse carburateurs en uitlaat. Deze motoren werden jaren geleden in Ukraïne gemaakt en via de UK naar west-Europa gehaald. De ene motor is een .40, de andere een .55. Weten jullie LB vliegers of deze motoren nog gebruikt worden bij stunt en of er iemand interesse in zou hebben? Happy flights!
"Dr. Livingstone, I presume?" Na bijna 21 jaar in de jungle duikt hij dan weer op... Het antwoord is minder eenduidig dan ik zou willen, maar ik probeer het toch: Ja, ze worden nog gebruikt. Maar ik ken in NL slechts één piloot die met Stalker vliegt en die heeft onlangs de genoegens van het vliegen met een SuperTigre .60 ontdekt. Dus of hij geïnteresseerd is.... Stalkers moet je hoe dan ook rechtop of ondersteboven inbouwen, anders krijg je de motorloop in de figuren nooit symmetrisch. (Alleen!) Wat dat betreft lijken ze op een Fox .35. Hoe ik dat weet? Ik heb wel eens iemand gecoached met een zijwaarts ingebouwde Stalker (een werkelijk prachtige motorloop, maar helaas niet symmetrisch te krijgen): O ja, de piloot: Leuk je hier weer tegen te komen' Bruno (zelf ben ik in 2006 overgestapt op electroaandrijving en na het WK 2016 gestopt als wedstrijdvlieger)
Ha die Bruna, ja da's leuk weer wat te horen . Gaaf dat je die foto's hebt! Dat model staat hier nog steeds en precies omdat de motor nooit goed loopt heeft ie nooit meer gevlogen. Misschien dat de Amerikanen nog een Stalker willen? Kan s op stunthanger een bericht zetten. Hoe bevalt het elektro vliegen?
Hoi Bruno, nog vraag: welke motoren doen het tegenwoordig wel goed bij zijdelingse inbouw? Greetings, Boy
Dat zijn F2B motoren met een achteruitlaat, daarvan is de spoeling symmetrisch t.o.v. de lengterichting. Welke motoren dat zijn zou ik niet weten , ik houd mij al 17 jaar niet meer bezig met F2B brandstof techniek.....