Stampede

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Gwen Suppers, 12 aug 2012.

  1. Gwen Suppers

    Gwen Suppers

    Lid geworden:
    12 aug 2012
    Berichten:
    1
    Hallo mensen.
    Ff een vraagje.
    Ik heb sinds gister een stampede
    Nu heb ik een probleempje.
    Als ik wil remmen moet ik 2x de hendel naar voor doen om te remmen.
    Nouja hij gaat na de tweede x gelijk in zijn achteruit.
    Wat kan ik doen ?
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.853
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    blij zijn dat je een 'rem' functie op je regelaar hebt zitten, in plaats dat de auto direct zou achteruitrijden, en onbestuurbaar in een spin geraakt.

    (1x achteruit = rem, 2x achteruit = achteruit, doodnormaal voor deze regelaars)
     
  3. Manta

    Manta

    Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Berichten:
    2.563
    Locatie:
    Zwolle
    Hee hier reageer ook even op. Ik heb sinds een week of twee een Stampede voor mijn zoon gekocht. Heb er een XL-5 regelaar ingezet welke uit een andere wagen komt. Op de andere wagen werkte bij mij de rem prima maar op de Stampede niet. Ik heb hier een ontvanger/zenderset van Turnigy op werken.

    Maar ook bij mij werkt de rem dus niet, alleen idd bij twee keer hendel naar voren gaat ie in zijn achteruit, zo remt de wagen dus nu, dat hoort natuurlijk niet.

    Ik heb de regelaar al zeker 10x opnieuw gecalibreerd maar het resultaat blijft hetzelfde.

    Ik sluit mij dus aan bij de TS met dezelfde vraag....
     
  4. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
    Bij 1 x hendel voren stopt de motor met draaien.
    houd je (als de auto stil staat) het hendeltje nog steeds naar voren, dan blijft je auto stilstaan.
    Doe je de hendel dan naar het midden en weer naar voren, dan gaat hij achteruit.

    Zo gaat het ook in mijn traxxas slash 2wd met de XL-5 regelaar.
    Lijkt mij ook wel logisch....rijd in een 1:1 auto maar eens volgas op de snelweg en schakel hem maar in zijn achteruit....houd je geen versnellingsbak aan over.
     
  5. Manta

    Manta

    Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Berichten:
    2.563
    Locatie:
    Zwolle
    Ja dat hoef je mij niet te vertellen hoe het zou moeten werken, dat snappen we wel.

    Bij TS en bij mij remt de auto niet af bij het naar voren bewegen van de vinger, de auto rolt dan gewoon naar stilstand en dat moet niet.

    En zoals jij een 1:1 auto erbij haalt, is het knap lullig als je auto niet afremt bij het intrappen van je rem.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2012

Deel Deze Pagina