Volgend weekend is het dan voor de A vliegers ook zo ver, de eerste wedstrijd van het jaar! Locatie: modevliegclub Gooi- en Eemland. Gooi en Eemland Vereniging van Modelvliegers - Home Het belooft een leuk seizoen te worden, voor wat ik er van gezien heb, is er een heel 'scoringsgebied' waarin vliegers erg dicht bij elkaar liggen, het kan dus qua eindstand alle kanten op, al heb ik wel zo'n vermoeden dat de top 5 wel redelijk vastligt, maar ook dat kan zomaar veranderen. Deelnemers voor zover ik weet.. de meeste staan al ingeschreven, een aantal nog niet, maar ga ik vanuit dat die wel meedoen (oa. fam van Vliet). De goede kijker ziet hierin ook de top 5 die ikzelf verwacht voor dit seizoen, alles daaronder is 'zo neergeplemt', waarbij deze optimist zichzelf op de 6e plek gezet heeft, iets wat waarschijnlijk niet realistisch zal gaan blijken. Hoe dan ook, alles onder de 5 is dus willekeurig neergezet. Het zal naar alle waarschijnlijkheid een goede start van het seizoen worden, met een stevige wind. Vanuit mijzelf bekeken; ik heb dezelfde doelstelling als vorig jaar, dat wil zeggen, in de top-8 blijven, zodat ik het jaar erop geplaatst ben en mij niet hoef in te vliegen. Enerzijds begint dit seizoen voor mij veel relaxter, daar ik mij niet hoef in te vliegen, anderzijds is de voorbereiding dit jaar ook fors minder. In de winter, zoals zo vele gok ik, gewisseld van kist, en hoewel wij elkaar wel al schalks aankijken soms, is de echte liefde tussen ons nog niet ontvlamt. Ook merk ik dat het maar goed is dat de A programma's om de twee jaar wisselen, ik heb er enorme moeite mee mij nog te concentreren op het trainen van de figuren. Voor de deelnemers aan de B of C klasse, kom kijken, het is leuk en leerzaam! Voor meer informatie over wedstrijden: http://kunstvlucht.modelvliegsport.nl/F3A/ Het programma wat gevlogen gaat worden: http://kunstvlucht.modelvliegsport.nl/F3A/general forms/Wedstrijdformulieren/P11-ribbon.pdf
Mooie ploeg vliegers toch!? Ik heb er in ieder geval weer zin in!! Deze week hopenlijk nog wat vluchtjes met de Spark maken en dan moet het zondag maar gaan gebeuren. Tot in zeewolde! GrWinfried
Een spark.. ok.. mss moet ik mijzelf opschuiven naar de 7e plek dan Zonder gekheid, ik heb natuurlijk Roy veel met de Spark zien vliegen en dat is een erg goede kist.. beter dan de WindS, denk ik. Ga jij alle wedstrijden meedoen?
Het is sowieso altijd interessant om te zien waar iedereen de 1e wedstrijd mee aankomt. Ik neem aan dat Johan Zegers inmiddels ook wel een nieuwe kist heeft ( de Xtra was een noodgreep), heb in 'de wandelgangen' gehoord dat Danny met een Axiome bezig is, Roy een Spark EVO, Job een Indira, ikzelf een WindS 140.. Derk ook een Axiome? of was dat een grapje? Wel lastig voor ons natuurlijk; het zijn allemaal goede kisten, dus we kunnen ons straks niet verschuilen achter 'ja het is niet zo'n goede kist'
Derk ook een Axiome...geen grapje Of toch wel? Interessant gaat het wel worden dit jaar. Ik probeer er zondag te zijn, maar dat zie ik dan wel.
Wel geinig, vullen we het zoveel mogelijk aan: Code: Derk van der Vecht Oxai Axiome / CA Models Integral Roy Oostema Krill Spark Evo / L&B Indira Danny van Vliet Oxai Axiome Job Verkerke L&B Indira Hans Meij MTL Gaudius Henri zikken Sebart WindS Pro Haijo Berendse MTL Leviosa (?) Sjoerd Schrichte MTL Leviosa (?) Winfried de Vries Krill Spark Dynamic Bert van der Vecht CA Models Integral Jan van Vliet Oxai Axiome Richard v Wijk Delphin Johan Zegers ZNLine Oxalys Ferry van Meerkerk Oxai Azurit Volkert Wagenaar ZNLine Twister / Krill Spark Dynamic Ruud Kroes ?
Ik weet niet of ik mijn mond mag voorbij praten, maar dat hoor ik later dan wel. Volkert komt de eerste wedstrijd iig met de Twister en daarna met een Spark Dynamic....als het goed is De rest van de openstaande kisten zou ik moeten gokken...en daar ben ik niet zo goed in
Die Spark wist ik achteraf wel... van de rest heb ik voor sommigen wel een vermoeden, maar weet het niet. Haijo heb ik nog nooit zien vliegen (voor mijn tijd), Sjoerd weet ik niet, Bert heeft een ruime keuze (Miss wind .50 / WindS 110 / Integral / Axiome / Prestige), Jan v. Vliet vloog met een ZNLine Oxalys, maar weet niet of die meegaat, Johan en Ruud weet ik niet.
Toch een gokje wagen? Hajo en Sjoerd met een Leviosa... Jan met Oxalys Bert met WindS 110 Nogmaals dit is gokwerk
Heb ze er bij gezet, met vraagteken om het gegok aan te geven.. en als iemand er over valt, kan ik jou de schuld geven
Anders zet ik stiekem ergens mijn Leviosa ertussen en zeg dat die van 1 van de piloten is... Het zou ook zo maar eens kunnen dat Bert met een Integral komt...bedenk ik zo ineens
Bert; Integral Jan; Axiome Danny; Axiome Derk; Axiome of Integral Winfried; Spark Dynamic Johan; Oxalys Ruud; ? model wel gezien, weet het type en naam alleen niet
Lijstje bijgewerkt.. ik zal eens kijken of ik op de wedstrijd een completere lijst kan krijgen, inc gebruikte componenten.. toch wel leuk om te zien wat er allemaal in gebruik is. Qua toestellen hoeft NL zich in elk geval niet te schamen denk ik zo, toch een indrukwekkende lijst!
Ik ga er toch wel vanuit dat Derk met zijn nieuwe Axiome vliegt zoals hij het heeft voorgedaan op de F3A-BC wedstrijd. Wat vliegt dat ding mooi!!!
Met Derk aan de knuppels, vliegen veel toestellen mooi Als jij 'm al gezien hebt.. ik neem toch aan electro? of is de arme ziel in de YS-val getrapt?
Hij vliegt nog steeds electro, maar....... nu een Hacker C50!!! geen plet meer. Het is toch wel een erg mooie kist en perfect afgewerkt, kan niet anders zeggen. Maar goed daar staat dan ook een prijs tegenover.... Ik geloof dat ze zeiden dat hij nog niet helemaal perfect was afgesteld.... wat dat dan ook inhoud als je al weer 8 punts rollen op 2 meter hoogte maakt en dat die gewoon strak gaan (Niet dat dat wil zeggen dat een P goed gaat) Dus ja, ik verwacht hem wel met die kist. Het schijnt dat Danny ook met een Axiome bezig is, maar een andere versie. Die heeft een brandstof versie en een gebogen neuslijst aan de vleugels als ik het allemaal goed begrepen heb.